Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal hier ook maar weer aanhaken

Had de monster op stal willen zetten, maar ben nu veranderd van stage plek en man, wat een gedoe met de auto. ik heb niet echt zin om 3 keer te wachten voor t zelfde verkeerslicht, maar met de auto filtert het zo lastig :X

Dus, iemand ervaring met het doorrijden in deze weersomstandigheden met een Monster?
zit vooral met de 'schade' aan het blok en uitlaten door regen/pekel, en hoe erg dat dat allemaal aantast. zou het zonde vinden als ik straks een lijk van een motor heb.

ik rijd een 620, met high-mount termi's. :]
 
Hallo Monster eigenaren. Ik ben opzoek naar een originele linker spiegel van een monster van 2009-2013. Zoals deze. Mocht iemand iets hebben liggen dan hoor ik dat graag (prive bericht of mail). Alvast bedankt :)
 
Beste heren van het Monster forum!!!

Ik wil graag een ducati monster aanschaffen,maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende types. Ik zie ook steeds veschillende manieren voor het bevestigen van een stuur of bar-ends en verschillende kroonplaten etc. Het is me alleen niet duidelijk bij welke types dit een verschil is.

Ik kan wel alavst zeggen dat ik minimaal een 900 wil. Ik vraag me ook af of er bouwjaren zijn die je beter kunt vermijden. BOUWJAREN VAN '93 TOT '08. Ik wil iig het oudere model.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen en willen informeren.

alvast bedankt

mvg Mark
 
Beste heren van het Monster forum!!!

Ik wil graag een ducati monster aanschaffen,maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende types. Ik zie ook steeds veschillende manieren voor het bevestigen van een stuur of bar-ends en verschillende kroonplaten etc. Het is me alleen niet duidelijk bij welke types dit een verschil is.

Ik kan wel alavst zeggen dat ik minimaal een 900 wil. Ik vraag me ook af of er bouwjaren zijn die je beter kunt vermijden. BOUWJAREN VAN '93 TOT '08. Ik wil iig het oudere model.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen en willen informeren.

alvast bedankt

mvg Mark
Hoeveel heb je te besteden??
 
Ik wil ongeveer €5000 uitgeven. Maar dat is niet het uitgangspunt. Misschien kan ik voor minder netzoveel plezier hebben.
 
Laatst bewerkt:
S2R 1000. Sterk en betrouwbaar luchtgekoeld blok met kleine 100 pk, eenzijdige swingarm, goede remmen.
full
 
Beste heren van het Monster forum!!!

Ik wil graag een ducati monster aanschaffen,maar zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende types. Ik zie ook steeds veschillende manieren voor het bevestigen van een stuur of bar-ends en verschillende kroonplaten etc. Het is me alleen niet duidelijk bij welke types dit een verschil is.

Ik kan wel alavst zeggen dat ik minimaal een 900 wil. Ik vraag me ook af of er bouwjaren zijn die je beter kunt vermijden. BOUWJAREN VAN '93 TOT '08. Ik wil iig het oudere model.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen en willen informeren.

alvast bedankt

mvg Mark

Ik heb een 750 te koop staan uit 1998. Het is geen 900 maar een 750 is de gulden middenweg met genoeg power vind ik dan. Motor is volledig onder handen genomen en in superstaat.
Te koop: Ducati Monster 750 1998 - Motor-Forum
 
Ik zal hier ook maar weer aanhaken

Had de monster op stal willen zetten, maar ben nu veranderd van stage plek en man, wat een gedoe met de auto. ik heb niet echt zin om 3 keer te wachten voor t zelfde verkeerslicht, maar met de auto filtert het zo lastig :X

Dus, iemand ervaring met het doorrijden in deze weersomstandigheden met een Monster?
zit vooral met de 'schade' aan het blok en uitlaten door regen/pekel, en hoe erg dat dat allemaal aantast. zou het zonde vinden als ik straks een lijk van een motor heb.

ik rijd een 620, met high-mount termi's. :]

Ik heb 8 van de 10 jaar de winter doorgereden met mijn monster 620. Ik heb de slang van het carterfilter eraf gehaald, zodat er geen condens terug loopt het blok in. Dit heeft goed geholpen tegen de mayonaise (sludge) in het blok die anders ontstaat. Verder mezelf gedwongen wekelijks de machine af te spoelen. Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik dat met warm water kon doen! Alleen de caoting op mijn schetsplaten en het motorblok is aangetast door de pekel. Verder weinig byzonderheden mee gehad. Dus gewoon doen.
Handvatverwarming heb ik overigens nooit aangedurft, omdat er verhalen gingen dat de accu dan te veel moest leveren...
Nu de monster met pensioen is, hoeft ie niet meer doot het slechte weer... ;)
 
Ik rij een s4r 1000 uit 2005 na 14 motoren van Japanse merken,1-2 en 4 cil is dit toch echt de beste motor die ik heb gehad ,verslavende power en koppel , ik kwam van een gixxer 1000 af dus moest wel niet te veel downsize. De duc voelt een stuk bruter aan dan de gixxer de duc heeft 130 achterwiel pk/145 krukas, 115 nm koppel. Stuurt heerlijk door je op deze monster in tegenstelling tot de s2r 1000 en 900 de vering helemaal kan instellen,ook is die een stuk lichter veel carbon en marchesini velgen ook heeft hij betere remmen :].
Kwaaltjes geen, gewoon goed onderhouden klaar.
Ik zit stiekem al weer naar een andere duc te kijken, ik heet niet voor niks motorhopper :P.
Dus voor de juiste koper is die te koop :)
 
Laatst bewerkt:
1300 euro ? Enige wat wat meer kost is kleppen stellen
Dan zit je toch echt bij de verkeerde dealer.
Ah 2007 type wel de oudere ook joh ? Die gene die ik zag staan had niks op de voorvork zitten correckt me if iam wrong.
 
Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik dat met warm water kon doen! Alleen de caoting op mijn schetsplaten en het motorblok is aangetast door de pekel

Volgens mijn beperkte kennis moet je nooit warm water gebruiken om de pekel te verwijderen. Hier activeer je de pekel mee. Altijd met koud water afspoelen. Misschien waren anders je schetsplaten en motorblok ook nog netjes geweest.

Stukje van de ANWB site:
Schoonmaken na rijden in de pekel

Na het maken van een ritje is het in elk geval verstandig om je motor af te spoelen om hem van alle pekel te ontdoen. Doe dit met koud water. Warm water zorgt er juist voor dat pekel nog agressiever op het metaal reageert. Spoel daarom je motor pas af als het motorblok is afgekoeld. Let er daarnaast op dat je voldoende water gebruikt zodat je ook echt alle pekel wegspoelt en er geen resten achterblijven in de kieren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een Monster aangeschaft. Een S4 van de eerste eigenaar met 18.000 km. Öhlins voor en achter, Carbon wielen, volledig termignoni. Prachtige machine in werkelijke nieuwstaat. 175kg rijklaar:)
 
Volgens mijn beperkte kennis moet je nooit warm water gebruiken om de pekel te verwijderen. Hier activeer je de pekel mee. Altijd met koud water afspoelen. Misschien waren anders je schetsplaten en motorblok ook nog netjes geweest.

Stukje van de ANWB site:
Schoonmaken na rijden in de pekel

Na het maken van een ritje is het in elk geval verstandig om je motor af te spoelen om hem van alle pekel te ontdoen. Doe dit met koud water. Warm water zorgt er juist voor dat pekel nog agressiever op het metaal reageert. Spoel daarom je motor pas af als het motorblok is afgekoeld. Let er daarnaast op dat je voldoende water gebruikt zodat je ook echt alle pekel wegspoelt en er geen resten achterblijven in de kieren.


Nou dat valt wel mee hoor Boy :+
 
Ik heb inmiddels een Monster aangeschaft. Een S4 van de eerste eigenaar met 18.000 km. Öhlins voor en achter, Carbon wielen, volledig termignoni. Prachtige machine in werkelijke nieuwstaat. 175kg rijklaar:)

Gefeliciteerd :) De s4 / 916 blok dus, die heeft als enige na mijn weten dat je moet letten op de voetpakking die lek kan gaan
voor de rest zijn er denk geen problemen en 193 kilo droog dus met vloeistoffen wat meer :X

Maar had dan meteen voor een s4r gegaan mono achterbrug 996 blok *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan