Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

was vandaag even een rondje rijden. maar kwam er achter dat de koppeling meer begint te slippen met de kou.

hebben jullie daar ook last van ? of is mijn koppeling niet meer wat het geweest is???

koppeling slipt met 4de versnelling 80% gas bij 6000 RPM
en met 6de versnelling al bij 5000 RPM 100% gas
staat je koppeling niet veuls te strak afgesteld?
 
was vandaag even een rondje rijden. maar kwam er achter dat de koppeling meer begint te slippen met de kou.

hebben jullie daar ook last van ? of is mijn koppeling niet meer wat het geweest is???

koppeling slipt met 4de versnelling 80% gas bij 6000 RPM
en met 6de versnelling al bij 5000 RPM 100% gas

hij zou uiteraard niet moeten slippen ongeacht de belasting en het toerental

maar heeft je handle wel genoeg speling?
de mijne slipte ook ineens op een zondagochtend bij 10K geloof ik...
bleek de handle gewoon 0,0 speling te hebben af fabriek en ging goed totdat....

dus speling afgesteld en sindsdien nooit geen slippende koppeling meer gehad....
ook niet bij vol gas raggen op het circuit

heb je wel voldoende speling dan lijkt het erop dat je platen naar de uien zijn...

in dat geval niet te lang door slippen want dan gaan je stalen platen d'r ook aan...
 
Heb je misschien een linkje of foto's van de originele BMW set?
Vind deze al prijzig, weet niet wat doe kosten?

Ik heb de originele husqvarna koffers. Had ze gekocht in 2014 toen alle accessoires aan 50% stonden. Nieuw waren ze 800€.heb ze gekocht voor 400€. Koffers zijn niet waterdicht, maar er zit een waterdichte zak in. Je kan ze uitschuiven zodat er een helm in kan.

Het frame is snel te demonteren met 4 boutjes.
 
was vandaag even een rondje rijden. maar kwam er achter dat de koppeling meer begint te slippen met de kou.

hebben jullie daar ook last van ? of is mijn koppeling niet meer wat het geweest is???

koppeling slipt met 4de versnelling 80% gas bij 6000 RPM
en met 6de versnelling al bij 5000 RPM 100% gas

Een koppeling hoort helemaal niet te slippen als die is opgekomen. heb je dit altijd al gehad ?
Doet die dat wel is die versleten of verkeerde olie ( auto olie ) of wat royal zegt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele husqvarna koffers. Had ze gekocht in 2014 toen alle accessoires aan 50% stonden. Nieuw waren ze 800€.heb ze gekocht voor 400€. Koffers zijn niet waterdicht, maar er zit een waterdichte zak in. Je kan ze uitschuiven zodat er een helm in kan.

Het frame is snel te demonteren met 4 boutjes.

Niet tekoop toevallig? :P

Dus de originele koffers zijn niet waterdicht... hopen dat de Hepco dit wel zijn dan.
Niemand ervaring met die set?

Mvg,
 
dacht zelf ook aan koppelings hendel te strak. maar deze heb ik al goed afgesteld dat er geen spreling op de kabel zit.
voor dat ik olie ging verversen had hij het al. maar na het olie verversen, de weg als circuit gebruikt en toen werd het wel duidelijk dat het goed mis was.

zit zelf te denken dat het gewoon slijtage is van de koppelings veren. motor heeft orgineel 35000KM gereden. ook wil ik de koppelings platen bekijken.

is de speling van de koppeling zelf niet afstelbaar???
bij mijn vorige motor was de kabel afstelbaar maar ook de voor spanning op de koppeling afstelbaar, zat in het blok.
 
dacht zelf ook aan koppelings hendel te strak. maar deze heb ik al goed afgesteld dat er geen spreling op de kabel zit.
voor dat ik olie ging verversen had hij het al. maar na het olie verversen, de weg als circuit gebruikt en toen werd het wel duidelijk dat het goed mis was.

zit zelf te denken dat het gewoon slijtage is van de koppelings veren. motor heeft orgineel 35000KM gereden. ook wil ik de koppelings platen bekijken.

is de speling van de koppeling zelf niet afstelbaar???
bij mijn vorige motor was de kabel afstelbaar maar ook de voor spanning op de koppeling afstelbaar, zat in het blok.


voorspanning is niet afstelbaar, dat zit in je veren die je indien nodig kunt vervangen, maar dat zou niet zo snel nodig mogen zijn

het enige dat je afsteld bij elke motor is de speling van de kabel, en die moet er dus wel zijn

niet zoals jij typt (zonder speling afgesteld.)

maar als je daar al te lang mee gereden hebt met af en toe slippen kan het ook maar zo zijn dat het al te laat is.

probeer het eens met juist afgestelde kabel en als dat niet baat.... dan zit er niks anders op dan de platen te vervangen
 
Laatst bewerkt:
Niet tekoop toevallig? :P

Dus de originele koffers zijn niet waterdicht... hopen dat de Hepco dit wel zijn dan.
Niemand ervaring met die set?

Mvg,

Toevallig niet ;)

Spatwaterdicht zijn ze wel maar constante regen... Daarmee de waterdichte binnenzak die erbij zit.
 
@ snijkamp,

ik type te verkeerd sorry. ik heb hem nu afgesteld zoals beschreven in het montagehandboek.
5 tot 10 mm

maar denk zelf dat hij nog steeds slipt.
ik heb zelf al de veren besteld en dan ook gelijk de platen bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Voor de Liefhebbers, ik heb een GPR demper voor een Husqy te koop.
Aan de binnenzijde zitten twee kleine beschadigingen. Komt omdat ik er een ringtje vergeten was tussen te zetten. (band heeft een keer geschuurd bij maximaal inveren)
Hier zie je niets van. Verder helemaal compleet (zie foto) en ziet er nog helemaal netjes uit.
Beide DB killers zitten erbij.

Graag een bod via mail (zie profiel)[afbeelding]

Iemand nog geïnteresseerd? :]
 
ik wil binnenkort verwarmde handvaten opbouwen en ik zag in het elektrisch schema dat er een aansluiting voor voorbereid zou kunnen zijn. weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden?
 
Hi Allen,

Mooi forum zo bij elkaar! Een aantal vragen aan de Nuda experts omdat ik graag een Nuda zou willen kopen alleen loop ik tegen het volgende aan bij de motor waarop ik heb proefgereden:

- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd
branden?
- Na het rijden en uitzetten van het contact maakt het injectiesysteem dan altijd een aantal aparte geluiden voordat hij
helemaal stil wordt?

Hopelijk kan iemand mij helpen. Fijne dag toegewenst iedereen.

Met vriendelijke groet,

Forrest

( PS: HermanK, Ik heb geen idee )
 
- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd
branden?
- Na het rijden en uitzetten van het contact maakt het injectiesysteem dan altijd een aantal aparte geluiden voordat hij
helemaal stil wordt?

Aha, een toekomstige Nudist :D Leuk!

Over de ABS kan ik niks zeggen. Dat heeft de mijne niet.

Maar inderdaad, als je het contact uitzet lijkt het net of hij koffiefilters aan het legen is. Ik heb al overal gezocht naar de plek waar de koffie dan uit zou moeten komen, maar ik heb nog niks gevonden. Maar misschien ligt dat aan de maling die ik gebruik. Iemand die daar wat over kan zeggen? Ik gebruik arabica bonen, grove maling. Mocht er een Nuda voorbij komen en het ruikt naar espresso... Dat ben ik.
 
Haha bedankt braap, ik ga er dan vanuit dat dat normaal is. Wanneer iemand dit nog weet:

- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd branden?

Dan zou ik dat ontzettend graag horen.

Met vriendelijke groet,

forrest
 
Na enkele meters gaat het ABS lampje uit en is het systeem dus actief.


Haha bedankt braap, ik ga er dan vanuit dat dat normaal is. Wanneer iemand dit nog weet:

- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd branden?

Dan zou ik dat ontzettend graag horen.

Met vriendelijke groet,

forrest
 
ik wil binnenkort verwarmde handvaten opbouwen en ik zag in het elektrisch schema dat er een aansluiting voor voorbereid zou kunnen zijn. weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden?

ga je winterbuffelen ja?

mij niet gezien...

maar ik heb geeeen ideee waar de stekkert zich bevind..
 
Haha bedankt braap, ik ga er dan vanuit dat dat normaal is. Wanneer iemand dit nog weet:

- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd branden?

Dan zou ik dat ontzettend graag horen.

Met vriendelijke groet,

forrest


Grijpt naar mijn idee niet snel of te laat in.
Dat het lampje daarna blijft branden heeft die van mij niet....
 
ga je winterbuffelen ja?

mij niet gezien...

maar ik heb geeeen ideee waar de stekkert zich bevind..

Als het niet regent maakt de temperatuur me niet uit. Maar ik heb hem al gevonden, achter het KVS-reservoir zit hij teruggebonden aan de kabelboom. Ligt ook een stekker met 5V, voor als je iets met usb wilt doen
 
even een update van mijn slippende koppeling.

door het weer heb ik pas vandaag een proefritje kunnen maken met de nuda.
dus de koppelings veren zijn vervangen. en de plaaten zijn bekeken.
en nu slipt hij niet meer.De veren die er nu in zitten zijn 69mm IPV 65mm
nieuwe veren hebben dus een grotere aandruk kracht.

probleem opgelost :)
 
Is dat niet een beetje een tijdelijke oplossing zo? AIs in, is dit niet het uitstellen van het vervangen van de platen? En als je de platen vervangt voor nieuwe, en die dus zijn berekent op 65 mm veren, zitten ze dan niet weer te strak? :/
 
het probleem was slippende koppeling bij volgas.
als de platen in goede staat zijn waarom zou ik dan deze vervangen, scheeld 250ex BTW.
na het vervangen van de veren is het probleem opgelost. totale kosten 60 euro in BTW.

en dat van te strakke veren... voor sommige motor zijn er heavy duty veren te krijgen. voor een sterkere aan druk kracht.
dus te strakke veren kan niet denk ik. maar dat is mijn mening.
 
Haha bedankt braap, ik ga er dan vanuit dat dat normaal is. Wanneer iemand dit nog weet:

- Schakelt het ABS Systeem op de achterrem altijd heel snel in en blijft het lampje op het dashboard dan enige tijd branden?

Dan zou ik dat ontzettend graag horen.

Met vriendelijke groet,

forrest

Als het lampje blijft branden na dat het abs heeft gewerkt op het achterwiel, dan heb je een probleem. Ga naar de dealer. Was volgens mij een software issue.
 
Terug
Bovenaan Onderaan