Jorge Lorenzo deel 5;Time to tame the Desmo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ducati is de laatste jaren ook veel meer een stuurmachine geworden, zie je ook aan de prestaties van de satellietfietsen. In de tijd van Stoner was dat wel anders. Alleen even afwachten of er weer problemen ontstaan als de wings verdwijnen....
Ik heb de afgelopen races nog veel gelezen van Dovi over "zware stuurfiets, en op de Ducati moet je echt werken." :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen races nog veel gelezen van Dovi over "zware stuurfiets, en op de Ducati moet je echt werken." :)
Ja het is ook geen Suzuki of Yamaha, maar tov het verleden is het wel stukken beter. Redding vond de Ducati zelfs makkelijker te rijden dan de Honda. Ducati kon je eerder alleen hard gaan als je heel agressief reed zoals Stoner, nu kun je met een vloeiende rijstijl ook prima mee rijden. Alleen dat laatste beetje ontbreekt nog om structureel mee te doen.
 
Mooie wallpaper dacht ik zo...

15110252_1629961263696071_3037262302548458296_o.jpg
 
Als het zo doorgaat, dan is Qatar al bijna zeker voor de overwinning. :+
Lorenzo is er sterk, de Ducati is er sterk. :} :]
 
Laatst bewerkt:
Van vinales had ik verwacht dat hij het meteen goed zou doen maar Lorenzo stelt ook zeker niet teleur !!

Laten we ff niet vergeten dat deze baan en omstandigheden wel heel ideaal zijn voor JLo he.. aangezien er nu al weer gesproken word over een overwinning in Quatar ;)
 
Van vinales had ik verwacht dat hij het meteen goed zou doen maar Lorenzo stelt ook zeker niet teleur !!

Laten we ff niet vergeten dat deze baan en omstandigheden wel heel ideaal zijn voor JLo he.. aangezien er nu al weer gesproken word over een overwinning in Quatar ;)
Vandaar, Qatar ligt hem ook, en het rechte stuk de Ducati.. 1+1 = victory. ;)
 
_O-

Krijg je weer van die Stoner acties, daar werd tijdens die jaren ook gezegd.. wint dankzij de snelheid van de Duc..
De afgelopen twee wedstrijden zag je het weer verschijnen omdat ze vooraan reden.
Marc deed er een paar rondjes stuivertje wisselen over voordat hij eindelijk genoeg afstand had om rechtuit niet voorbij gereden te worden. :Y
 
_O-

Krijg je weer van die Stoner acties, daar werd tijdens die jaren ook gezegd.. wint dankzij de snelheid van de Duc..
De afgelopen twee wedstrijden zag je het weer verschijnen omdat ze vooraan reden.
Marc deed er een paar rondjes stuivertje wisselen over voordat hij eindelijk genoeg afstand had om rechtuit niet voorbij gereden te worden. :Y
:Y Daar weet Rossi ook alles van (Qatar 2015, battle met Dovi).
Dus het komend jaar is dus de uitdaging met JL om erop en erover te gaan met de Duc (hoop het uiteraard niet). Wil niet TE positief over JL doen, vind het een piemel, maar een hele goede rijder.
 
Vandaar, Qatar ligt hem ook, en het rechte stuk de Ducati.. 1+1 = victory. ;)

Dat zeker weten maar volgens mij word er ff vergeten dat Jl er goed bij zat maar niet de overhand had op Valencia zoals hij dat wel met de M1 had ;)

We zullen het allemaal wel zien gebeuren komend seizoen maar het blijft toch wel leuk om een beetje te speculeren :o
 
_O-

Krijg je weer van die Stoner acties, daar werd tijdens die jaren ook gezegd.. wint dankzij de snelheid van de Duc..
De afgelopen twee wedstrijden zag je het weer verschijnen omdat ze vooraan reden.
Marc deed er een paar rondjes stuivertje wisselen over voordat hij eindelijk genoeg afstand had om rechtuit niet voorbij gereden te worden. :Y

Waarbij ze voor het gemak even vergeten dat vriend Capirossi op zo'n zelfde brommert zat en geen deuk in een pakje boter reed (en het jaar daarvoor zelfs nog titelkandidaat was).
Stonert was wat mij betreft ook talentje buitencategorie.
 
Dat zeker weten maar volgens mij word er ff vergeten dat Jl er goed bij zat maar niet de overhand had op Valencia zoals hij dat wel met de M1 had ;)

We zullen het allemaal wel zien gebeuren komend seizoen maar het blijft toch wel leuk om een beetje te speculeren :o

't is ook nog niet zijn eigen fiets dus het is hem vergeven :)
 
Lorenzo likes Valencia because it’s a narrow, one-line circuit that perfectly suits his inch-perfect, wheels-in-line technique. He is pretty much impossible to beat there – he’s won three of the past four Valencia GPs, leading 88 of those 90 laps. :o :}

[..]

I spent some time watching him at turn four, the circuit’s first right-hander and the first time the right side of the tyres has touched the asphalt for about 45 seconds. That’s why you get a lot of crashes there, because riders charge through all the left-handers but when they throw the bike onto its right side the right shoulder of the front tyre just isn’t gooey enough to grip the track.

Most riders dive into turn four with a fair degree of circumspection. You can see they are neither confident or comfortable and their lines vary by a good foot or more every time they go through there. Sometimes they get it about right, other times the get it very wrong.

Lorenzo was entirely different: every lap his Movistar Yamaha was totally on its side, his right elbow on the ground, his right knee squeezed between fairing and racetrack, his apex perfect every time, never varying by more than a couple of inches.

How does he do that without crashing? By being astonishingly smooth, by having immense feel for the tyres and the bike, by balancing grip between the front and rear tyres with handlebar and footpeg load, throttle opening, brake pressure, body position and so on.

[..]

In other words: his F**K YOU department will announce that no one is faster than him, so Ducati better get to work and build a motorcycle that will do exactly what he wants it to do.
Dat is nogal wat van Mat. _O- _O- :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan