Yamaha Thunderace exup klep verwijderd, en nu?

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Een jaar geleden heb ik mijn exup klep uit mijn uitlaat verwijderd.
deze zat muurvast en was met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen. Exup was altijd al een aandachts puntje en heb al een keer de complete bochtenset incl exup vervangen.

Winter is niet besteed aan de exup en mijn manier van onderhoud hahahhaa.

iig, exup is eruit en ik merk dat de motor niet goed staat afgesteld. ik denk te rijk qua benzine.
heel mooie naverbranding in de uitlaat? tenminste zo klinkt het

hoe ga ik dat het beste aanpakken.

Ik kan veel qua sleutelen, maar wat tips zijn van harte welkom.

ps ik mis idd wat koppel onderin, maar voor mij niet belangrijk

mvg
 
Bij de thunderace heeft de exup nog een echte functie.
En niet alleen een geluidsdempende werking

Dus opzoek naar een andere uitlaat met Exup.
 
Laatst bewerkt:
Oeps stukje tekst was weggevallen.

Bedoelde dat het ontbreken van de exup en de gevolgen daarvan.
Niet of bijna niet op te vangen zijn door het aanpassen van carbs.
 
heb de bochtenset binnen, heb de exup uitelkaar om deze even na tezien.

Alles gaat makkelijk open. En exup is ok

Ik wil bij het terug monteren iets van kopervet gebruiken, maar ik begin door een ander topic hier op MF te twijfelen of mechanisch vet niet beter is voor de exup klep zelf.

iemand een idee?
 
Ik heb ooit een Thunderace gehad die ik had gekocht zonder Exup. Altijd prima mee rond gereden zonder die klep, al reed hij wel wat slordig in de lagere toeren.

Toen ik op een dag besloot de Exup in te bouwen (kwam er toevallig één tegen op MP).

Direct verkocht...

Over het hele toeren bereik liep hij echt top en had hij merkbaar meer kracht onderin. Mijn conclusie; zoek een werkende Exup bouw hem in en pleeg af en toe wat onderhoud, het is het zeker waard!
 
heb de bochtenset binnen, heb de exup uitelkaar om deze even na tezien.

Alles gaat makkelijk open. En exup is ok

Ik wil bij het terug monteren iets van kopervet gebruiken, maar ik begin door een ander topic hier op MF te twijfelen of mechanisch vet niet beter is voor de exup klep zelf.

iemand een idee?

allebei kan, als je het maar jaarlijks loshaalt, schoonmaakt en opnieuw invet om vastzitten/erger te voorkomen
 
Ik heb jarenlang met een Fazer 1000 gereden met exup. Ik had ook nergens last van. Nooit schoongemaakt, nooit vast blijven zitten. Ook nooit korte ritjes mee gemaakt, misschien is dat het wel.
 
Laatst bewerkt:
Dan koop je een bochtenset zonder exup, en dus zonder enorme kamer thv de collector. Is het probleem opgelost, geen storingsgevoelige klep meer en een normaal rijdende fiets.

Mag ik het daar niet mee eens zijn? , de enorme kamer zou naar mijn bescheiden mening de gassnelheid verder omlaag brengen, en dat is nou net wat er met een exup klep niet bedoeld is/was... :+

Edit.. Oops.., je hebt het wél goed.., je schrijft zónder enorme kamer, en ik heb weer eens te vlug gelezen.... :$
 
Laatst bewerkt:
ik rijdt al jaren met een fazer 1000 zonder klep ( deze is er helemaal uit dus) en heb nergens last van

bij mij is de klep er ook helemaal uit. Vanaf het moment dat deze eruit was reed de motor toch minder lekker en miste ik iets aan versnellen in de lage toeren. Het duurt even voordat deze oppakt. En daarna is het goed vasthouden want dat ga je als een raket ;)
 
Ik heb jarenlang met een Fazer 1000 gereden met exup. Ik had ook nergens last van. Nooit schoongemaakt, nooit vast blijven zitten. Ook nooit korte ritjes mee gemaakt, misschien is dat het wel.

ik maak veel korte ritjes, maar door weer en wind. zodra er pekelop de straat ligt wil het gewoon allemaal niet zo.

remklauwem, exup zijn dan bij mij altijd een probleem

afspoelen etc het maakt voor mij niks uit. jammer maar helaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan