Krassen op de kuip, poetsen of spuiten ?

17 sep 2014
47
0
Bij het verplaatsen van een fiets in de garage is deze langs de kuip van mijn BMW R80RT gegaan, met als gevolg twee krassen in het lakwerk. (en op mijn ziel ;( ).

Graag jullie advies:

Kan dit door een professionele poetser er nog uitgepoetst worden, of wordt dit spuiten ?

Wie kan dit doen, den Bosch en omgeving ?

Kostenplaatje ?
full
 
ik denk dat het een nieuwe motor wordt deze is echt total-loss. de reparatie wordt duurder als de waarde van de motor. ik bied nog 100 euro voor het ding met kras en al.
[/ongeinmodus] waarschijnlijk met poetsen behoorlijk te verminderen / onzichtbaar te maken maar dat is van een foto lastig te beoordelen. je kan op een foto nooit goed zien of de witte verkleuring de grondlak is of alleen beschadigde toplak. maar persoonlijk zou ik me over zo iets niet druk maken als het niet de bedoeling is dat hij binnenkort in het museum moet verdwijnen. dit heet gebruikssporen en dat is helemaal niet gek bij zo'n oude motorfiets. en de eerste kras is het moeilijkste de daaropvolgende krassen doen steeds minder pijn in de ziel.
 
Dan een antwoord waar je in tegenstelling tot de vorige domme reactie wel wat aan hebt:


Krassen opvullen met blanke lak, liefst 2K en aanbrengen met een dun penseeltje.

Paar dagen laten drogen en vlakschuren met een klein blokje en waterproof 1500.

Naschuren en matteren met 2000 en 3000 waterproof en tot hoogglans polijsten.

Vaak zat gedaan en zolang de kras maar niet door de kleurlak heen is gaat dat prima
 
Laatst bewerkt:
Krassen opvullen met blanke lak, liefst 2K en aanbrengen met een dun penseeltje.

Paar dagen laten drogen en vlakschuren met een klein blokje en waterproof 1500.

Naschuren en matteren met 2000 en 3000 waterproof en tot hoogglans polijsten.

Vaak zat gedaan en zolang de kras maar niet door de kleurlak heen is gaat dat prima

:}

Kan me niet heugen 2000 en 3000 waterproof gezien te hebben. Waar haal je dat t best weg, autospeciaal zaak? schade reparatie bedrijf?
 
Ja een autospeciaalzaak in de buurt heeft dat.

Wel nat schuren zodat de stof afgevoerd kan worden en idd een blokje gebruiken!


Je kan ook eerst proberen om het te polijsten met een doek en een beetje commandant, maar vaak komt de kras dan wel weer terug.
 
Rene bedankt voor het serieuze antwoord, jammer er nog steeds van die "grapjassen" zijn die een "leuk" antwoord menen te moeten geven.

Vraagje: als ik de kras opvul met blanke lak en na het drogen ga schuren, dan schuur ik toch een veel groter stuk mee dan de oorspronkelijke kras ? Wordt het probleem daarmee niet groter ?

Bedankt,

Dirk
 
Controleer of het alleen blanke lak beschadigd is. Ze hebben mij geleerd plekje vochtig maken, als je de kras niet meer ziet dan is alleen blanke lak beschadigd. Anders is de basis lak ( kleur ) ook beschadigd.
 
Bovenstaande tip met de natte vinger klopt wel.

Probleem met zulke krassen is dat ze meestal vrij diep zijn. Direct polijsten kan dan niet want de kras blijft en die vul je alleen maar op met polijstmiddel wat een witte streep achterlaat.

Wegschuren is ook moeilijk want dan moet je veel wegschuren met het risico dat je door de lak heenschuurt en je reparatie plek wordt dan veel te groot.

Devies is eerst de kras weer vullen en dat kan gewoon met blanke lak en een penseel. Dan ziet het er niet uit maar dan moet je de overtollige lak wegschuren.

Gebruik gewoon een verfroerhoutje met een stukje schuurpapier om de tip gewikkeld, daar kan je heel precies plaatselijk mee schuren. Dan hou je de reparatieplek ook mooi klein.

Het is goed te doen maar alleen heb je ervrij veel spullen voor nodig.

Ik kan het voor je doen alleen woon je niet echt in de buurt helaas
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan