Honda cbr1000f wil koud niet meer starten..

Heintjuh

Rookie
9 nov 2016
12
0
Rotterdam
Sinds enkele maanden heb ik een Honda cbr1000f en ik rij er met veel plezier op.
Na aanschaf gelijk een beurt gegeven, nieuwe olie, bougies, luchtfilters, bandjes enz.

Maar helaas wil hij sinds 2 weken niet meer starten. Als ik hem dan eenmaal aan de praat heb, d.m.v. bijv. Remmenreiniger in de luchttoevoer te spuiten, dan draait de motor als een zonnetje. Hij rijdt dan heerlijk en al is hij maar een beetje warm dan start hij direct.
Is de motor weer koud dan begint alles opnieuw.
Ik heb, voor zover mijn kennis reikt, alles geprobeerd.

De carburateurs zijn helemaal na gekeken, hij krijgt brandstof, lucht en voor mijn gevoel vonkt hij voldoende. Het chokemechanisme werkt volgens mij naar behoren en toen wist ik het even niet meer...

Is er iemand die mij nog op ideeën kan brengen wat ik nog zou kunnen nakijken?
 

Bedankt voor deze link, hier is het een heel stuk beter beschreven dan in het boek van Haynes dat ik heb gekocht. En voorzien van een mooie fotoreportage terwijl er in mijn boek niet één foto in staat.

Maar wat ik wel apart vind is dat er voor de uitgaande kleppen 0.18mm klepspeling aangegeven wordt en in het boek dat ik heb 0.16mm, welke hou je dan aan......
 
Geen idee of het helpt maar mijn CBR1000 start koud een stuk beter als het licht uit is ook al is mn akku bijna nieuw.
Hoi,
Aad.

Helaas heb ik dat allemaal al geprobeerd maar tevergeefs, hij wil koud zonder remmenreiniger echt niet starten...... Maar gelukkig heb wat goede tips gekregen en de carburateurs zijn weer eens goed schoongemaakt en de kleppen zijn gesteld, dit kan nooit kwaad.
 
@Boevie,
Ook die laatste post laat alleen maar zien dat je geen advies moet (proberen ) te geven over iets dat je echt niet weet. Als je 1 keer onder het kleppendeksel van deze motor kijkt weet je dat al je (goedbedoelde?) adviezen nergens op slaan.
En TS, ik ken geen wphb waar niet duidelijk in beschreven staat hoe je de klepspeling in moet stellen, en ik ken ze in het nederlands, duits engels en frans. Zelfs de japanse versie is duidelijk genoeg om het zonder tekst te begrijpen.


Daar heb je gelijk in. Ik heb er net voor het eten zomaar wat neergeplemd. De volgende keer zal ik toch proberen om gewoon niet te posten als ik niet zeker wat dat ik over hetzelfde principe praat.

Van die 2 voelermaatjes op elkaar klopt trouwens ook geen zak van, zag ik net vanmorgen in dit topic:Ton1954 in "Honda VF500C wederopstanding."

Ik wil dus even mijn verontschuldigingen aanbieden aan een paar techneuten die ik schijnbaar psychische schade heb toegebracht.
Ik vind het zo sneu voor deze jongens :o
 
Van mij mag je schrijven wat je wilt, heb ik geen enkel probleem mee.
Maar er zijn zat mensen die denken dat alles wat op het www (en M-F dus) staat waar is, en daar kan jij met onjuiste info wel meer dan alleen psychische schade veroorzaken.
En dat vind ik dan weer sneu........
 
Bedankt voor deze link, hier is het een heel stuk beter beschreven dan in het boek van Haynes dat ik heb gekocht. En voorzien van een mooie fotoreportage terwijl er in mijn boek niet één foto in staat.

Maar wat ik wel apart vind is dat er voor de uitgaande kleppen 0.18mm klepspeling aangegeven wordt en in het boek dat ik heb 0.16mm, welke hou je dan aan......

Uitgaan van het officiële service manual. Haynes heeft wel vaker een foutje in zijn boeken staan.
 
Uitgaan van het officiële service manual. Haynes heeft wel vaker een foutje in zijn boeken staan.

Duidelijk! Dan ga ik even een uitdraai maken. Ik heb gelijk ook even een momentsleutel voor 23nm aangeschaft om er zeker van te zijn dat ik alles weer goed aandraai. Dit stond ook niet in het boek van Haynes vermeld....

Hopelijk kom ik er van de week aan toe..... En dan maar hooen dat het kleppenstellen het probleem was, anders zou ik het echt niet meer weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan