Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep - heb je koppen met serie nummer 1 aan het eind

[afbeelding]

zoals ik dus - ben je vrijwel zeker aan de beurt..... Maar bij mij was dat wel na 60k, sommigen zijn bij 20k al aan de beurt.

Geleiders worden altijd ingekocht (zoals bijna alles aan een brommert) en soms heb je een slechte batch te pakken. Komt bij bijna alle merken wel eens voor, helaas. Is weinig aan te zien, zo'n ding ;)

Is er misschien nog iemand die bij de koppen het nummer "0" hebben staan?
hoorde altijd inderdaad alles over batch "1", en ben nu zelf maar eens gaan kijken.
had nog nooit van batch nummer 0 gehoord
 
Na een jaar ellende met de Morini kan ik eindelijk iets positiefs melden.
Korte samenvatting:
- Eind 2015 verdwijnt er koelvloeistof in het motorblok van mijn Veloce.
- Winter 2015 / 2016 blok uit elkaar laten halen door een revisiebedrijf. Nokkenaskettingen (50K gelopen), zuigerveren, pistonpennen, keerringen, o-ringen en alle pakkingen vervangen.
- Blok weer ingebouwd en aanvankelijk leek alles weer prima te draaien.
- Na een tijdje begon de motor na opwarmen steeds slechter te lopen, vooral stationairloop was problematisch.
- Zelf eindeloos zitten prutsen: bobines, lambda en ECU omgewisseld, andere mapping geprobeerd. Ook het uitlaatdeel met de katalysator gewisseld. Alles zonder resultaat.
- Naar een Morini geautoriseerd servicepunt gebracht. Hier zijn alle sensoren nagekeken/omgewisseld, software gecheckt, injectoren gereinigd. Alles zonder resultaat. Gelukkig is maar een deel van de gewerkte uren in rekening gebracht……..
- Uiteindelijk toch maar de stap naar Stretta in Zwolle gemaakt en ere wie ere toekomt, Marc Veld heeft het onmogelijke probleem weten op te lossen.
- Een beschadigde gasklepsensor in combinatie met matig werkende nokkenassensor en software zorgden ervoor dat de stationairloop volledig van slag raakte.
- Gasklepsensor op zich zal niet duur zijn, is bij Morini echter geïntegreerd in het gasklephuis en dat kost wel het nodige. Gelukkig via Ebay een gasklephuis voor € 199 in Duitsland kunnen kopen.
- Afgelopen zaterdag de Morini bij Stretta op kunnen halen en zonder problemen weer naar Arnhem gereden. Hierna met een grote glimlach nog wat door de Achterhoek gereden.
- Dus in het vervolg gaat de brommer naar Zwolle, daar is toch de meeste kennis over Morini aanwezig.

Hopelijk verloopt volgend jaar beter en kan ik weer een verhaaltje schrijven over een mooie tocht door de Alpen, Dolomieten of andere leuke motorbestemming.
Monstro: nog bedankt voor jouw tips!
 
Mooi man - nog vele zorgeloze km's gewenst! :]

@Bert: nr 0 ook nog nooit gezien/gehoord, maar ja, hoeveel morini's kom je tegen :+
 
Nice! en een bekend dieet: paulaner en apfelstrudel ;)
En ben nog dit vergeten te melden. Alles gereden met mijn eigen C1 mapje erop en CO op -2. Motor deed alles goed en op de snelweg een laagste verbruik van 5.82L/100km genoteerd oftewel 17.2 op 1. Niet slecht en had nochthans niet speciaal zuinig gereden. Heb gisteren sinds (te) lang nog een toertocht gemaakt en was erg tevreden over hoe mooi de motor loopt met soepele gasreactie van onderuit. Ik neem aan dat met de nodige tijd en meetapparatuur de zaak nog wat fijner afgesteld kan worden maar ik ga het nu laten voor wat het is. Ja dat was al een hele tijd mijn besluit trouwens ...
 
@MisterMorini: ah, oké. Wij zijn twee week eerder weggeweest en toen zou het daar ook steeds al min weer zijn.. Ik heb op vakantie ook al eens 1:17,24 gereden, maar dat heeft verder niks met jouw mapping te maken, hehe.
@MonstroMorini: heb je 'm, zoals verwacht, afgekregen van het weekend?
 
Nope :(
Werd door kinderen en kleinkinderen ontvoerd naar het grote, enge bos....
30433343820_c5df2eb1fb_c.jpg


En gisteravond - als vervanging geplanned - tot 1:00 's nachts moeten werken. Komend weekend gaat m'n dochter verhuizen, dus dat wordt ook nix....
Hopelijk heb ik vanavond nog wat tijd om in ieder geval de spinnewebben van m'n momo te halen :+
 
Toch wat kunnen doen vandaag.... carters, uitlaat, radiator en slangen, achterbrug, wiel en twee keer de airbox :( (bij beter bekijken bleek de koelslang van de voorste cilinder er scheef op te zitten)
30798950485_986a930176_b.jpg
 
Ja, bijna uitverhuisd. En deze week gaat lukken, alleen nog ff stekkertjes en bedrading netjes verleggen, dan kan de tank er weer op.
 
Neusje moet ik in het echt zien, voor de rest mooi. Maar dat is niet zo gek want die is gelijk aan het huidige. Zeer fraai TFT scherm en mooie details.
 
pffffff :N .......... doe mij alleen maar de remmetjes en het dashboardje.

Achterlijke kentekenplaathouder boven de band en verder rommelig allegaartje; allemaal een beetje geforceerd/gekunsteld.
De QS wil je denk ik ook wel hebben.
 
Zit wel een GPS in - heb niemand ;)

En ik ben al weer om, lekker een motor om aan te klussen/om te bouwen...... trouwens, bij nader inzien een glaasje voor die koplampjes en dan is het wel te doen. Kentekenplaat eraf, scheelt een hoop bekeuringen ;)

Hebben jullie het voorbochtje gezien? - merkwaardige constructie op de foto

Oh ja, hier alle specs:
http://www.motociclismo.it/moto-morini-corsaro-1200-zz-2017-66573
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 'm eigenlijk wel vet. Ik denk dat ze ook niet anders konden dan zoiets te maken.. Went vanzelf wel denk ik. Zo'n analoge toerenteller vind ik eigenlijk altijd beter/mooier..
 
Zit wel een GPS in - heb niemand ;)

En ik ben al weer om, lekker een motor om aan te klussen/om te bouwen...... trouwens, bij nader inzien een glaasje voor die koplampjes en dan is het wel te doen. Kentekenplaat eraf, scheelt een hoop bekeuringen ;)

Hebben jullie het voorbochtje gezien? - merkwaardige constructie op de foto

Oh ja, hier alle specs:
http://www.motociclismo.it/moto-morini-corsaro-1200-zz-2017-66573
Hij bevalt mij wel maar aan het lelijkste onderdeel hebben ze niets gedaan; die brede radiator :?
 
Prijs is zoals je hem besteld, helemaal zelf samen te stellen dus waarschijnlijk stappen ze af van het prijs principe. Misschien dat er een basisprijs komt en dat de rest onder meerprijs valt.
 
Rond de 21k heb ik gehoord, maar zal hier nog wel iets meer zijn.

Kwam deze nog tegen op de nieuwe homesite - mannen van staal en momo's van hout :?
MM-Corsaro-IMG_1091.jpg


MM-Corsaro-IMG_1069.jpg


Nieuwe sneeuwschuiver - maar wie dat mooie blok nou verstoppen ;) Mag wel wat olie in trouwens....
MM-Corsaro-IMG_1111.jpg


enfin - kijk zelf maar: http://motomorini.eu/personalizzazione/corsaro/
 
Laatst bewerkt:
Die foto's had m'n pa laatst ook al een keer ergens laten zien.
Ze waren hier al aan het strooien, dus denk dat die sneeuwschuiver snel van pas komt.
21k+ gaat geen succes worden ben ik bang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan