Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er opzich niet op tegen. Er komen alleen maar een handje vol ONKers bij lijkt het.

Maar herinner me ook nog een speech waarin we met de owcup voor breedtesport gingen, ik dacht in 2012. En ik zie het steeds verder richting topsport gaan waarbij er voor de supercup en topteams veel aandacht is. En breedtesport zie ik steeds verder wegschuiven. De paddock staat vol met vrachtwagens en getuned topmachines dat is prachtig om te zien, maar is dat voor de breedtesporter?

Het geluid is een probleem en daarom rijden we ook steeds minder ronden. Tweedaagse raceweekenden zie ik persoonlijk niet zitten vanuit kostenoverwegingen en andere sociale verplichtingen. Dat vind ik overigens ook van de gecombineerde events met auto's e.d.

Die trucks met getunede top machines niet, die rijden ook veelal in de snellere klassen. Breedtesport word een prima platform geboden, de Sportcup en deels ook Procup als je een snelle breedtesporter bent. Supercup is inmiddels van dermate hoog niveau dat er niet meer van breedtesport gesproken mag worden als je daarin rijd, naar mijn mening.

Ik ben verder wel benieuwd hoe het ingevuld gaat worden, nu de integratie een feit is. Op alle fronten, dus klasse indeling, maar ook technisch reglement, dag programma (rijtijd), etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zaterdag ook even wezen buurten bij de OW cup, was 2 jaar geleden ook al eens
geweest, maar vond het deelnemers veld in het algemeen kleiner dan toen.
Mijn buurman reed weer na lange tijd zijn 1e wedstrijd in de ProCup 600,
en heb toen wat foto's geschoten...maar mocht helaas niet op de mooie plekken
komen zonder blauw hesje....

Zijn er hier nog meer die in die klasse rijden?
want misschien heb ik dan nog wat foto's voor je :Y ;)
 
Ik denk dat het samenvoegen van ONK binnen de OW cup een goede keuze is.
Daadwerkelijke invulling is natuurlijk nog even afwachten.

Ik denk dat het verstandig is om in de snelste 1000 en 600 klasse de Supercup en SuperBike/Sport bij elkaar te laten rijden zoals in het IDM gebeurt met Superbike en Superstock.

Een aparte Supercup en Supersport/Superbike zal niet de gewenste volle startvelden opleveren denk ik.

Mochten er dan na 2 tot 4 jaar weer vollere velden zijn dan kun je de klasses weer uit elkaar halen. Blijven de titels nog van waarde die in het verleden behaald zijn en hou je aansluiting met FIM naamgeving.
 
Ik ben zaterdag ook even wezen buurten bij de OW cup, was 2 jaar geleden ook al eens
geweest, maar vond het deelnemers veld in het algemeen kleiner dan toen.
Mijn buurman reed weer na lange tijd zijn 1e wedstrijd in de ProCup 600,
en heb toen wat foto's geschoten...maar mocht helaas niet op de mooie plekken
komen zonder blauw hesje....

Zijn er hier nog meer die in die klasse rijden?
want misschien heb ik dan nog wat foto's voor je :Y ;)

Rooie motor #83 😊
 
Ik heb ze maar even online gezet, kan je zelf even zoeken of je er op staat
of zelfs meerdere keren....zijn er maar 82, ik heb alleen de training en 1e manche
rond gelopen..

Diversen Foto's :: Foto Dennis

wel even een paar voor de sfeer..





Ja sorry....ik stond toevallig daar haha.....maar je bent er keurig doorgereden
zonder te gaan liggen





 
Laatst bewerkt:
2017 Licentie weer aangevraagd, Sport Cup 1000 #9. *O*
Begin met de "nieuwe" fiets in de Sport Cup 1000 en hoop snel door te stromen naar de Pro Cup. :+
 
Ik ben bezig om een nieuwe circuit motor voor volgend jaar op te bouwen en had wat problemen met de locatie van de laptimer. Schijnbaar zend het dashboard te veel EMI uit waardoor de laptimer het satelliet signaal verliest. Dit is een bekende kwaal en sommige dashboard hebben er wel last van en sommige niet. De dealer kon mij niet verder helpen dus ik heb de fabrikant zelf aangeschreven.

Het antwoord verbaasde mij :?

Het is dus niet mogelijk om de laptimer in de buurt van het dashboard te plaatsen. Volgens onze informatie mag dit, volgens de nieuwe OWcup regelementen 2017, ook niet meer. De laptimers dienen allemaal op dezelfde plek gemonteerd te worden. Volgens onze info is dit op zijkant van het frame.. maar dit wordt, als het goed is, nog bevestigd vanuit het technisch bestuur van de OWcup.
Dit is wel belangrijke informatie om te weten aangezien het nogal impact heeft voor een mogelijke oplossing. Iemand die hier meer van weet? Het lijkt mij dat ze laptimer en transponder door elkaar halen?

Baal er wel van als mijn AIM gps ding niet zou werken icm het standaard dashboard.
 
Hier lijkt mij toch een kleine verwisseling van begrippen , de transponder welke je ronde tijden registreert voor de organisatie hoort aan de zijkant van het frame, en je laptimer van AIM mag je zelf bepalen met gps achter op zitje gaat prima.

Ik ben bezig om een nieuwe circuit motor voor volgend jaar op te bouwen en had wat problemen met de locatie van de laptimer. Schijnbaar zend het dashboard te veel EMI uit waardoor de laptimer het satelliet signaal verliest. Dit is een bekende kwaal en sommige dashboard hebben er wel last van en sommige niet. De dealer kon mij niet verder helpen dus ik heb de fabrikant zelf aangeschreven.

Het antwoord verbaasde mij :?Dit is wel belangrijke informatie om te weten aangezien het nogal impact heeft voor een mogelijke oplossing. Iemand die hier meer van weet? Het lijkt mij dat ze laptimer en transponder door elkaar halen?

Baal er wel van als mijn AIM gps ding niet zou werken icm het standaard dashboard.
 
Zolang de NK SuperCup klassen de topsport status maar krijgen (en dat is zo volgens de berichtgeving in de media) moet de KNMV maar even kijken wat ze doen. Wel goed is dat ze vanuit de KNMV ein-de-lijk de poot niet stijf houden en die status nu aan de NK SuperCup klassen toewijzen, niet tegen beter weten in door blijven gaan met de ONK Dutch Supersport en Dutch Superbike klassen als topsport klasse. Ere wie ere toekomt, al heeft het wel te lang geduurd voor dit tot stand gekomen is.

Beetje jammer alleen dat er nu vanuit de bond geen financiele ondersteuning naar de 2 "nieuwe" topsport klassen komt. Daar is het immers op afgeketst.
 
Laatst bewerkt:
Zolang de NK SuperCup klassen de topsport status maar krijgen (en dat is zo volgens de berichtgeving in de media) moet de KNMV maar even kijken wat ze doen. Wel goed is dat ze vanuit de KNMV ein-de-lijk de poot niet stijf houden en die status nu aan de NK SuperCup klassen toewijzen, niet tegen beter weten in door blijven gaan met de ONK Dutch Supersport en Dutch Superbike klassen als topsport klasse. Ere wie ere toekomt, al heeft het wel te lang geduurd voor dit tot stand gekomen is.

Beetje jammer alleen dat er nu vanuit de bond geen financiele ondersteuning naar de 2 "nieuwe" topsport klassen komt. Daar is het immers op afgeketst.
KNMV wil wel delen in de winst , maar als er verlies gedeeld moet worden zijn ze niet thuis
 
KNMV wil wel delen in de winst , maar als er verlies gedeeld moet worden zijn ze niet thuis
Precies!!
Bewijs wederom weer geleverd......KNMV zou gaan samenwerken met de MON, gevolg zou zijn dat er na
jaren gezeik en gezeur, er op alle banen (in dit geval dus crossbanen) in NL met 1 licentie gereden
kan worden, en net als bij de OW=cup, trekken ze op het allerlaatste moment de keutel weer in...
Is er een groter belang wat wij niet zien, of valt het onder de arrogantie van de KNMV??? zonde
 
Baal er wel van als mijn AIM gps ding niet zou werken icm het standaard dashboard.

Ik heb de aim GPS ontvanger gewoon op de kroonplaat (net voor mijn dashboard) en dat geeft geen enkel probleem (R6 2007).


PS. Kan me ook niet voorstellen dat er zoveel storing uit een apparaat kan komen dat een compleet gps weggedrukt zou worden :-( bedoel een GSM of zo de gemaakt is om uit te zenden stoort ook niet, de tomtom in de auto die ook nog binnen in de auto zit incl dashboard gsm e,d werkt ook, en dan moet een dashboard van de motor het wel voor elkaar krijgen!!!! Kan het een broodje aap verhaal zijn, en dat er iets anders aan de hand is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan