Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

He Mish,
Neen, ik werk niet meer en heb 'm dus niet nodig voor woon- werkverkeer. Je hoort soms mensen zeggen dat ze niet weten waar ze vroeger de tijd vandaan haalden toen ze nog werkten. Maar het is echt zo. Ik heb amper de tijd om op de scooter de stappen. Met regen wil ik 'm al helemaal niet gebruiken.

Ik heb 'm al via de dealer willen wegdoen, maar hij heeft me overgehaald om 'm toch maar te houden. Zoveel kost ie ook weer niet. Af en toe poets ik 'm op en pomp de bandjes even op. Verder staat ie constant aangesloten aan de druppellader, dus starten doet ie altijd meteen.

Als het binnenkort weer eens een dag helemaal droog is zal ik 'm weer eens uitlaten, al zal ik nooit aan jouw kilometerstand komen.

gr. Jos
 
Meteen toch maar even de koe bij de horens gevat en even een stukje van 110 km. om geweest. Rijdt nog prima. De wegen waren nog niet helemaal droog, dus helaas de scooter niet schoon gehouden. Thuisgekomen de Mish-methode gehanteerd en de scooter met koud water afgespoeld en met de zeem helemaal droog gepoetst. Hij staat weer als nieuw onder zijn hoes.

PS. Ik kreeg alleen de tijd niet zo snel naar de wintertijd. Thuis even in het boekje gespiekt. Bij de volgende rit maar even goed zetten.
 
Laatst bewerkt:
He Jos,
Leuk man! Nog best een flinke rit. Ik laat voor de veiligheid altijd de scooter afkoelen om grote temperatuursverschillen te voorkomen. Ik ben ervan overtuigd dat als je na elke rit door de pekel de tuinslang in elke keer en hoek zet de scooter in top conditie blijft. mooi werk :)

Mish
 
Heren,

Net een nieuwe Beverly besteld en zit met de volgende vraag, is er iemand die met de Arrow uitlaat rond rijdt?
 
Nop, heb wel ervaring gehad met de Akra. En... nog van harte gefeliciteerd met de aanschaf, goede koop zou ik zeggen. :)

Mish
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier ermee Mace,
mn collega heeft net zn 3e Nieuwe 350 opgehaald,
is er dol enthousiast mee,winterbandjes eromheen en handvatverwarming,
hij rijdt ook het hele jaar door,have fun.
 
Zijn 3e al? Ik weet dat Roke elke 10k een inruil BV te koop heeft. Tja, dan voorkom je in ieder geval grote reparaties. Ik ga de 100k en meer op de teller zetten... :) De BV voelt nog zo strak en vers aan, echt een super ding. Morgen weer de wekelijkse was en olie checkbeurt. :)

Mish
 
Bedankt heren, ik lees ook veel over het windscherm, ik merkte tijden de proefrit ook al op dat er veel windgeruis was, nu lees ik over Givi windschermen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik denk zelf aan een lagere, ben nogal lang namelijk, dus ben bang bij een hogere dat ik er nog steeds boven uit steek, lees ook veel dat men hem helemaal verwijderd. Ben benieuwd naar de ervaringen.
 
full

dit is het piaggio scherm ,ook geschikt voor snelweg en lange mensen met mijn 183 cm was hij nog heel hoog en makelijk 130km per uur op de snelweg.
 
Bedankt heren, ik lees ook veel over het windscherm, ik merkte tijden de proefrit ook al op dat er veel windgeruis was, nu lees ik over Givi windschermen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik denk zelf aan een lagere, ben nogal lang namelijk, dus ben bang bij een hogere dat ik er nog steeds boven uit steek, lees ook veel dat men hem helemaal verwijderd. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Beste. hoe lang ben je precies?
 
Ok, ik ook. Met een Piaggio scherm zit je goed. Je kan met een rechte rug precies over het scherm heen kijken(handig als het bijv regent). Als je normaal zit kijk je door het scherm.
Gr.
Mish
 
Complimenten. Ziet er nog steeds keurig uit.

Ik kom niet zo snel in de buurt van jouw kilometerstand. Een paar weken geleden pas de 18K aangetikt, dus nog een lange weg te gaan.
 
Jeeeh, gewoon lekker doortuffen he. Die van mij zal ook weer eerder op zijn. 70K beurtje zal ik zelf doen. Bij 80K gaat de BV350 weer naar Roke voor in ieder geval de kleppen. Bij de 40K was alles nog goed, zal nu niet veel anders zijn. Achterrem klauw zit een beetje speling op, maar kan geen kwaad, laat ik dus ook lekker zitten. Verder geen bijzonderheden, super betrouwbaar ding. Klop klop.

Ik rij echt het hele jaar door. In de winter dagelijks de tuinslang in alle kieren en gaten. Elke week wassen en checken of alles nog vast ed. zit. Gaat al jaren goed, geen pekel aanslag oid. Geld levert een motorscooter boven de 40K niet meer op, dan sta je voor de keuze... Ik zeg, lekker doorrijden. :]
 
Laatst bewerkt:
wauwh...+70K , dat kan al tellen, dikke proficiat, vraagje, in Belgie kan vanaf nu geen gewone super 95 meer tanken, is nu 95 E10 geworden, wil zeggen dat er bio ethanol is toegevoegd en nu vraag ik me af of het wel goed is om die te tanken, alternatief is super 98, wat denken jullie ???
Danny :]
 
wauwh...+70K , dat kan al tellen, dikke proficiat, vraagje, in Belgie kan vanaf nu geen gewone super 95 meer tanken, is nu 95 E10 geworden, wil zeggen dat er bio ethanol is toegevoegd en nu vraag ik me af of het wel goed is om die te tanken, alternatief is super 98, wat denken jullie ???
Danny :]

He Danny,
Ik heb het idd begrepen. Uit de informatie die ik van dit forum haal lees ik dat het voor een injectormotor het niet echt kwaad kan of verschil uit zal maken. Mogelijk een fractie minder vermogen? Weet jij al hoe jouw dealer hierover denkt?

Jep, bijna de 70 k en nog steeds het gevoel dat de BV350 heerlijk fris is. Na deze zou ik een andere kiezen of iets anders te hebben. Maar eerlijk gezegd heb ik nog geen scooter in deze klasse gevonden die zich kan meten met de BV350. Nu blijkt dat het met de betrouwbaarheid goed zit, lijkt het laatste (evt.) nadeel verdwenen te zijn.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe generatie scooters. Prachtige exemplaren (Cruisym, X-Max), die het vast goed gaan doen.

Mish
 
Hey Mish,

Heb nog geen informatie daaromtrent van mijn dealer, ik ga hem morgen eens bellen en zet het op de forum
ik ga ook alvast een kijkje nemen op het auto-moto salon te Brussel (14-22 januari) , naar de nieuwe scooters, de nieuwe Sym 550cc lijkt me ook leuk en natuurlijk de t max max is ook een droom, is wel dubbel zo duur als onze Beverley en rijd hij ook zo fijn ??? is alvast super mooi

Danny
 
Ok Danny,
Veel plezier. Ik heb eerder op een 530 gereden, fantastisch.Een groot verschil met de BV350. Voor mij zou een vergelijking met een gewone motor op zijn plaatst zijn. Niet alleen qua handeling, maar ook qua kosten. Als je naar de basic van het scooterrijden gaat kom je uit op: goedkoop, zuinig, opbergruimte, licht en bescherming. Betrap mijzelf er regelmatig op dat ik met veel plezier Markplaats bekijk naar een mooie GS, Triumph, of T-Max oid. Dan maar weer snel terug naar de reden waarom ik een scooter heb gekocht. :) Zou zelf altijd voor dat geld voor de T-Max gaan, de AK moet zich nog bewijzen en volgens mij zit er qua prijs niet zoveel verschil in. Zeker niet als je de inruilwaarde meeneemt, denk dat die van de T-Max hoger zal zijn.

M
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de BV 350 de wekelijkse wasbeurt gegeven. Elke 8 a 10 weken ook de kappen in de was zetten. Helaas was het vandaag te koud om een poetsbeurt te geven, volgende keer beter.

y3mvFt6KV8tDBfgkUBw37m3H39b545x161nxUNobYbUlr3M9HyYTm1pOrJ6WdwkrdZ_FzZHky-lhm04FhAmckJXq5rGP13-omeJLxDSF1VdBXkMLMO-PU5TOvr2YRj6Evm3rXFEGEEnGD7E_MgRhmfwgx-7pVNzOayQtLKtyDSAMkw
 
Laatst bewerkt:
Heb zonet mijn dealer gebeld en die zegt dat we met de super 95 E10 probleemloos kunnen rijden en dat dit voor het milieu goed is, denken we aan de motor dan is het best super 98 te tanken, hoe hoge het octaan des te beter, aan iedereen de keuze.
Danny :)
 
Laatst bewerkt:
@ Mish, kijk ook weleens naar andere op autoscout maar als ik dan weer op de Bev zit ben ik toch gelukkig, natuurlijk wil men altijd wel iets wat anders ,hoop dat mijn hoofd niet op hol gaat op het motosalon

Danny :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan