Yamaha X-CITY 250

Sinds de zomer een rammel in de uitlaat, schotje los, zaterdag ontdekt dat er ook een klein gaatje in de demper zit. :( :( Die originele blikken dempers zijn ook ruk.

Nieuwe uitlaat moet ik ff voor sparen, heb op MP een originele demper gescoort, z.g.a.n. vandaag ontvangen, direct er maar ff onder geknoopt.

De oude heb ik met een jaar "op" gereden, zal met deze ook wel zo gaan, heb dus een jaar om te sparen :Y :Y
 
Jammer, maar toch mooi dat je er nog een heb kunnen bemachtigen.
toch gaan standaart potten gest wel lang mee. Langer dan die brom scooter uitlaten.
 
De oude demper was ook 8 jaar, toen ik hem kocht 11 maand terug zag de demper er ook als nieuw uit, bij mij begon hij met een maand bij de kat al wit uit te slaan, nu is hij helemaal wit.
Denk dat hij gewoon goed heet wordt, vindt hij blijkbaar niet leuk, vandaar de verwachting dat deze ook wel met een jaar "op" is.

Ach, gewoon ff sparen en rond kijken.
Noud heeft een mooie Mivv in de aanbieding liggen (239,--), maarja, ff sparen, denk niet dat hij hem vast houd O-) O-)

Anders waarschijnlijk een gianelli RVS demper, is rond de 260,-

Ben hier mooi ff mee geholpen, als bij die oude de kat los schiet, moet je direct wat, nu kan ik het mooi ff uitzingen
 
FF oma wegsturen.

Vrijdag was hij jarig, dwz, ik heb hem 1 jaar, inmiddels 18500km verder en nog steeds blij.

Heb hem lekker verwend, mooie nieuwe Mivv demper eronder, ook via MP de losse handgrepen op de kop getikt, kan die strijkplank eraf.

Vind het kont je veel mooier zonder die strijkplank.

Als ik de beautycase nodig heb, wissel ik ook de greep wel even, iets meer werk, maar wie mooi wil zijn.......

Foto's lukt ff niet, heb ruzie met foto emmer
 
Bon tardi of zoals in Nederland goedemiddag, :W :W

Ik ben woonachtig op curaçao voor een aantal jaar, en heb sinds kort een X-city 250. Nooit een motorscooter gereden, maar eigenlijk heel tevreden.

Nu heb ik sinds kort dat de motor warm aanloopt.
Koelvloeistof,check
werkende fan,check

Toch nog warm lopen en temp gaat met fan aan niet of nauwelijks naar beneden.

Vraag: zit hier een automatische ontluchting op, of ergens een nippel? en indien nippel:iemand een foto daarvan?
Als ik de slang van de pomp afhaal en gas geef, spuit de kvs eruit. Die doet het dus ook wss.

Alvast bedankt
gr
 
Bonochi & welkom op MF

Dat kvs er uit spuit zegt volgens mij niet zo heel veel over of de pomp wel/niet goed is?
Ontluchten gaat denk ik gewoon via de vul opening van radiateur.

Scooter op middenbok, en voorviel omhoog met plankie of steen er onder.
Radiator volgooien en gelijk het expansievat tot aan gegeven max level volgooien.
Koude scooter starten, even 1 of 2 minuutje wachten je ziet dan vanzelf de luchtbelletjes omhoog komen na 2 minuten ofzo de radiator dop er weer op draaien.
In iedergeval moet de radiator dop er op voordat de koelvloeistof over gaat lopen.
Scooter volledig warm rijden en weer wat af laten koelen en dan weer dop er af en level in radiateur controleren, maar ook in expansievat
Totaal inhoud van radiateur en expansievat zal circa 1,25 liter bedragen.
Net zolang herhalen tot beide levels okay zijn

Maar ik zou denk ik eerst maar even wat anders gaan testen:

Haal je thermostaat er even uit en test hem in een pannetje met heet water.
De thermostaat moet open gaan bij 70.5–73.5 °C
Thermostaat temperatuur Open/Dicht gegevens zijn door mij zorgvuldig samengesteld!

Als je de buddybak eruit neemt, zit er als het goed is in de omgeving van de zijkant van de cilinder een thermostaathuis met een slang er op, als je dan het thermostaathuis er afschroeft (2 boutjes) dan kun je de thermostaat uitnemen en testen in heet water, allermooiste zou zijn als je ook een thermometer in het water steekt om daadwerkelijk te zien of de thermostaat bij 73.5 °C helemaal open gaat staan.
Dan heb je dat ieder geval uitgesloten.

Als je een nieuwe nodig hebt dan hierbij de gegevens:
X-City 250 VP250 Thermostaat staat OEM nr. 1C0-E2411-00

Die kun je via NL webshop bestellen:
1C0E241100: Thermostat Yamaha - buy the 1C0-E2411-00 at CMSNL

Als je op Curaçao lang moet wachten op onderdelen en toch in de tussentijd wil rijden weet ik denk ik nog wel een trucje, maar moet even kijken en zeker weten of dit wel mag :?
Dacht namelijk (althans in theorie) dat je dan eventueel wel tijdelijk zonder thermostaat kon gaan rijden, dat geeft het zelfde effect als een thermostaat die open staat om te gaan koelen, het is toch lekker warm bij jou dus zou misschien niet zo heel veel uitmaken als hij direct begint te koelen?
Zit ik er naast dan volgt er vanzelf wel commentaar hier.

Opmerking:
Ik heb zelf geen Yamaha, dus a.u.b. beter geen ingewikkelde specifieke demontage detail vragen van wat waar hoe aan mij stellen.
ik kijk naar exploded-view onderdelen lijst: "VP250 XCITY RADIATOR & HOSE"
Die kun je hier bij easyparts zien, het gaat om onderdeel nr.1

Succes gewenst.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@ Jan

Dank voor de uitleg.
Thermostaat is gecheckt en oke.
Ik ga vanmiddag lekker aan het sleutelen en kappen trekken. Dan het laatste beetje lucht uit de slang tussen reservoir en radiatorslang halen. Tis mooi weer hier,dus dat komt goed.
Heb wel een aantal onderdelen besteld,die nu nog niet kapot zijn maar hier niet op voorraad zijn. Die komen vanuit Nederland deze kant op. Kan ze maar hebben,en ga er niet failliet door.

Kom zelf vanuit Nederland van de dikke motorfietsen.(Z1000/RSV Mille/VFR1200/Superblackbird etc),en hier al KTM smt gereden. Nu met de scoot,en vind het heerlijk.

Ik laat je even weten of het allemaal gelukt is.

thnx
Erik
 
Hey dat is jammer,

hopelijk vindt je het en anders toch even kijken of je as van de waterpomp wel soepel draaid, maar lucht kan ook een oplopende temp geven, maarja dat kan je gewoon ontluchten op de middenbok en dan via vulopening radiateur, en gelijktijdig beetje knijpen in de slangen onderaan bij motorblok, en scooter diverse malen alle kanten op een beetje schuin houden/schudden.
Beetje rijden tussen het ontluchten door in plaats van alleen stilstaand stationair ontluchten bied ook wel eens uitkomst.

Succes gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Doei Oma :W

Gisteravond naar huis dimlicht kapot.

FF door het topic heen gelezen, maar het is me (nog) niet duidelijk.
Welke lampen zitten er voor in? Dus dim- en groot licht?

Ene post zegt Hs1 (H4 past ook) een paar posts naar beneden zegt H7.

Heb niet veel zin de boel los te halen en dan lampen te kopen, weet iemand het??
 
Heb het even voor je opgezocht in de gebruiks aanwijzing en daarnaast de complete info aangevuld met behulp van de onderdelen lijst.


Gloeilampen voltage, wattage × aantal:

• Dimlicht: 12 V, 55.0 W × 1
• Grootlicht: 12 V, 55.0 W × 1


KQDa7G.png


BULB, HEADLIGHT (H7, 12V-55W)

ciliuT.png


succes gewenst met de lampen wissel.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Zal straks thuis nog ff kijken (boekje gister op tafel laten liggen).
Er zat bij mij enkel een duits instructie boekje bij misschien ligt hetr daar aan?
 
Kan je lang blijven zoeken want daar staat het niet in.

Screenshot 1 komt namelijk uit jou instructie boekje.
Ik heb ze in alle talen en voor jou speciaal een NL versie gepakt

Lees nog eens goed mijn bericht en je zult tot de conclusie komen dat ik er nog iets anders bij vertel/ heb bij gehaald ;)
 
Laatst bewerkt:
Moet toch vaker posten,anders is dit echt een doodtopic.

2 updates:
Voor nieuwe vario (Polini),de vorige was kapot gelopen door kapot gesprongen glijnokjes :(
en een verbrande glijbus door waarschijnlijk geen vet bij montage :( :( :( :(

Rijdt nu wel super,merkbaar beter :t Da's dan weer het goede nieuws :Y :Y

Gister en eergister vond ik dat hij wel erg heet werd onderweg (meter op 3/4, bij stationair liep hij op richting/tegen rood)
Net ff gechecked, koelwater schoon en voldoende nivo.

Dan ff een koelslang vrij gemaakt,dicht geknepen en mijn vrouw heeft hem gestart, bouwt geen druk op,dus waarschijnlijk waterpomp overleden.

Heb bij easyparts een revisie setje gezien voor 3 tientjes. Straks maar ff bestellen en zsm uitwisselen.
 
Hoi sinds gister in het bezit van een X-City uit 2009 volgende week mijn motorexamen afronden en dan hoop ik echt begin september te kunnen rijden hier vast wat foto's
ben nog op zoek naar een achterdrager voor mijn topkoffer iemand toevallig nog een drager liggen in de schuur laat het me weten.
verder ga ik nog een Garmin Zumo 590 plaatsen ook heb ik een spoiler bovenop mijn windscherm geplaatst van MRA omdat het effext hiervan super is en het staat ook nog eens leuk als iemand nog tips en trucs heeft hou ik me aanbevolen en als laatste is er ergens een werkplaatshandboek te downloaden gratis of heeft iemand deze in pdf form op zzijn pc staan dan hou ik me aanbevolen


 
Laatst bewerkt:
De afgelopen week diverse aanpassingen gedaan
Zoals het plaatsen van een spoiler

Het plaatsen van mijn Garmin Zumo 590



En het. Plaatsen van mijn Givi V46
Nadat de bestelde drager gekocht via eBay voor 75€ was geleverd


Vandaag nog ff mijn achterwiel schoongemaakt met Dusty want mijn voorganger vond het niet nodig om het wiel bij te houden maar nu weer als nieuw

Morgen mijn rijbewijs ophalen op het gemeente huis want ben aflopen Donderdag pas geslaagd
 
Vlieg op oma!

Vandaag of morgen ff nieuwe achterband bestellen, begint een beetje op te raken.

En hij lekt behoorlijk koelwater, komt van de onderplaat, dus ik ben bang de radiator.
Kijken of ik het makkelijk kan lokaliseren, wordt alleen buiten gekloot in de nacht uren zonder goed gereedschap :( :( :(

Anders, tegen mijn principe in, toch ff een pil erin gieten, altijd beter dan hem kapot rijden. Hoewel dat met ontluchten ook nog best wat tijd kost.

Lang leve de scoot :( :( :( Met dit soort perikelen vervloek ik die kappen wel eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan