Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Aha, merciekes! Kan ik de rest van de motor eraan vast laten zitten of past-ie dan niet meer in een envelopje :)

Ik was onlangs in de fabriek zowaar. We mochten als eerste de nieuwe Corsaro ZZ zien (en absoluut geen foto's maken (dit was op de 5e november)).
Naar het schijnt gaan ze wel weer voorzichtigaan produceren, 1 motor per twee dagen...

Ook staat het magazijn vol onderdelen en ons werd op het hart gedrukt dat al die verhalen over een gebrek aan onderdelen onzin zijn. Wat ik zo gauw zag was veel, maar ook dingen zoals uitlaten voor een 9 1/2 en zijkappen voor de Granferro. Of ze er daar nog veel van verkopen...

Ook weer een rondje Sardinië gedaan, wat een eiland jongens!
We zijn van zins met de klassiekers in september een toer te organiseren daar (in een klein weekje het eiland rond). Wie weet ook eens met de 1200's...

Sardinië of Corsica ben ik wel voor in hoor:) liefst ook een keer fabrieks bezoekje bij morini.

Overigens zie ik die Granferro ook wel zitten hoor. nog nooit in het echt gezien, maar lijkt me bijzonder leuk speelgoed
 
Sardinië of Corsica ben ik wel voor in hoor:) liefst ook een keer fabrieks bezoekje bij morini.

Overigens zie ik die Granferro ook wel zitten hoor. nog nooit in het echt gezien, maar lijkt me bijzonder leuk speelgoed


Die Granferro is nooit gepoduceerd, vandaar mijn lichte sarcasme bij die onderdelenvooraad.
Ms dat een fabrieksbezoek tot de mogelijkheden behoort, het ligt op de route als je uit het hoge noorden komt :)
 
Gisteren was het nog even zonnig en ben ik een rondje gaan rijden , na een uurtje kom ik bij een paar leuke bochtjes en wil ik door trekken , helaas hield de motor in bij 8k tpme en sloeg deze af . Later wou die wel starten en als ik de toeren rond de 3k hield kon ik wel verder rijden maar anders stopte de motor er mee !
Het lijkt wel een brandstof probleem , je zou bijna zeggen dat er een brandstof slang of filter verstopt zit .
Wat me wel opviel wat dat 1 van de 4 bouten waarmee de tankdop vast zit was afgebroken ! Misschien is deze in de tank gevallen en veroorzaakt gekke dingen met de brandstof pomp !
Gelukkig is het winter en word er toch (bijna) niet meer gereden .
Pech achtervolgt me wel maar de aanhouder wint
 
Laatst bewerkt:
Voor de pomp zit een behoorlijke zeef, dus dat lijkt me niet.
Ontluchting OK? Ook ff pomprelais checken (of ff wisselenn met die van bv je grootlicht als je ze niet op voorraad hebt). Pomprelais zit onder je zitje,
als je van achter naar voren kijkt de linkse. Precies onder het plastic tussen zitje en buddy.
Pomp is ook met een paar schroeven uit je tank, kan je ff op 12v aansluiten, maar zijn redelijk betrouwbare pompjes - maar ja , jij hebt pech ;)

PS: ik ook. Nog ff de injectoren erin drukken en dan starten..... en dus door m'n rug. Tank staat nog omhoog, ik nu krom :(
 
Laatst bewerkt:
Voor de pomp zit een behoorlijke zeef, dus dat lijkt me niet.
Ontluchting OK? Ook ff pomprelais checken (of ff wisselenn met die van bv je grootlicht als je ze niet op voorraad hebt). Pomprelais zit onder je zitje,
als je van achter naar voren kijkt de linkse. Precies onder het plastic tussen zitje en buddy.
Pomp is ook met een paar schroeven uit je tank, kan je ff op 12v aansluiten, maar zijn redelijk betrouwbare pompjes - maar ja , jij hebt pech ;)

PS: ik ook. Nog ff de injectoren erin drukken en dan starten..... en dus door m'n rug. Tank staat nog omhoog, ik nu krom :(


Thanks Rob , ik ga van het weekend er maar mee verder .
Jij succes met je rug , even een sauna en of warme douche nemen wil wel eens helpen .
 
Nee, gemeente niet ijverig, maar mijn momo is al 10 jaar pekelvast. Enige probleem hier zijn twee rotondes waar ze al maanden met herasfalteren bezig zijn en nu nog steeds grit ligt ipv een fatsoenlijk wegdek.
 
full

Zou dit een beetje representatief zijn? Zag afgelopen keer niks in de Moto73 staan..
 
Iemand belangstelling voor een setje bar end mirrors uit het verre oosten? Ik heb ze deze zomer een maandje gemonteerd gehad, maar voelde me niet lekker bij het kleinere beeld tov de gewone spiegels.
Ik vind het wel plezierig als ik vrij vlot 'verdachte' auto's :+ kan herkennen, en dat lukte mij niet goed genoeg in deze spiegels.

Optisch was het wel en heel stuk mooier dan de grote oren die er nu weer op zitten ;(

Ik heb wel iets moeten zagen in de bevestiging om ze passend te krijgen zonder het originele Corsaro stuur aan te passen. Dit zie je echter niet, aangezien dit stuk in de stuurstang zit.

full
 
Vroegah.... gingen we altijd naar de F1 in Barcelona, met de auto en dan golfen (Pals), duiken (Estartit), F1 kijken en met een beetje geluk als ze thuis spelen zondagavond nog ff FC Barcelona meepakken, om daarna weer als een dolle naar huis te sjezen....

2017 ga ik weer, nu met een paar maten waarmee ik normaal met hemelvaart de ardennen onveilig maak. Die dachten dat het op de motor ook best leuk kan zijn :]
Wellicht dat er hier ook een paar gekken te vinden zijn die een tourtje Barca leuk vinden.

Kosten: Kaartje (Pelote) is niet heel duur, eur 100 - 130 afhankelijk wanneer je bestelt, bivakkeren doen we in Pals (omdat daar aan het strand een super restaurant is en je dan volledig toeter zonder te verdwalen naar het appartement kan strompelen....) en kost ook niet veel, eur 30 - 50pp per nacht.
Staan aan het strand, met afgesloten garage (mocht je dat een gerust idee vinden).

Plan is: Heen zoveel mogelijk binnendoor, terug veel autoroute
vertrek wo 10-5-2017, snelweg tot zuid ardennen, Champagne en dan overnachten in/rond de Orvan.
Do 11-05 stuk A75 (brug bij Millau, racebaan - helaas camera's) en via Carcassonne (kasteel ff bekijken voor de liefhebbers) richting Pyreneeen.
Vr 12-05 Pyreneenritje en door de Costa Brava (zijn ook zat super weggetjes) naar Pals
Za 13-05 ??? iig lekker eten en veel drinken ter voorbereiding op morgen :+
Zo 14-05 F1, evt Fc Barcelona
Ma/di 15/16-05 Naar huis, afhankelijk van het weer hier en daar een leuk ommetje, maar vooral autoroute :N

Hoor 't wel, mochten er MoMo's interesse hebben.
PS: behalve de appartementen wordt er niets gereserveerd, dus onderweg kunnen de hotels mee/tegenvallen en kan het voorkomen dat het 's avonds wat later wordt voor we een geschikte tegenkomen/op twee locaties moeten overnachten wegens te weinig vrije kamers.
De groep mag niet te groot worden (schiet niet op) en een Sena headset is een must ivm communicatie onderling.
Oh ja, tempo hoog, maar wel regelmatig stops. Mag graag een bakkie/sigaretje doen/foto op mooie plekjes maken ;)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een super idee. Ik ben inmiddels weer student en vanuit het financiële oogpunt ben ik bang dat dit niet haalbaar is. Ik weet niet of ik volgend jaar überhaupt in staat ben op vakantie te gaan. Anders zeker mee gewild!
 
Vroegah.... gingen we altijd naar de F1 in Barcelona, met de auto en dan golfen (Pals), duiken (Estartit), F1 kijken en met een beetje geluk als ze thuis spelen zondagavond nog ff FC Barcelona meepakken, om daarna weer als een dolle naar huis te sjezen....

2017 ga ik weer, nu met een paar maten waarmee ik normaal met hemelvaart de ardennen onveilig maak. Die dachten dat het op de motor ook best leuk kan zijn :]
Wellicht dat er hier ook een paar gekken te vinden zijn die een tourtje Barca leuk vinden.

Kosten: Kaartje (Pelote) is niet heel duur, eur 100 - 130 afhankelijk wanneer je bestelt, bivakkeren doen we in Pals (omdat daar aan het strand een super restaurant is en je dan volledig toeter zonder te verdwalen naar het appartement kan strompelen....) en kost ook niet veel, eur 30 - 50pp per nacht.
Staan aan het strand, met afgesloten garage (mocht je dat een gerust idee vinden).

Plan is: Heen zoveel mogelijk binnendoor, terug veel autoroute
vertrek wo 10-5-2017, snelweg tot zuid ardennen, Champagne en dan overnachten in/rond de Orvan.
Do 11-05 stuk A75 (brug bij Millau, racebaan - helaas camera's) en via Carcassonne (kasteel ff bekijken voor de liefhebbers) richting Pyreneeen.
Vr 12-05 Pyreneenritje en door de Costa Brava (zijn ook zat super weggetjes) naar Pals
Za 13-05 ??? iig lekker eten en veel drinken ter voorbereiding op morgen :+
Zo 14-05 F1, evt Fc Barcelona
Ma/di 15/16-05 Naar huis, afhankelijk van het weer hier en daar een leuk ommetje, maar vooral autoroute :N

Hoor 't wel, mochten er MoMo's interesse hebben.
PS: behalve de appartementen wordt er niets gereserveerd, dus onderweg kunnen de hotels mee/tegenvallen en kan het voorkomen dat het 's avonds wat later wordt voor we een geschikte tegenkomen/op twee locaties moeten overnachten wegens te weinig vrije kamers.
De groep mag niet te groot worden (schiet niet op) en een Sena headset is een must ivm communicatie onderling.
Oh ja, tempo hoog, maar wel regelmatig stops. Mag graag een bakkie/sigaretje doen/foto op mooie plekjes maken ;)


Leuk idee , echter heb ik al 3 vakanties gepland volgend jaar , en ik durf niet meer ver met de momo te rijden !
Overweeg zelf dat ding een rot schop te geven waar het niet dat wanneer/als die het doet het puur genieten is !
 
Laatst bewerkt:
Tientallen pagina's terug in een vorig topic was er een korte discusie ivm de Bazzaz ECU + tractiecontrole en of die eventueel te monteren was op de MoMo mits aanpassing. Vraag naar Bazzaz vertrekkend vanaf de Monster S4R kit leverde niets op.

@MonstroMorini, ik meen me te herinneren dat jij daar interesse in had.

Recent kwam ik dit tegen.
http://www.gripone.com/en/products/gripone-traction-control/gripone-chrono-tc

gripone-chronoTC-connection.png


Werkt samen met de standaard ECU en een kit is leverbaar voor vele andere motoren die de IAW5AM gebruiken dus zou ook op de Morini moeten lukken.

Imagine to have a professional traction control system that works also as anti wheelie and launch control. Now imagine that this system is easy to use and very fast to install. Then add to this system a smart function to obtain a GPS laptimer with the same ECU. GRIPONE CHRONO TC is this! A sophisticate control system, with a high level of complexity inside but user friendly. By few parameters you can control the power of your bike and ride safety and fastest.

GRIPONE CHRONO TC is a programmable system "stand-alone" that operate as traction control, anti wheelie, launch control, shift-up flash and GPS laptimer (GPS module is optional). All the functions can work together or switched off separately

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om erbij te gaan zitten en het van dicht te bestuderen maar het lijkt me wel haalbaar om een Morini of andere motor met TC te voorzien.
 
Tientallen pagina's terug in een vorig topic was er een korte discusie ivm de Bazzaz ECU + tractiecontrole en of die eventueel te monteren was op de MoMo mits aanpassing. Vraag naar Bazzaz vertrekkend vanaf de Monster S4R kit leverde niets op.

@MonstroMorini, ik meen me te herinneren dat jij daar interesse in had.

Recent kwam ik dit tegen.
http://www.gripone.com/en/products/gripone-traction-control/gripone-chrono-tc

[afbeelding]

Werkt samen met de standaard ECU en een kit is leverbaar voor vele andere motoren die de IAW5AM gebruiken dus zou ook op de Morini moeten lukken.Ik heb zelf nog geen tijd gehad om erbij te gaan zitten en het van dicht te bestuderen maar het lijkt me wel haalbaar om een Morini of andere motor met TC te voorzien.

Anti wheely net zo nuttig als TC :Y 8-)
 
Ik zag deze recensie van onze Bella op
https://ultimatemotorcycl...rsaro-veloce-1200-review/
weliswaar 6 jaar geleden maar de conclusie is wat mij betreft nog steeds van toepassing:

"It feels richer and smoother in a more brutal Neanderthal way than other performance twins. :]
If John Wayne had been alive, he’d be riding a Corsaro Veloce–it is a real man’s bike." 8-)
 
Ik heb besloten deze vork toch maar te verkopen:

Marzocchi M50 met MV Agusta binnenpoten en ashouders voor radiale remklauwen. Een en ander gemonteerd en afgesteld door Bitubo Race Suspension hier int zuudn..

full
 
Laatst bewerkt:
Helemaal compleet met T-Stuk, kroonplaat, risers echter zonder wielas.Je kunt je eigen as gebruiken. Brembo radiale klauwen eventueel erbij ... doe maar een bod waar ik blij van wordt ... ;)
Ik hoef niet de hoofdprijs maar het gaat ook niet voor een schijntje weg ...





full
 
Laatst bewerkt:
Helemaal compleet met T-Stuk, kroonplaat, risers echter zonder wielas.Je kunt je eigen as gebruiken. Brembo radiale klauwen eventueel erbij ... doe maar een bod waar ik blij van wordt ... ;)
Ik hoef niet de hoofdprijs maar het gaat ook niet voor een schijntje weg ...





[afbeelding]

Da's een mooi setje 8-) 8-)
 
Helemaal compleet met T-Stuk, kroonplaat, risers echter zonder wielas.Je kunt je eigen as gebruiken. Brembo radiale klauwen eventueel erbij ... doe maar een bod waar ik blij van wordt ... ;)
Ik hoef niet de hoofdprijs maar het gaat ook niet voor een schijntje weg ...





[afbeelding]


Waarom doe je hem weg dan ? Ziet ergaaf uit. Wat monteer je daarna ? Deze vork is toch opgebouwd uit orginele vork ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan