hotcams shim set Yamaha yzf1000r thunderace

Arghoslent

Die hard MF'er
21 mei 2005
713
0
Hoogvliet
Hoi,

Ik wil binnenkort de kleppen stellen van mijn thunderace.
Op ebay kom ik mooie shim sets tegen van hotcams als ik zoek op shims voor een YZFF1000R Thunderace

in de product omschrijving staat echter vermeld dat het oa. voor de R1 en R6 is
waarbij er geen melding word gemaakt dat het geschikt is voor een Thunderace

mijn vraag, zou het wel passen? R1 kwam immers na de Thunderace
 
Ze zijn bij de dealer anders best duur. Volgens mij waren ze voor mijn Honda 10 euro per stuk (ik weet het niet meer precies, staat ergens hier op het forum). Als je er dan een aantal moet tikt het aardig aan.

Zo'n doos vol met die shims van Hotcams kost 90 euro ofzo.

Dan heb je er veel meer (die je niet nodig hebt). Het ligt er een beetje aan wat je zelf wilt.

Maar onderling uitwisselen inderdaad!!!
 
Laatst bewerkt:
Een doos vol staat ook jaaaaaaaasren lang ergens in een kast.
Ik vinde het zonde van de investering en als je pech hebt hebben ze een laagje vliegroest erop zitten als je ze weer eens nodig hebt.
Of erger, je kunt ze niet meer vinden.
 
Ze zijn bij de dealer anders best duur. Volgens mij waren ze voor mijn Honda 10 euro per stuk (ik weet het niet meer precies, staat ergens hier op het forum). Als je er dan een aantal moet tikt het aardig aan.

Zo'n doos vol met die shims van Hotcams kost 90 euro ofzo.

Dan heb je er veel meer (die je niet nodig hebt). Het ligt er een beetje aan wat je zelf wilt.

Maar onderling uitwisselen inderdaad!!!
Uiteindelijk heb je maar een enkele shim nodig en kunt weer 40K vooruit. Ik zou daar hgeen hele set voor kopen. Tenzij je voor de hele motorclub wilt gaan stellen. En dan blijf je nog met de dikke shims zitten |(
 
als je een weekje niet hoeft te rijden kan je gewoon de shims die je nodig hebt bestellen en zijn die doorgaans binnen een week wel geleverd.
Ik heb wel een assortimentje liggen maar je hebt geen woonplaats vermeld dus kan niet zeggen of dat een optie is :P

de dikkere shims kan je proberen te ruilen bij een revisiebedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb je maar een enkele shim nodig en kunt weer 40K vooruit. Ik zou daar hgeen hele set voor kopen. Tenzij je voor de hele motorclub wilt gaan stellen. En dan blijf je nog met de dikke shims zitten |(
Ik geef ook aan dat het er maar net aan ligt wat je wilt.

Ik heb ze de vorige keer ook bij de dealer gehaald, omdat de boel open lag en ik verder wilde.

De volgende keer plan ik het anders in. Het heeft mij destijds 70 of 90 euro gekost dacht ik. Ik koop dan wel zo'n doos die ik weg leg :)

Bij mijn motor gaat het niet om de 40k. Volgens het boekje om de 25k (uit mijn hoofd) en de planning is om het elk jaar te controleren aangezien mijn straatmotor in het "circuit seizoen" regelmatig op z'n donder krijg (als je mijn tempo daar aan mag linken :') ).

Het ligt er dus maar net aan hoe je het zelf wilt. Er zijn gelukkig meerdere wegen naar Rome.
 
Laatst bewerkt:
Heb voor die van mij plaatjes van Prox gehaald waren 2,50 per stuk heel wat beter te doen dan die van Honda a 10 euro per stuk.

Had er 6 nodig 2 kon ik er uitwisselen dus was ik voor 10 euro klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan