Het 11kw Rijders Topic (IV) - De vier van 4 takt?

De vier van 4 takt?

  • Ja 4 takt, lekker betrouwbaar en een echt motor geluid.

    Stemmen: 50 49,0%
  • nee 2 takt, meer illegaal vermogen en een dikke fun factor.

    Stemmen: 32 31,4%
  • Beide hebben wel wat kan ik dat ook kiezen?

    Stemmen: 12 11,8%
  • Doe mij dan maar een wankel motor!

    Stemmen: 8 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Oke ik had duidelijker moeten zijn tuurlijk zou dit meer gelden voor mijn 600, maar de 2 mensen die ik ken die een 690 hebben er ook wel eens gezeik mee. Maar dat ligt misschien meer aan de eigenaar dan aan de motor.
 
Beste 11kilowatters,

Ik rijd sinds 8 jaar motor en heb onmiddellijk vol vermogen kunnen rijden.
Ik rijd momenteel een BMW R1100S. Gezien mijn vrouw ook interesse toont in motor rijden, ben ik op jacht gegaan naar een CBF125 om haar te verassen. De CBF leek mij het meeste 'bang for buck' op de 2dehands markt. Gisteren eentje getest en onmiddellijk meegenomen; wat een leuk ding!
Ok, veel vermogen heeft hij niet maar wat een wendbaarheid! En 110kph met kin op de tank gaat nog net!
Verder voelt hij als een echte Honda: schakelt, remt en ziet er matuur uit voor een 125cc.
Het andere uitlaatsysteem met carbonnen demper geeft een leuke diepe brom.
Het Honda topkoffertje zal praktisch zijn voor vrouwlief haar woon-werk kilometers. En als ze de kriebels te pakken krijgt, zien we wel verder.

Ze is er ongelofelijk blij mee! Hopelijk krijgen we de nummerplaat snel toe! *O*
Ik zal in dit topic af en toe even licht komen opsteken! :W

IMG_3550_zpshvrk53cr.jpg
 
Beste 11kilowatters,

Ik rijd sinds 8 jaar motor en heb onmiddellijk vol vermogen kunnen rijden.
Ik rijd momenteel een BMW R1100S. Gezien mijn vrouw ook interesse toont in motor rijden, ben ik op jacht gegaan naar een CBF125 om haar te verassen. De CBF leek mij het meeste 'bang for buck' op de 2dehands markt. Gisteren eentje getest en onmiddellijk meegenomen; wat een leuk ding!
Ok, veel vermogen heeft hij niet maar wat een wendbaarheid! En 110kph met kin op de tank gaat nog net!
Verder voelt hij als een echte Honda: schakelt, remt en ziet er matuur uit voor een 125cc.
Het andere uitlaatsysteem met carbonnen demper geeft een leuke diepe brom.
Het Honda topkoffertje zal praktisch zijn voor vrouwlief haar woon-werk kilometers. En als ze de kriebels te pakken krijgt, zien we wel verder.

Ze is er ongelofelijk blij mee! Hopelijk krijgen we de nummerplaat snel toe! *O*
Ik zal in dit topic af en toe even licht komen opsteken! :W

[afbeelding]
Mooie fiets! Zeker leuk ding! :} Uitlaat maakt 't helemaal af :}
 
Laatst bewerkt:
Beste 11kilowatters,

Ik rijd sinds 8 jaar motor en heb onmiddellijk vol vermogen kunnen rijden.
Ik rijd momenteel een BMW R1100S. Gezien mijn vrouw ook interesse toont in motor rijden, ben ik op jacht gegaan naar een CBF125 om haar te verassen. De CBF leek mij het meeste 'bang for buck' op de 2dehands markt. Gisteren eentje getest en onmiddellijk meegenomen; wat een leuk ding!
Ok, veel vermogen heeft hij niet maar wat een wendbaarheid! En 110kph met kin op de tank gaat nog net!
Verder voelt hij als een echte Honda: schakelt, remt en ziet er matuur uit voor een 125cc.
Het andere uitlaatsysteem met carbonnen demper geeft een leuke diepe brom.
Het Honda topkoffertje zal praktisch zijn voor vrouwlief haar woon-werk kilometers. En als ze de kriebels te pakken krijgt, zien we wel verder.

Ze is er ongelofelijk blij mee! Hopelijk krijgen we de nummerplaat snel toe! *O*
Ik zal in dit topic af en toe even licht komen opsteken! :W

[afbeelding]

Moet zij zich ook eigenlijk even melden op het forum, leuk cadeau zou ik mijn vriendin ook wel willen geven.
En ben ook wel jaloers dat jullie je A1 gewoon krijgen bij je B rijbewijs, maar dit is niet meer zo vanaf 2013 toch?
 
Leuk apparaat die Honda CB125F.
Heb er zelf ook nog een tijdje mee gereden.
Ding reed best wel lekker ondanks dat ie in India is gebouwd.
Hoop dat je vrouw het geringe vermogen van de Honda tzt niet gaat tegenstaan.
Zelf kwam ik toch wat tekort aan vermogen op die machine en daarom na dik 2000km met de Honda gereden te hebben overgestapt naar een Kawa Z300.
Misschien een idee om je vrouw eens op een A2 motorfiets te laten proefrijden.
Net iets meer motor dan een A1 klasse motor en qua vermogen zit het wel snor met een A2 motorfiets.
Met name de autobaan is een lastig karwei voor een 125CC machine.
Desalnietemin wens ik jullie veel motorrij plezier.
Vr Gr Erwin
 
Hee allemaal! Is iedereen veel aan het rijden het is zo stil :P

Vandaag eindelijk mn tail tidy binnen gekregen en gemonteerd, stukken beter zo. Binnenkort komt mn Danmoto met remote sound control ook binnen samen met mn nieuwe koppeling/rem hendel in het "yamaha blauw"
En als die er ook opzitten maak ik weer ff wat foto's

De groeten!!
 
Sjoerdkruis, waar heb je je tailtidy vandaan? Ik heb namelijk dezelfde mt als jij maar twijfel nog of ik 60 euro wil geven voor een R&G of zelf een wil plooien uit alu.
 
Hee gasten!

Zondag 25-09 gaan Mike, Edwin en ik een stukje rijden, dus voor de mensen die in de buurt zijn en mee willen gaan graag. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Adres : Groenekruisweg 19 3202 ST Spijkernisse

ben benieuwd1
 
Hee gasten!

Zondag 25-09 gaan Mike, Edwin en ik een stukje rijden, dus voor de mensen die in de buurt zijn en mee willen gaan graag. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Adres : Groenekruisweg 19 3202 ST Spijkernisse

ben benieuwd1

Tis dat Spijkenisse nou niet echt dichtbij is, anders was ik nog wel even komen buurten met de Beluga O-)
 
Laatst bewerkt:
Was even een paar dagen in Sauerland. Helaas met de auto, maar wat kan je daar mooi motorrijden. Meest geziene 11kW'er was de Yamaha WR125X. Blijkbaar hebben ze daar geld. Blijft ook één van de mooiste 11kW-motoren om te zien.
 
Hoe gaat het hierrr? :]

Helaas is mijn eigen motor uit elkaar,
ben zelf een blok revisie aan het geven aan de Duc.
heb ook een artikel geschreven over mijn Reis naar de eifel met deze motor.

Zag laatst weer wat terug van mijn Mito en zag ook een mooie RS te koop,
mis mijn A1 tijd soms wel hoor lekker scheuren met een dikke 2-takt.
 
Oh tof. Zowel het reviseren als de reis.

En ja het is niet voor niks dat ik een (jawel 4t) Honda Grom heb gekocht :P.
 
Oh tof. Zowel het reviseren als de reis.

En ja het is niet voor niks dat ik een (jawel 4t) Honda Grom heb gekocht :P.

Ja artikel staat 6 bladzijdes dik in het DCN tijdschrift Strada,
en mijn Duc'je is ook een 4-takt maar heb ook 11k gereden in 9 maand haha.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze winter onze CBF125 eens onder handen nemen. Ongelofelijk hoe goedkoop onderhoudsdelen zijn in vergelijking met motoren met meer vermogen (bv remblokjes, ketting set etc) *O*

Weet iemand wat voor olie deze blokjes graag hebben? Ik lees op internet verschillende viscositeiten.
S0ms lees ik 10w30, soms 10w40. Ik heb thuis nog een gesloten busje Motul 15W50 staan.
Iemand een idee wat officieel van Honda wordt voorgeschreven?
 
Ik ga deze winter onze CBF125 eens onder handen nemen. Ongelofelijk hoe goedkoop onderhoudsdelen zijn in vergelijking met motoren met meer vermogen (bv remblokjes, ketting set etc) *O*

Weet iemand wat voor olie deze blokjes graag hebben? Ik lees op internet verschillende viscositeiten.
S0ms lees ik 10w30, soms 10w40. Ik heb thuis nog een gesloten busje Motul 15W50 staan.
Iemand een idee wat officieel van Honda wordt voorgeschreven?
Inderdaad lekker goedkoop zo'n 125cc :}
Heb je een eigenaars boekje mee gekregen toen je hem kocht? Daar staat het meestal wel in + hoeveel, intervallen e.d.
Ook op louis o.i.d kan je het vinden: Parts & Specifications: HONDA CBF 125 | Louis Motorcycle & Leisure

Hier staat 10w-30 900ml , dit zou moeten kloppen (teminste voor mijn CBR125 staat ook de juiste info op louis) , maar als je 100% zeker wilt zijn even in de owners manual kijken, maar dit zal ook vast wel kloppen :Y
 
Laatst bewerkt:
Kan mijn fiets in het starters topic omgewisseld worden?
oqCDxe0.jpg


Mijn witte fiets heb ik omgerolen voor een rode, dit is een Yamaha YZF-R 125 '08
 
Wordt een tijdje niet meer rijden voor mij helaas! Komt ook geen A1 motor meer voorloping, volgende wordt hoogstwaarschijnlijk een A2 motor.

photo_2016_11_08_19_54_16.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan