Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sfeerpiccie ...

De voorste word rijklaar gemaakt en gaat er dan uit. Eventueel (in)ruil 72-73er Z1 mogelijk ..

[afbeelding]

Hi Mathh,

Als het je niet uitmaakt en je doet ´m weg omdat je geen plaats meer hebt, kan je ´m altijd bij mij stallen.
Ik heb er nog wel een plaatsje voor en wil ´m met alle plezier van tijd tot tijd voor je bewegen zodat de simmeringen niet uitdrogen :Y
 
Zo, ik heb de eerste pagina van het nieuwe deel alweer gemist... Maar ik lees gewoon weer mee :W
full



Jammer dat je van die mooie tweetakten af wil... Te veel olievlekken in je huis? :)
 
Volgens hun stem wordt het dan een Garrett turbo en geen Rajay. Paul Riten heeft nog zo'n oud systeem, maar die zit al op een motor gemonteerd.

De F40 van Rajay is nog wel uit te halen. Het grootste probleem is de uitlaat tussen kop en turbo. Die is specifiek voor de eerste serie gemaakt en nergens meer te krijgen.
Die van Paul ken ik, die heeft de uitlaat van de tweede serie en dus niet wat ik zoek. Die fiets is trouwens ooit nog een korte tijd van mij geweest ... ;)

full
 
het blok wat daar in hangt komt uit de Z1000 van mijn maat destijds, zelfde kenteken als nu op de Bakker hangt

nog een foto..

full
 
Doe maar weg die 2 takten Math. Aangezien Vettel er ook 1 bezit.....

Vraag mij af of dat 'janken' wat ie nu over Max doet door z'n 'jankende' H2 komt :+ _O-
full
 
Zo, alweer een nieuwe pagina.
weer lekker aan de gang in de werkplaats, morgen de kachel er bij aan en het weekend kan niet meer stuk.
Of verstappen moet uitvallen......
de vorkpoten even gestraald en kan ik gaan slijpen
full

Ook de kop is gereed voor montage, zitten nieuwe geleiders en nieuwe kleppen in,
full

en wat dat is weet ik niet maar Zwarte Piet komt ook steeds vroeger
full

Ik mag hem wel.
 
Gisteren even flink aan het zoeken geweest, want die foto`s moeten toch ergens zijn,
en ja wel hoor gevonden.
leuke van dat zoeken is, dat je ook veel andere dingen vind, oude pagina`s van motorboekjes.
Hier wat oude foto`s van mijn Z900 type`s, jammer genoeg niet meer in bezit. :N ;(
full
 
De F40 van Rajay is nog wel uit te halen. Het grootste probleem is de uitlaat tussen kop en turbo. Die is specifiek voor de eerste serie gemaakt en nergens meer te krijgen.
Die van Paul ken ik, die heeft de uitlaat van de tweede serie en dus niet wat ik zoek. Die fiets is trouwens ooit nog een korte tijd van mij geweest ... ;)

[afbeelding]

de header tussen kop en turbo flens kun je toch zelf wel maken of moet het specifiek een originele zijn?? (met het oog op authenticiteit bedoel ik dan)
 
Zo, alweer een nieuwe pagina.
weer lekker aan de gang in de werkplaats, morgen de kachel er bij aan en het weekend kan niet meer stuk.
Of verstappen moet uitvallen......
de vorkpoten even gestraald en kan ik gaan slijpen[afbeelding]
Ook de kop is gereed voor montage, zitten nieuwe geleiders en nieuwe kleppen in,[afbeelding]
en wat dat is weet ik niet maar Zwarte Piet komt ook steeds vroeger[afbeelding]
Ik mag hem wel.

mooi werk... *O*

foto 2: kom je nog weg met de doorsteek?
het dek niet gevlakt? (ik meen wat putjes te zien)
foto 3; mooi ding,wat is het bereik??...edit;staat daar nu 1 tot 5 nm??? nee toch zeker??
 
Laatst bewerkt:
de header tussen kop en turbo flens kun je toch zelf wel maken of moet het specifiek een originele zijn?? (met het oog op authenticiteit bedoel ik dan)

yup, moet een originele zijn. Die wat er nu opzit is aan de voorkant verlengd, waarschijnlijk om voor de framebuizen ruimte te creeeren voor oliekoelerslangen. Daar door past niet alleen het hitteschild niet meer (voorste en achterste deel van de pijp schuiven naast de cylinder in elkaar) maar sluit hij ook niet meer aan bij de turbo omdat je de twee helften pijp maar beperkt kunt uitschuiven omdat ie anders gaat lekken (als je begrijpt wat ik bedoel. En daarbij is de boel niet 100% secuur gelast, komt ie onder een verkeerde hoek bij de turbo aan en zit die turbo vervolgens extreem naar rechts met alle gevolgen van dien ...
zal ff een piccie zoeken ..
Lukt helaas enkel een heel clever iemand of iemand met de originele mal, dus 2x pech ;)
 
Wie kan mij helpen aan originele boutjes voor de startmotordeksel??????

Ben er al een paar jaar naar op zoek en als je ze vindt kosten ze minimaal $ 15 per stuk.

Ik heb ze bij Rob´s motor vervangen omdat ze roestbulten hadden en bij die van mij zaten er lelijke imbusboutjes in.

Heb er bij beide best wel nette Hon** ingezet maar leuk zouden de originele zijn.

Het gaat per motor over twee M6x10mm boutjes zonder "opschrift" en licht verchroomd.

Ik heb eigenlijk geen zin om 30 gulden per boutje te gaan betalen :N maar wil het wel een keer in orde hebben.

Originele onderdeelnummer is : 110N0610

Nummer is vervangen bij Kawasaki en dan krijg je een paar boutjes met een "opschrift"

Die ik gevonden heb (in dit geval slechts één stuk) zijn de verzendkosten hoger dan de prijs van het boutje :(

Kawasaki NOS NEW 110N0610 Hex Head Bolt 6x10 KZ KZ1000 KZ900 1976-78 | eBay


full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan