BMW R80/7 Project

Dat is de andere optie inderdaad, zo'n bakje kan ik prima zelf maken.
 
Kickstarter zit links, vind ik echt veel lastiger aantrappen dan rechts. Daarom doe ik het bijna nooit, maar het gaat op zich wel.
 
Ben totaal nog niet tevreden met hoe de uitlaat nu loopt. Wil eigenlijk een beetje de lijn van de bovenste, verlengde, framebuis aanhouden. Maar dat kan ik met de originele uitlaten nooit bereiken natuurlijk. Vind de dempers van de 'black baron' ook erg gaaf, van de motor van de post op 29 oktober. Kan bijvoorbeeld die op dezelfde plek zetten als waar de huidige dempers nu zitten. Of verder naar voren plaatsen zodat ze onder de cilinder komen te hangen. Dan worden de uitlaten wel heel erg kort natuurlijk, en dan zou ik de uitlaten voorlangs kunnen gaan maken. Rechts de demper voor de linker cilinder en andersom. Weet alleen niet of dat mooi wordt maar vindt dat wel gaaf opzich. Hoeft niet dezelfde ombouw te worden als andere boxers.

Deze dempers bedoel ik dan.

16-slash-cut-demper-black.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kickstarter zit links, vind ik echt veel lastiger aantrappen dan rechts. Daarom doe ik het bijna nooit, maar het gaat op zich wel.

De CR500 en KX500 waren ook niet de makkelijkste jongens om aan de gang te krijgen naar wat ze zeggen, en daar had ik ook geen enkele moeite mee, dus ben wel wat gewend. ;)
 
In mijn inziens pak je nu met die 'dempers' een beetje de korte weg en dat is zonde. In het frame, tank en zadel neem je veel moeite en dan zou het zo zonde zijn om er zo'n goedkoop dempertje op te zetten.

Kun je niet wat bijzonderders op de kop tikken via Marktplaats en die aanpassen?
 
In mijn inziens pak je nu met die 'dempers' een beetje de korte weg en dat is zonde. In het frame, tank en zadel neem je veel moeite en dan zou het zo zonde zijn om er zo'n goedkoop dempertje op te zetten.

Kun je niet wat bijzonderders op de kop tikken via Marktplaats en die aanpassen?

Heb je helemaal gelijk in hoor. Daarnaast heeft het project ook helemaal geen haast. Zelf iets maken blijft het mooiste.
 
Heb hoezen gemonteerd en busjes gemaakt om de poten tussen de kroonplaten wat forser te laten lijken.

full


Misschien moet er nu een iets grotere koplamp op maar dat moet ik even kijken.
 
Gelukkig hebben we allemaal een persoonlijke smaak, aan de hand daarvan wordt het uiterlijk van een verbouwde motorfiets gerealiseerd.
Heb er zelf ook van alles op gehad,Hoske,Megaton,Zeuna megafoon.

Kon toen aan Magni dempers komen, deze zaten destijds op de MV Agusta race motoren, heb er eerst 4 gekocht en voorzien van binnendempers, later nog de hand kunnen leggen op 2 stuks, deze megafoons worden ongedempt gebruikt en zitten er heden ten dage op.

Zoveel mensen>zoveel wensen.....
 
Ach ja, ik bouw ook maar net wat ik mooi vind. Je kunt het natuurlijk niet echt een caferacer noemen.
 
Zonde van die banden. Zo'm echte offroad band ziet er niet uit op een BMW. Een wat groffere basisband als een K60-scout zier er een stuk lekkerder uit en dat rijdt en stuurt ook nog eens een stuk beter. Dit is een beetje kansloos vind ik persoonlijk.
 
Zonde van die banden. Zo'm echte offroad band ziet er niet uit op een BMW. Een wat groffere basisband als een K60-scout zier er een stuk lekkerder uit en dat rijdt en stuurt ook nog eens een stuk beter. Dit is een beetje kansloos vind ik persoonlijk.

Gelukkig is dat persoonlijk. Ik wil een ruige uitstraling en de K60 vind ik maar tam. Hoe het rijdt maakt me niet zoveel uit. Rij alleen maar op noppen.
 
Heb ik de Puch m50 tank er natuurlijk al opzitten, kom ik nu de tank tegen waar ik aanvankelijk naar op zoek was; een tank van een Puch Minicross. Kon het niet laten die ook maar te kopen. Ik ga die ook passend maken, en dan kijken welke het mooiste resultaat oplevert.
Heb voor de rest weinig kunnen doen de laatste weken ivm tijdgebrek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan