Schokbreker moto guzzi v50

Justin1974

Rookie
20 nov 2016
1
0
Mijdrecht
Hallo allen,

Eerst ff voorstellen; Mijn naam is justin en ben sinds kort i het bezit van een moto guzzi V50 nato waar ik een cafe racer van wil maken. Nu wil ik de schokbrekers vervangen, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. De schokbreker zijn van gat tot gat 30,5 cm.

Nu is mijn vraag of ik dezelfde maar moet aannemen of kan ik ook grote aanschaffen?
Weet iemand een adresje waar ik dat soort schokbrekers kan aanschaffen?

Ik hoor het graag.

Ik zal binnenkort ook wat foto's plaatsen hoe het projectje vordert. Nu ligt hij nog in hoofdgroepen in mijn schuur, maar als ik ga opbouwen komen de pics dus snel.

Groet een cafe racer novice
 
Waarom wil je de schokbrekers vervangen? Zijn de originele kapot, wil je een andere lengte, zijn ze niet mooi?

Kijk eens op de Hagon site, goed spul voor niet te duur.
 
Laatst bewerkt:
Of je langere of kortere wil kan alleen jij zelf beslissen. Je verandert hiermee de geometrie en dus de wegligging

In het algemeen:

Achter hoger = scherper insturen, onstabiel op hoge snelheid

Achter lager = moeilijker de bocht door, stabiel op hoge snelheid

Echter kunnen enkele mm's a cm's er voor zorgen dat je motor totaal niet meer fijn rijd. Vaak is zoiets ook nauwkeuriger te doen door de voorvork poten door te laten steken.
 
Of je langere of kortere wil kan alleen jij zelf beslissen. Je verandert hiermee de geometrie en dus de wegligging

In het algemeen:

Achter hoger = scherper insturen, onstabiel op hoge snelheid

Achter lager = moeilijker de bocht door, stabiel op hoge snelheid

Echter kunnen enkele mm's a cm's er voor zorgen dat je motor totaal niet meer fijn rijd. Vaak is zoiets ook nauwkeuriger te doen door de voorvork poten door te laten steken.
De achter schokkers van een V50 kan je straffeloos een centimeter langer of korter kiezen. Daar ga je met rijden niets van merken. Dat kan je indien gewenst ook weer compenseren met de rijhoogte afstelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan