Functie rubberen strip op windscherm?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn FZS600 uit 2002 een MRA Vario Touring windscherm besteld en hij zit er op :) Nou kwam ik na het monteren erachter dat er nog een rubberen of siliconen strip in de doos zat (uit enthousiasme was me dat even ontgaan). Ik kan deze er nog opzetten, dat is het punt niet. Maar kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van zo'n strip op je windscherm? Of juist de nadelen? Las ergens dat dit juist voor meer turbulentie zorgde? Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Reacties zijn welkom :Y

Hier wat fotootjes. Foto's van de strip heb ik op het moment niet, liggen thuis namelijk.
De schoonheidsprijs wint die niet, maar wel lekker voor de winter, ook omdat deze doorzichtig is in tegenstelling tot mijn oude zwarte scherm. Oude schroefjes waren van plastic en twee daarvan waren afgebroken. Hoop prutswerk om ze te verwijderen en sommige waren ook dolgedraaid, vandaar dat er nu RVS-schroeven inzitten. Vind het wel verfrissend en stoer staan als ik eerlijk ben. :)


EmB23ZF.jpg


XYZcKXy.jpg
 
Laatst bewerkt:
zeg eens eerlijk : gij hebt nog niet veel mee gemaakt met de moto hè ? ik ben al 23 (of was het nu 24 ? :X ) ) keer op mijn bakkes gegaan en heb toch al wel wat ervaring op dat gebied. Ben er zelfs al in geslaagd een scherm te verneuken zonder op mijn bakkes te gaan O-)

Dat klopt, rij pas een jaartje, bijna m'n eerste 10.000km, dus moet wel nog ff rijden om gevorderd te worden :$

Wel alle sleufjes netjes in 1 lijn

Symmetrie :Y

Maar vooruit dan maar, jullie hebben me overgehaald, waarschijnlijk maar goed ook. Mocht ik ook een ongelukje hebben en m'n windscherm koppen, dan stuur ik jullie allemaal een bedankje als het windscherm er daadwerkelijk uit vliegt :}
 
Ik hoop dat deze well nuts wel zacht genoeg zijn en van echt rubber.
Eerder kreeg ik ze uit China en gingen ze de prullenbak in.
Ze wilden niet uitzetten met indraaien, eerder nog ging de kop van de schroef kapot. (aluminium)
De verkoper bood geld terug aan voor een goede review.
Maar voor die prijs ging ik niet liegen. ;)
 
Ik hoop dat deze well nuts wel zacht genoeg zijn en van echt rubber.
Eerder kreeg ik ze uit China en gingen ze de prullenbak in.
Ze wilden niet uitzetten met indraaien, eerder nog ging de kop van de schroef kapot. (aluminium)
De verkoper bood geld terug aan voor een goede review.
Maar voor die prijs ging ik niet liegen. ;)

De well nuts komen erbij geleverd maar daarvan heb ik originele gewoon nog op m'n motor zitten. Het gaat dus puur om die bout op die foto of die voldoet, zodat ik 'veilig' ben bij een ongeluk
 
Terug
Bovenaan Onderaan