Bobines Suzuki GSX-F 750 GR78A 1995

Soekzoekie

MF veteraan
28 mei 2009
3.135
26
Overijssel
Ik heb een vraag over het doormeten van de bobines van mijn Suzuki ;
De motor kakt namelijk in naarmate deze warmer wordt. Als ik de motor ±10min stationair laat lopen en hij begint warm te worden dan kakt ie in en valt ie uit. Daarna is 't ook bijna niet meer mogelijk om 'm aan te krijgen.

't Volgende wat ik al gecontroleerd/gedaan heb ;
- Nieuwe olie + filter
- Carburateur laten reinigen + synchroniseren
- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu
- Carburateurs nogmaals gecheckt volgens tekening (en gereinigd)
- Vacuum
- Brandstoftoevoer/vlotter
- Luchtfilter + huis
- Choke mechanisch
- Gashendel mechanisch

Nu kwam ik bij de bobines uit. Deze moeten waardes hebben van primair 2 tot 4 ohm en secundair 30k tot 40k ohm.
Nu is mijn vraag hoe je ze het beste kunt doormeten ; volledig aangesloten, volledig afgekoppeld, alleen de bougiedoppen eraf ect?
Ik heb ze al eens doorgemeten en de secundaire waardes kloppen totaal niet volgens handboek óf ik ben op de verkeerde manier aan het meten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over het doormeten van de bobines van mijn Suzuki ;
De motor kakt namelijk in naarmate deze warmer wordt. Als ik de motor ±10min stationair laat lopen en hij begint warm te worden dan kakt ie in en valt ie uit. Daarna is 't ook bijna niet meer mogelijk om 'm aan te krijgen.

't Volgende wat ik al gecontroleerd/gedaan heb ;
- Nieuwe olie + filter
- Carburateur laten reinigen + synchroniseren
- Nieuwe bougies
- Nieuwe accu
- Carburateurs nogmaals gecheckt volgens tekening (en gereinigd)
- Vacuum
- Brandstoftoevoer/vlotter
- Luchtfilter + huis
- Choke mechanisch
- Gashendel mechanisch

Nu kwam ik bij de bobines uit. Deze moeten waardes hebben van primair 2 tot 4 ohm en secundair 30k tot 40k ohm.
Nu is mijn vraag hoe je ze het beste kunt doormeten ; volledig aangesloten, volledig afgekoppeld, alleen de bougiedoppen eraf ect?
Ik heb ze al eens doorgemeten en de secundaire waardes kloppen totaal niet volgens handboek óf ik ben op de verkeerde manier aan het meten?


Controleren zoals het wphb voorschrift
 
Terug
Bovenaan Onderaan