Yamaha YZF-R125

T0astyyy

Rookie
4 nov 2016
3
0
Ik wil graag mijn A1 rijbewijs halen in 2017, en had rondgeken voor motoren en kwam uit op de Yamaha yzf-125 cc. Ik wil een motor om 2 x per week ongeveer 161 km (1 uur en 50 minuten) te rijden, over de snelweg van nederland naar belgië, is deze motor daar geschikt voor?
 
Ook qua prestaties, comfort, snelheid? Of kan ik beter naar een andere motor kijken
 
Comfort op een semi-supersport? Snelheid van die blokjes ligt zo rond 135-140 max, maar met wat zwaardere tegenwind heb je geluk met 110km/u.
 
Qua snelheid kan het.
Maar of jij zo lang voorover kunt hangen weet ik niet. Sommigen klagen over rug en onderarmen op een supersport.
Persoonlijk vind ik de KTM Duke of een Honda CBR 125 R meer comfortabel. De Honda is nog een stuk goedkoper ook.
 
Kan wel, maar denk dat je op ten duur tintelende voeten en handen zal hebben door de trillingen. Ik heb het al na het 10min stukje snelweg van school naar huis(Honda CBR125R 06). Daarom neem ik liever de 80 weg :]
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij helemaal niks. Gezien de topsnelheid van een A1 zal je vrijwel continu volgas en zo veel mogelijk liggend moeten rijden om goed mee te kunnen. Dat gaat denk ik heel snel vervelen. Ligt niet zo zeer aan de Yamaha, A1 komt in het algemeen gewoon vermogen tekort voor dit soort ritten.
 
Een YZF-R125 is prima geschikt voor lange afstanden, door al de kappen heb je ook minder last van de wind dan op een naked, ook is het vermogen van dit blokje prima zo ver 125cc toelaat :)
Ik haal met een licht windje meestal tussen de 115 en 120, maar hij rijd comfortabeler als je 105-110 gaat.
Maar je moet er wel een goeie rug voor hebben,

Verder is het wel een aanrader, het is een hele scherpe fiets en voelt sportief aan, alleen moet je wel oppassen want er zit een sterke (Brembo) voor rem op.

met pinksteren ben ik met de wuppertal tocht mee gegaan en dit vond ik persoonlijk goed te doen ondanks de zitpositie, je moet er maar tegen kunnen ;)
 
Minder last van de wind? Pas boven de 130km/u is een topkuip prettig. Valt de wind tegen, dan is het tot 160km/u goed te doen, al haal je dat niet eens met A1.
 
Allemaal heel erg bedankt voor het reageren.
Ik ga dan inderdaad eerst een proefrit doen om te kijken of ik het goed vind zitten, en ook kijken naar andere route.
 
Allemaal heel erg bedankt voor het reageren.
Ik ga dan inderdaad eerst een proefrit doen om te kijken of ik het goed vind zitten, en ook kijken naar andere route.

Hij zal op het eerste moment goed zitten, maar maak even een lange rit voor de zekerheid.
Ik heb die van mij vanwege te weinig comfort weggedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan