Motovlog?

Wat is een motovlog? Waarschijnlijk zijn hiermee ook gelijk de vragen beantwoord.
 
Ik Kijk motovlogs: puur hoe zij het aanpakken voor mijn eigen videos, zodat ik het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden ;)

ik maak motovlogs: In NL staat het nog in de kinderschoenen. niet hoge subs/viewers aantallen. Een video met 5k is al exceptioneel onder motovloggend nederland. of je hebt een viralgaande video nodig (top nieuws / (bijna) ongeluk) om aardige views binnen te krijgen

dus ja, das mijn ervaring de afgelopen 3 jaar :P

Mijn Youtube kanaal kun hieronder vinden :)

-|
-|
\|/
 
Laatst bewerkt:
Chaseon2wheels heeft wel leuke first rides van veel verschillende modellen, is leuk als je door het amerikaanse geschreeuw heen kan kijken ;)
 
Voorheen keek ik Leadpin en ook Walteriffic. Maar die kanalen werden al snel veel van hetzelfde. Nu zo nu en dan chaseon2weels, voor dezelfde reden als hierboven genoemd. Daarnaast Baron von Grumble, puur omdat die kerel baas is. En RJ, vanwegen z'n Nuda.

Ik heb een poging to motorvloggen gedaan, al snel achtergekomen dat het best triest is om tegen jezelf te lullen in je helm. Dus uit zelfschaamte gestopt na 1 vlog :+
 
Nee.
Nee.
Waarom zou ik kijken naar iemand die een rondje op z'n brommert rijdt?
Spectaculaire dingen zie ik uiteindelijk wel op Dumpert voorbij komen
 
Laatst bewerkt:
Ik Kijk motovlogs: puur hoe zij het aanpakken voor mijn eigen videos, zodat ik het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden ;)

Je zou juist je eigen stijl kunnen creeren, om je te onderscheiden van de rest. Maar daarvoor moet je inderdaad wel kijken hoe de rest het doet. :)

ik maak motovlogs: In NL staat het nog in de kinderschoenen. niet hoge subs/viewers aantallen. Een video met 5k is al exceptioneel onder motovloggend nederland. of je hebt een viralgaande video nodig (top nieuws / (bijna) ongeluk) om aardige views binnen te krijgen

In Nederland blijft het klein, er zijn maar weinig motorrijders in ons kleine land en dan pak je België nog wel mee en misschien de Antillen en heel misschien Suriname, maar ook dan krijg je niet veel volgers. Daarnaast moet je materiaal interessant zijn en blijven. Ik kijk ook weinig vloggers, sowieso volg ik weinig vloggers, omdat het vaak niet interessant genoeg is om mijn tijd aan te verdoen. Jammer dat casual vlogger Casey Neistat bijv is gestopt met vloggen, al werd dat ook wel tijd; zijn vlogs werden ook minder goed. Beter doe je het motovloggen dan in het Engels, maar dan moet de uitspraak wel goed zijn. Alleen ga je het dus Engels doen, dan moet je van goede huize komen om veel volgers te krijgen.

Mijn YT-spul doe ik altijd wel in het Engels, maar ik vlog niet. Mijn leven is net als dat van heel veel anderen niet interessant genoeg om te delen. :) Bij Casey Neistat zag je nog New York, vele andere landen en steden en dure trips of dure apparatuur, achter-de-schermen-dingen etc. waar een normaal mens minder snel komt en dat is leuk om te zien. Al heeft hij ook heel veel geluk gehad dat HBO zijn show (nog voor het vloggen) voor 2 miljoen kocht jaren terug, zoiets kan in Nederland niet.

Motovloggen in Nederland is een niche in een niche en ik zie dat niet snel groot worden in de toekomst. Maar als je het leuk vind om te doen, dan zeker doen. Wil je het doen om geld te verdienen, dan zou ik toch wat anders gaan zoeken...

Welke NL motovlogger heeft eigenlijk de meeste subs?
 
Laatst bewerkt:
Ik Kijk motovlogs: puur hoe zij het aanpakken voor mijn eigen videos, zodat ik het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden ;)

ik maak motovlogs: In NL staat het nog in de kinderschoenen. niet hoge subs/viewers aantallen. Een video met 5k is al exceptioneel onder motovloggend nederland. of je hebt een viralgaande video nodig (top nieuws / (bijna) ongeluk) om aardige views binnen te krijgen

dus ja, das mijn ervaring de afgelopen 3 jaar :P

Mijn Youtube kanaal kun hieronder vinden :)

-|
-|
\|/
Doe maar efkes wisselen Pietertje, gaat steeds beter..
 
Ik vind die halve aankomende pseudo wannebee presentatoren soms een beetje sneu. Op mij komt het zo over dat ze zichzelf graag terugzien op het scherm. Maar als het niet binnen 10 seconden mijn aandacht vasthoudt ben ik weer weg. Of onduidelijk praten, monotoon praten, een vreselijke intro waar ze ongetwijfeld erg op hebben zitten zwoegen, of over-the-top hippe accessoires, gebaartjes of taalgebruik: -> klik weg
 
Ik keek vroeger naar veel motovloggers maar nu alleen nog RJ. Het is irritant dat ze je bijna allemaal iets proberen te verkopen en ze vallen vrijwel allemaal (uiteindelijk) in hetzelfde kader van hype videos makes: neppe viral videos, betaalde reviews en extreem happy/schreeuwend vloggen om kinderen aan te trekken. Ik denk dat het toekomst perspectief niet goed is voor vloggers, ze moeten steeds gekker en gekker gedragen om meer kijkers te trekken.

Vooral de huidige snelgroeiende motovloggers merk ik bij dat hun hart er niet in ligt. Ze doen het puur voor het geld en als business strategie, dat merk je ook aan de overduidelijk verachting jegens hun eigen kijkers.
 
Wat is een motovlog? Waarschijnlijk zijn hiermee ook gelijk de vragen beantwoord.

Wat is een vlog nou weer? We hoeven van mij niet allemaal vloeiend Latijn te spreken, maar als het zo doorgaat vrees ik dat we over 10 jaar alleen nog maar kunnen blaffen.
 
Wat is een vlog nou weer? We hoeven van mij niet allemaal vloeiend Latijn te spreken, maar als het zo doorgaat vrees ik dat we over 10 jaar alleen nog maar kunnen blaffen.

Dank voor je heldere uitleg! Met mijn Latijn is overigens niet veel mis hoor...
 
Ik kijk soms wel eens naar de filmpjes van Yammie Noob.
Af en toe wel vermakelijk op de achtergrond omdat hij zichzelf ook niet al te serieus neemt.
 
Je hebt zeker lang in Latinië gewoond? Je spreekt egt vloeiend Lateins man, weliswaar met een Grieks aksend, maar tog .....
 
Snowcat, dutchdenogwat en afentoenog een hier en daar

soms wel grappig maar vaak geen reet aan en als ze de camera op hun helm hebben en te gek gaan lopen doen kap ik af word ik kots misselijk van.
 

motovloggen is meer een middel om bepaalde dingen aan mijzelf te verbeteren. kijker zal het niet weten, maar voor mezelf heb ik al grote stappen gezet qua ontwikkelingen waarbij het anders nooit van was gekomen.

Mijn videos zijn tot heden nog steeds zonder reclame, behalve die enkele edits met gelicenseerd muziek eronder. daar ontkom je gewoon niet. Dus voor het geld doe ik het vooralsnog niet. kanaal is gewoon te klein.

meeste subs voor een NL motovlogger? Supermofools, weliswaar in het engels, maar zeker vermakelijk.

Maar als het niet binnen 10 seconden mijn aandacht vasthoudt ben ik weer weg. Of onduidelijk praten, monotoon praten, een vreselijke intro waar ze ongetwijfeld erg op hebben zitten zwoegen, of over-the-top hippe accessoires, gebaartjes of taalgebruik: -> klik weg

men kan altijd commentaar geven. iedereen is ergens begonnen, maar zonder (negatief) commentaar zal je altijd in dezelfde vicieuze cirkel blijven. Vooral als men zichzelf willen verbeteren in de toekomst. Dit zijn net de punten die nodig zijn om het gehele plaatje te verbeteren. Als men dat niet zegt weet de maker ook niet of het een afknapper is voor een kijker.

Ik neem alle commentaar voor lief en lees meestal tussen de commentaar door om te begrijpen wat men meestal wilt zeggen, maar uiteindelijk krijg je wel bepaalde punten die continu terugkomen. Dan weet je sowieso dat dat een verbeterpunt is voor jezelf en in het opzet van je video/kanaal.

Dusja, iedereen kun je niet tevreden houden en dat moet je doel ook niet zijn. zeurpruimen zal je altijd behouden en de maker moet er gewoon mee leren leven. dusja, zo is het leven eenmaal he
 
CycleCruza, heeft een mooie camper van gebouwd waarin hij zijn motor mee neemt, soms wat matige reviews van motorfietsen
RoadcraftNottingham << goeie rij instructie video's, motor reviews)
Moonfleet41 (Delboy's garage, onderhouds video's en video's over motorfiets ombouw projecten, af en toe een geinige Vlog tijdens een toerrit of woon-werk commute)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan