Ducati Hyperstrada

Jaja, ouwe zeur... B|

Vandaag de Hyperstrada naar Affetto gebracht voor een eerste beurtje en een Rexxer map-update. Origineel zat er een groot wak in qua vermogen, dankzij de Euro normering. Als het goed is, is deze nu weg... :)

Merkte wel dat hij goed van zijn plek schoot op het gas. Kan wel eens wat leuker geworden zijn nu... :]
 
Anyway, dan maar vraagje aan Clown, want das de enige op het forum hier :)
Rijd jij wel eens in de regen? en zoja heb je wel eens electronica problemen toen gehad? Lees wel eens dat de combi water en electronica bij de Hypers voor problemen kan zorgen.

Laat ik hier nog eens ff op terugkomen...
Afgelopen weekend veelvuldig in de regen gereden, zelfs een flinke sneeuwbui gehad. Dus de Hyperstrada is kletsnat geweest, compleet wit, koud en is overal zonder problemen doorheen gekomen. Prima fietsie dus... ;)
 
Regenupdate...

Inmiddels een aantal natte motorweekenden achter de rug, compleet met hoosbuien en de Hyper gaat maar door. Nergens last van, geen meldingen, rijdt prima en zelfs in de sportstand valt er goed te rijden in de regen...

Inmiddels de originele Scorpion trail banden van Pirelli verwisseld voor Conti SportAttack banden. Niet dat die Pirelli's slecht waren, absoluut niet! Maar mijn gevoel ligt bij Conti en ik moet zeggen dat dit voor mij nog lekkerder sturen is. Vrees alleen voor mijn stepjes en rempook... :')
 
@ clown
Dit is niet echt een actief topic zo te zien!
Ik vroeg me af hoe je hyper na zo'n lange tijd bevalt, nog gekke dingen gehad? Zou je overstappen naar de nieuwste?
Ik rijd al een tijd met ongelooflijk veel plezier op een duc scrambler maar ik blijf de HS een leuke fiets vinden. Als er wat minder natte bladeren liggen toch es kijken of ik bij mijn dealer een proefrit op de nieuwe kan maken.
Hoeveel km heb je gemaakt inmiddels?
 
@ clown
Dit is niet echt een actief topic zo te zien!
Ik vroeg me af hoe je hyper na zo'n lange tijd bevalt, nog gekke dingen gehad? Zou je overstappen naar de nieuwste?
Ik rijd al een tijd met ongelooflijk veel plezier op een duc scrambler maar ik blijf de HS een leuke fiets vinden. Als er wat minder natte bladeren liggen toch es kijken of ik bij mijn dealer een proefrit op de nieuwe kan maken.
Hoeveel km heb je gemaakt inmiddels?

Hoi Andrew,
Dit is inderdaad een volstrekt dood topic... ;)

De Hyper bevalt me uitstekend! Heb er dit jaar wat meer mee kunnen rijden, ca. 6500 km..
Ben er nu wel volledig aan gewend en ik vind het een geweldige gooi en smijtfiets. Dik tevreden over het geheel, stuurt geweldig, power zat, hoef voorlopig geen andere...

Heb de originele banden laten vervangen voor Conti SportAttack en dan is het helemaal lekker sturen met de Hyper. Heb verder geen gekke dingen gehad, op een lekke band na. Heb maar 1 minpunt tot nu toe, dat is het feit dat hij bij constante snelheid op de snelweg, boven de 6.000 toeren inhoudt. Daar heb ik al wat aan proberen te doen, middels een andere mapping. Maar dat heeft na 2 pogingen niet het gewenste resultaat opgeleverd, dus ik ga op zoek naar een andere/betere dealer... ;)

Maar verder vind ik de HS echt een geweldig ding om mee te rijden. Stuurt zo makkelijk, met en zonder koffers. Ik heb echt geen behoefte aan wat anders, deze geeft me wat ik bij de Versys te kort kwam... :)
 
Niet te enthousiast vertellen hoor, ik ken mezelf, dan gaat het weer kriebelen :9
Ja die kleine versys was een feestje maar echt te weinig vermogen en karakter. Mijn scrambler is veel lichter en meer vermogen dus je kunt je voorstellen dat dat geweldig rijdt. Tis net een crossfiets met een motorblok! })
Maar die hyper blijft stiekem lonken. Hij is natuurlijk ook net iets praktischer.
Ze fluisteren dat ducati volgende week een mini Multistrada onthult. Ben erg benieuwd. Zo ja dan in de loop van volgend jaar die met de HS vergelijken :]

Rijd jij een beetje door in herfst en winter?
 
hmmm ...Net even gekeken, 16k voor een (mini) Multistrada 950 zonder opties...Dat vind ik persoonlijk wel errug veel geld. Financieel blijft de Hyperstrada dan toch echt interessanter.
Oftewel komende lente maar es kijken of ik de 821 met de 939 kan vergelijken ;)
 
ik lees stiekem alles mee hoor :W

heb momenteel (nog geen jaartje) een XT660X, maar ben toch echt van plan voor sept 2017 een HS aan te schaffen.
2 jaar geleden al een proefrit gemaakt bij motorport en ook even met de desmo dagen op de hypermotard gereden... op de vering na vond ik de HS toch echt beter.

zat er eerst aan te denken om voor de motard te kiezen met het lage zadel van de HS en een iets hoger windscherm... maar waar ben je dan eigenlijk mee bezig _O- .... dus laat je updates etc maar horen hoor!
eigenlijk zie ik alleen maar goede dingen over de HS :]
 
Zijn ook voornamelijk enkel goede dingen. En die vering is absoluut niet verkeerd, al had het fijn geweest als de voorvork instelbaar was. Niet dat hij niet voldoet, heb enkel achter strakker gezet, ook om meer bodemvrijheid te krijgen...
 
Zag op YT een filmpje waarbij werd aangegeven dat de overgang van 821 naar 939 niet echt schokkend is. Ja de laatste heeft meer vermogen en koppel en is wat soepeler onderin maar hij is ook weer wat zwaarder dus dat streept wel weg..

@SjanMaruk
Mooie tattoos op je site :t
 
Zag op YT een filmpje waarbij werd aangegeven dat de overgang van 821 naar 939 niet echt schokkend is. Ja de laatste heeft meer vermogen en koppel en is wat soepeler onderin maar hij is ook weer wat zwaarder dus dat streept wel weg..

@SjanMaruk
Mooie tattoos op je site :t


thnks!
 
Zag dat de productie van de hyperstrada al gestopt is, niet meer te zien ook op Ducati.nl
Dit ivm de nieuwe multistrada 950
 
Inderdaad, heb gelijk even op de site gekeken. Is toch vreemd dat ze nog geen jaar geleden de 939 HS lanceren om hem een jaar daarna alweer uit productie te nemen :? Denk zelf dat Multistrada 950 publiek toch net even anders is dan HS publiek, zeker nadat ze op beide zouden hebben proef gereden. Rijden denk ik echt totaal anders. Heb op de grote MS en 821 HS gereden, is toch echt wereld van verschil.
 
Ducati geeft als verklaring dat de hs geen succes is en er dan geen ruimte meer voor gemaakt kan worden in de productie.
Net als bij de fenomenale streetfighters die ze er beter in hadden kunnen houden i.p.v. de neutrale monsters van de afgelopen jaren
 
Welnee, dan krijg je al die jap-rijders op n Duc
liever exclusief voor een beetje meer
 
Als die 2500 goedkoper was had ik hem destijds zeker al gekocht. Maar alles zal inderdaad wel een accessoire pakket worden op de HM. Hopelijk inclusief lager zadel anders kom ik niet met mijn voeten op de grond _O-
Zal eens in de gaten houden of er straks niet allemaal flink in prijs verlaagde demo modellen van de 939 HS op de markt komen hierdoor.
 
@ Andrew
Als budget een puntje is, waarom dan geen Tracer 900?
Volgens menig journalist een goed prijs/ kwaliteit verhoudinge
 
budget is altijd een puntje _O-
Ik heb al jaren motoren gekocht met ratio en portemonnee. Prima motoren, betrouwbaar, super praktisch maar om nou te zeggen dat mijn hart er sneller van ging kloppen...nee..
Dus toen ik (eindelijk) minder dan 20 a 30k per jaar ging rijden, wilde ik eindelijk wel eens iets kopen waar ik enorm blij, trots en hartverwarmend op kon rijden. Dat werd dus een Duc..en wel een Scrambler. Elke kilometer met een big smile en bij elk tankstation komt iemand een praatje met je maken. Maar als die HS dus goedkoper was geweest had ik denk ik die gekocht. Mooie combi van hart en praktisch ;)
 
Het is je wellicht niet opgevallen maar ben Scrambler rijder van het eerste uur, zie scrambler topic. Ik deel je enthousiasme niet.
Ik werdt op de demo fiets ook heel blij van de Scrambler en heb er toen gelijk 1 besteld maar behoorlijk spijt van.
Het is gewoon een beperkt ding en dan vooral wat betreft vermogen, wegligging, rijden in regen etc.
Ieder zijn ding maar helaas voor mij een dure misstap.
Hyperstrada voor mij eigenlijk enige optie (in die klasse), ben fan van 2 cylinders, heb overigens nooit een 3 cylinder gehad, wel een 4 maar was absoluut niet mijn ding.
Wil dus nu wel een motor hebben waar ik langere tijd tevreden mee ben en dus ga je minder af op je emotie en leek me de tracer een goede optie.
Maar mn hart ligt bij de Hyperstrada, die ze dus nu al uit de productie gegooid hebben wat me aan het twijfelen brengt.
 
Ja ik heb je posts wel gezien maar wist niet meer zeker of je zelf een Scrambler had. Vervelend dat het niet zo is uitgepakt. Blijft toch ook bijzonder hoe persoonlijk motoren zijn.
Ben met je eens dat het absoluut niet een praktische motor is en dat je mega mega smerig wordt bij slecht weer. Alhoewel ik heb gelezen dat dit bij de Hyper ook zo kan zijn.

Qua wegligging vind ik het zelf een heerlijke fiets. Gooien en smijten alsof je op een crossfiets zit met motorblok. Dat is op een Hyper helemaal zo. En veel meer vermogen, maar ik mis het niet echt. Ik rijd mijn vrienden met meer vermogen los op dijken en bergwegen.

Waarom zou je twijfelen? Alles blijft toch leverbaar. Wat Clown zegt, het is gewoon een Hyper met scherm en tassen ;)

4 cilinder heeft weinig beleving en geluid, 1 cilinder word ik gek van het gehak in lage toeren, 3 cilinders vind ik qua koppel enorm vlak en daardoor wat saai en dat gefluit (in ieder geval bij Triumphs) word ik niet goed van dus 2 cilinders is het wel voor mij hoor })
 
Terug
Bovenaan Onderaan