Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels verwijderd.

[afbeelding]

Ik heb 'm namelijk vanmiddag gekocht ;) Fijne fiets, ziet er voor leeftijd en kilometers netjes uit. Wel wat klein werk (remklauw voor loopt wat aan o.a) maar ik ben er blij mee :) Komende weken (winter...) maar eens mee bezig gaan, kan ik meteen nadenken over wat ik met de 600 ga doen :)

Zo, dat noem ik eens mazzel hebben, echt een koopje. Voor dat geld hadden ze hem ongezien ook hier mogen brengen.
Zul je erg veel plezier van hebben, succes met het oplappen van het :] . :)
 
Laatst bewerkt:
@Motormuisie: Beterschap, dat klinkt erg beroerd :(

@stefanrs2: Succes met de verkoop :) VFR750 is een erg leuke fiets, welk type wil je kopen?

@Kees Den Haag: Achterbrug van de 900 lijkt me trouwens in orde, ik kan er geen speling aan ontdekken :)

Was bij mij ook, totdat de dopjes eraf gingen. Lager kapot.
Er zit aan elke kant een lager, als er een kapot is heb je nog geen speling.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Meld me hier aan omdat ik een Diversion XJ900S heb gekocht. Voorzien van volle kuip en org. kofferset. Ga hem op korte termijn ophalen i.o.m. huidige eigenaar (die hem lang had en prima onderhield).

Blij mee, ik ga na bijna 10 jaar zonder motor weer her-opstappen. Zal hier regelmatig vertoeven, leuk en leerzaam!

Heeft iemand nog goede tips (of een aanbieding wellicht) voor wat betreft een goede buitenhoes en tanktas voor me ??

Mvg
Fred
 
Laatst bewerkt:
Beterschap motormuisie. voorzichtig mee beginnen anders blijf je er last van houden!

Sterkte.
 
Beste mensen,

Meld me hier aan omdat ik een Diversion XJ900S heb gekocht. Voorzien van volle kuip en org. kofferset. Ga hem op korte termijn ophalen i.o.m. huidige eigenaar (die hem lang had en prima onderhield).

Blij mee, ik ga na bijna 10 jaar zonder motor weer her-opstappen. Zal hier regelmatig vertoeven, leuk en leerzaam!

Heeft iemand nog goede tips (of een aanbieding wellicht) voor wat betreft een goede buitenhoes en tanktas voor me ??

Mvg
Fred
Welkom op het forum Fred. Mijn ervaring is dat de vragen die hier gesteld worden, of het nou technische of andere zijn, altijd beantwoord. Voor een goede hoes zou ik bij Verheul kijken.
Veel plezier met de Div en wellicht tot toets.
 
Beste mensen,

Meld me hier aan omdat ik een Diversion XJ900S heb gekocht. Voorzien van volle kuip en org. kofferset. Ga hem op korte termijn ophalen i.o.m. huidige eigenaar (die hem lang had en prima onderhield).

Blij mee, ik ga na bijna 10 jaar zonder motor weer her-opstappen. Zal hier regelmatig vertoeven, leuk en leerzaam!

Heeft iemand nog goede tips (of een aanbieding wellicht) voor wat betreft een goede buitenhoes en tanktas voor me ??

Mvg
Fred


Hallo @Motorholic, welkom hier. een goede keuze :] , zul je erg veel plezier aan beleven. :) En het onderhoud is heel goed zelf te doen, indien je géén 2 linkerhanden hebt. :+
Mocht je voor een Verheulhoes gaan, is een goede keuze (deze worden op maat gemaakt) houd er dan gelijk rekening mee, dat er een tanktas/topkoffer en zijkoffers en evt verhoogd toerscherm onder de hoes moet passen. Nadien een hoes aanpassen kost extra geld en wordt dan niet zo mooi. Dus houd hier rekening mee.
MVG, Motormuisie.
 
Laatst bewerkt:
Beterschap motormuisie. voorzichtig mee beginnen anders blijf je er last van houden!

Sterkte.


Dank je wel. Erg pijnlijk, morgenvroeg maar eens afwachten wat de foto's enz hier zeggen. En of er nog iets aan gedaan kan worden, is morgen 2 weken geleden dat het is gebeurt. ;(
 
Welkom op het forum Fred. Mijn ervaring is dat de vragen die hier gesteld worden, of het nou technische of andere zijn, altijd beantwoord. Voor een goede hoes zou ik bij Verheul kijken.
Veel plezier met de Div en wellicht tot toets.

Ik heb hier nog een Diversion Tanktas liggen. Werkt met magneten. Was zwart is nu enigszins bruin verkleurd... Kan je zo komen ophalen (voor nop).
 
Hallo,
Ik heb een vraag(eerste keer op een forum actief). Ik heb een 92' Yamaha diversion xj600s. Heeft 2,5 jaar stil gestaan. Ben hem aan het opknappen. Nu start de motor wel en draait stationair maar niet lekker. Als ik gas geef wil hij uitvallen. Nu wilde ik de carberateurs eraf halen maar kwam toen tot de ontdekking dat de schuifjes die ik in carb#4 open houd helemaal vast zaten. Ik heb nu 3 vragen:
Zal dit het zijn geweest en kreeg de motor gewoon geen zuurstof?
Moet ik de carberateurs ernog afhalen om schoon te maken?
Te zien in de foto komt er intern wat los. Is dit een probleem?

Ik kan een beetje klussen maar weet niet alles. Excuus als ik logisch dingen vraag
full
 
top voor je antwoord, dat dacht ik al dat die vacuüm gestuurd zijn. maar ik zou deze alsnog toch moeten kunnen bewegen. ze zaten muur vast. De motor kreeg waarschijnlijk niet genoeg zuurstof hierdoor.
Wat denk jij over dat het binnen werk mee naar links gaat? is dat te verhelpen als ik de carbs eraf haal?
(snap je me vraag niet hoor ik het wel dat zal ik duidelijker proberen te zijn)
 
top voor je antwoord, dat dacht ik al dat die vacuüm gestuurd zijn. maar ik zou deze alsnog toch moeten kunnen bewegen. ze zaten muur vast. De motor kreeg waarschijnlijk niet genoeg zuurstof hierdoor.
Wat denk jij over dat het binnen werk mee naar links gaat? is dat te verhelpen als ik de carbs eraf haal?
(snap je me vraag niet hoor ik het wel dat zal ik duidelijker proberen te zijn)

Als die dingen vast zitten is de rest ook vuil, alles demonteren en schoonmaken dus.
 
Zo, dat noem ik eens mazzel hebben, echt een koopje. Voor dat geld hadden ze hem ongezien ook hier mogen brengen.
Zul je erg veel plezier van hebben, succes met het oplappen van het :] . :)


Bedankt :) Hij heeft wel ruim een ton gelopen (116.000km), maar hij staat de winter lekker binnen. Ik ga er op m'n gemakje aan werken om 'm weer echt 100% te maken en dan hoop ik er nog een paar seizoenen mee te kunnen rond rijden :)
 
Vraagje ivm bandenspanning.
Als men motor uit de garage komt zetten de techniekers de bandjes steeds op 2.5b vooraan en 3.0b achteraan.
Nu vind ik dit nogal hoog, niet?
Op welke druk staan jullie bandjes?
Heb al zoveel topics gelezen dat ik er niet meer uit kom.
Velen verlagen soms wel met 0.5b hun bandendruk om beter te kunnen rijden, maar is dat ook zo?
Ok, je zal meer contact met de baan hebben, maar ook banden zullen sneller slijten en verbruik zal omhoog gaan.
Op circuit is dan weer een heel ander verhaal, dus daar moeten we ons niet op focussen.
 
Vraagje ivm bandenspanning.
Als men motor uit de garage komt zetten de techniekers de bandjes steeds op 2.5b vooraan en 3.0b achteraan.
Nu vind ik dit nogal hoog, niet?
Op welke druk staan jullie bandjes?
Heb al zoveel topics gelezen dat ik er niet meer uit kom.
Velen verlagen soms wel met 0.5b hun bandendruk om beter te kunnen rijden, maar is dat ook zo?
Ok, je zal meer contact met de baan hebben, maar ook banden zullen sneller slijten en verbruik zal omhoog gaan.
Op circuit is dan weer een heel ander verhaal, dus daar moeten we ons niet op focussen.
Bandenspanning officieel voor 2.5 bar achter 2.9 bar.
Nu komt het niet op 0.1 bar aan maar een halve bar is vrij fors. Op mijn div 900 merk ik het wel als ze wat zachter staan.
 
Yep, vooral de bandenspanning voor voel ik direct als die te laag is. In deze maanden duurt het enige tijd voordat de banden op temperatuur zijn en de juiste grip op de weg krijgen. een juiste bandendruk is dan wel belangrijk.
 
Bij de meeste benzine stations is de meter niet erg nauwkeurig. (Ik had toen bandenspanningsensoren en na het oppompen en warmrijden had ik altijd 0,1bar tekort. Ik stel daarom de meter altijd 0,1 hoger in om goed uit te komen.

Een iets zachtere band is meer grip, maar wel een hoger verbruik.
 
Bij de meeste benzine stations is de meter niet erg nauwkeurig. (Ik had toen bandenspanningsensoren en na het oppompen en warmrijden had ik altijd 0,1bar tekort. Ik stel daarom de meter altijd 0,1 hoger in om goed uit te komen.

Een iets zachtere band is meer grip, maar wel een hoger verbruik.
Ik doe het zelf:
full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan