verschillende sproeiers

MasterB

Rookie
12 jul 2015
24
0
Heemstede
Vanmorgen haalde ik mijn Mikuni Yamaha XS400 carburateur uit elkaar. Ik wil de sproeiers namelijk vervangen omdat er nu open filters op zitten. Toen viel me op dat er 2 verschillende maten sproeier in zitten. In de rechterzijde zit maat 115, terwijl er in de linker 125 op staat. Is dit gewoon?
Graag jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens gehoord dat in het verleden de maten die op de sproeiers stonden vaak afweken van de daadwerkelijke sproeier grootte. Geen idee of dit bullshit is, maar dat zou een reden kunnen zijn.

Om zeker te zijn zou ik 2 nieuwe sproeiers bestellen in de juiste maat en gaan met die banaan. Ze horen in ieder geval gelijk te zijn want anders is er iets mis met je carbs.
 
bij mijn toenmalige Yammie seca xs400 zaten ook 2 verschillende hoofdsproeiers.
Yamaha XS400R SECA 1982 (C) USA CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online
BS34 mikuni's

Gevonden mogelijkheden;
If you look at a lot of old XS you will find that on many of them the right exhaust pipe is darker than the left one. Means the right cylinder runs leaner.
of/en;
some models the airflow was restricted on one side by the air box design as it fits around the battery. This restriction in air flow requires a different jetting.

:)

Ow... en afstellen doe je op een bank.
 
Laatst bewerkt:
Basman180, dat verklaart een boel! Nu er open filters op zitten ga ik zelf eerst grotere sproeiers testen. Daarna kan hij altijd nog op de testbank.

Mijn Yamaha maxim xs400 is inderdaad een 2 cilinder.

Er is in ieder geval geen boortje door gehaald. Op de ene sproeier staat 125 gedrukt, op de ander 115.

Bedankt voor de reacties.
 
Meestal zit er 1 maatje verschil in de sproeiers als dat toegepast word.
Bij jouw klopt het denk ik wel. Volgens mij gaat een maatje groter altijd met stappen van 5.(zo uit mijn hoofd)
 
Laatst bewerkt:
bij mijn toenmalige Yammie seca xs400 zaten ook 2 verschillende hoofdsproeiers.
Yamaha XS400R SECA 1982 (C) USA CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online
BS34 mikuni's

Gevonden mogelijkheden;
If you look at a lot of old XS you will find that on many of them the right exhaust pipe is darker than the left one. Means the right cylinder runs leaner.
of/en;
some models the airflow was restricted on one side by the air box design as it fits around the battery. This restriction in air flow requires a different jetting.

:)

Ow... en afstellen doe je op een bank.

Ligt toch echt aan de motor, een Harley stel ik zonder problemen op de straat af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan