Intruder topic (deeltje II)

Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om het een en ander te doen aan mijn motor. Ik weet niet of er hier meer internationale chauffeurs zitten maar ik kom zo nu en dan nog al wat tijd te kort haha

Oke to the point , ik heb intussen andere bougies gemonteerd , geen verschil.
Forte gebruikt en Vpower getankt , geen resultaat
Dus de carburateur van de 2e cilinder compleet schoon gemaakt met Dasty,remmenreiniger , wasbenzine haartjes uit een staalborstel en wattenstaafjes.

Terug in elkaar gezet en hij was om door een ringetje te halen.
Alles op de motor gemonteerd en ....
JA!!!

IT'S ALIVE!!!

Hij liep super op beide cilinders
Voor 5 min en hij loopt alleen nog maar op de tweede cilinder en niet meer op de eerste
Tot dat ik enkele minuten de gas open houd en nr 1 draait netjes mee

Het probleem heeft zich dus verplaatst.
Volgende week heb ik pas weer tijd om de eerste carburateur schoon te maken dus ga ik dat ook doen.

Nu een vraag aan jullie

Wanneer ik hem klaar heb en hij loopt op beide cilinders kan en wil iemand hem dan voor mij synchroon afstellen?
Dit krijg ik zelf niet voor elkaar

Ik woon in de omgeving Waalwijk/Den Bosch
 
Hoi ik kom lekker meelezen, ik heb sinds een paar dagen een opknap sv700 uit 1987, voorvork kering is lek en he. Roest in de tank, natuurlijk staat ie op banden uit het jaar 0, dus dat moet ik ook doen, daarnaast heeft ie gewoon wat liefde nodig en als het budget het toe laat wil ik hem persoonlijker maken dus custom of bobber kant op ^_^
 
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om het een en ander te doen aan mijn motor. Ik weet niet of er hier meer internationale chauffeurs zitten maar ik kom zo nu en dan nog al wat tijd te kort haha

Oke to the point , ik heb intussen andere bougies gemonteerd , geen verschil.
Forte gebruikt en Vpower getankt , geen resultaat
Dus de carburateur van de 2e cilinder compleet schoon gemaakt met Dasty,remmenreiniger , wasbenzine haartjes uit een staalborstel en wattenstaafjes.

Terug in elkaar gezet en hij was om door een ringetje te halen.
Alles op de motor gemonteerd en ....
JA!!!

IT'S ALIVE!!!

Hij liep super op beide cilinders
Voor 5 min en hij loopt alleen nog maar op de tweede cilinder en niet meer op de eerste
Tot dat ik enkele minuten de gas open houd en nr 1 draait netjes mee

Het probleem heeft zich dus verplaatst.
Volgende week heb ik pas weer tijd om de eerste carburateur schoon te maken dus ga ik dat ook doen.

Nu een vraag aan jullie

Wanneer ik hem klaar heb en hij loopt op beide cilinders kan en wil iemand hem dan voor mij synchroon afstellen?
Dit krijg ik zelf niet voor elkaar

Ik woon in de omgeving Waalwijk/Den Bosch
Benzinekraantje ook goed schoonmaken.
 
Mooie bike, veel plezier ermee. Wat de accu betreft denk ik wel dat die gaat passen maar zou het toch even in het WPH opzoeken.

Ja, geen centje pijn. Zoals Ace Ventura zou zeggen "like a glove"

Wereld van verschil trouwens. Start als een malle :D

Volgende stappen zijn,

-Balhoofdlagers, mijn pa had hem altijd buiten staan, het vet is er wsl uitgelopen en heeft nu een zwaar punt.. rijdt niet heel lekker
-Banden
-Remblokken (mss schijven)
-Luchtfilters vervangen (redelijk klusje en wil dan gelijk de bougies doen)

Eigenlijk gewoon onderhoud dus.

Cardanolie, motorolie zijn inmiddels gedaan.

Denk dat de banden en balhoofdlagers echt een boost zijn voor het rijgedrag van de motor. Nu is het allemaal een beetje wiebelig.

De Trudy heeft overigens nu een ton in de kilometers gereden en gaat nog als een malle :D Kwaliteitje hoor.
 
Hallo Intruder rijders

Eindelijk ben ik de trotse bezitter van een intruder VS 1400 uit 1988
Toevallig is hij precies hetzelfde als die van Kreitler hier een paar posts boven :)

Gaaf!

Ben benieuwd hoe hij er bij staat :) Kan je een foto uploaden? Als ik je ongevraagd advies mag geven, zet er alsjeblieft niet de zaag in hahaha, er zijn al zoveel VS1400's omgebouwd. Ben persoonlijk voorstander van origineel.
 
Hey kreidler

Helaas ik wil hem toch echt gaan verbouwen
Dat is 1 van de redenen waarom ik perse een
Intruder 1400 wilde.

Het is daarvoor wel een zeer geschikte motor. Is hij nu al ietwat custom? Of echt nog zoals hij van band is gerold onderhand bijna 30 jaar terug.
 
Hier ben ik weer

Heb nu de carburateur van cilinder 1 gedemonteerd en netjes schoon gemaakt
Het resultaat qua schoonmaken en netjes monteren daar ben ik goed over te spreken .

Ben eventjes zoet geweest met de lucht/mengsel stelschroef maar dat is ook goed gelukt .

Komt het volgende :
Nadat ik hem heb afgesteld en er mee gereden had
Heb in de motor een paar uur af laten koelen om hem daarna nog s te starten ...

Mooi niet !!
Hij gooide hem niet eens rond
Poging 2
Motor gaat rond en van uit de rechterkant van de motor komt een wolk benzine gespoten.
Waarna carburateur 1 als een gek begint te lekken!

Ik weet dat ik zaterdag weer aan het schroeven kan gaan
Maar waar moet ik naar gaan zoeken ?
😣
 
Ik als verstokte VS liefhebber heb er toch ook maar eentje aangeschaft. Gezien de kids groot zijn en de vrouw, net als vroeger, ook vaker weer mee wil het verstand boven het hart laten prefereren, want we zijn nu eenmaal niet meer zo flexibel als vroeger. En ondanks de VS mijn eerste & laatste liefde is en zal zijn moet ik erkennen de laatste tijd ook deze machine steeds mooier ben gaan vinden en waarderen. Heb hem afgelopen vrijdag opgehaald uit Apeldoorn en ik moet zeggen qua rijplezier is het zekers een topper, zelden zo relaxed gereden. Ik heb hem als toermonster gekocht (de VS die ik nog over heb wordt een eenzitter) dus heel veel zal ik er niet aan gaan veranderen.

14681729_627030550792164_3526188834220238979_n.jpg


14642318_627030750792144_3489825780403972707_n.jpg


14650556_627030834125469_1326476743501619264_n.jpg


14702371_627030897458796_2213142180666148808_n.jpg


14572836_627031787458707_3362911942510794519_n.jpg


14642466_627117834116769_1236385703691471984_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week voor een redelijke prijs een HD bagagerekje op MP gescoord. Gelijk even een constructie gemaakt waarbij het bagagerekje en de duozit makkelijk (5 min) uitwisselbaar zijn.

3814ABD685.jpg


60DBCF9A91.jpg


6C1FD3E0DE.jpg
 
Hallo Intruder rijders!

Ik wil even jullie hulp vragen; ik probeer een intruder voor iemand te verkopen maar heb absoluut geen idee van de waarde.
Op mp staan er maar 2 van dezelfde leeftijd en type en voor meer dan 2000. Dat leek me best onrealistisch. Mijn vrouw heeft hem even op een Facebook groep gezet voor 1500 maar alle belangstelling verdween na detail foto's van het chroom dat niet meer in goede staat is :)
Zaterdag ga ik een ouwe bmw kopen die dealer gaf aan dat hij rond de 750 inruil geeft (ongezien dus geen garanties)

Het gaat om een VS 750 G uit 1987 met 23k op de teller. Motorisch in goede staat en met nieuwe accu en bandjes. Optisch helaas minder: tank heeft 2 putjes in de lak en het chroom is slecht, bobbels eronder en een soort aanslag of oxidatie (?) erop.

Foto's plaatsen gaat nu even niet maar zou het fijn vinden als iemand advies heeft over een redelijke vraagprijs voor deze motor!
 
Ik als verstokte VS liefhebber heb er toch ook maar eentje aangeschaft. Gezien de kids groot zijn en de vrouw, net als vroeger, ook vaker weer mee wil het verstand boven het hart laten prefereren, want we zijn nu eenmaal niet meer zo flexibel als vroeger. En ondanks de VS mijn eerste & laatste liefde is en zal zijn moet ik erkennen de laatste tijd ook deze machine steeds mooier ben gaan vinden en waarderen. Heb hem afgelopen vrijdag opgehaald uit Apeldoorn en ik moet zeggen qua rijplezier is het zekers een topper, zelden zo relaxed gereden. Ik heb hem als toermonster gekocht (de VS die ik nog over heb wordt een eenzitter) dus heel veel zal ik er niet aan gaan veranderen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Leuke Harley .. :X
 
Dat zou ik ook zeggen in jou geval .. B|
~[/size]

Misschien je even in mijn posten verdiepen en dan zou je weten dat mijn geval anders is.... een Harley zegt me echt niets. Natuurlijk zijn de Vulcan's, Shadow's, Intruder's etc uiterlijk afgeleid van de HD... maar ik ben letterlijk gevallen voor de Trudy en dan de VS in het bijzonder. Heb er vaak genoeg het budget voor gehad maar het zegt me echt niets. Althans niet meer/minder dan de voornoemde bike's.
 
Misschien je even in mijn posten verdiepen en dan zou je weten dat mijn geval anders is.... een Harley zegt me echt niets. Natuurlijk zijn de Vulcan's, Shadow's, Intruder's etc uiterlijk afgeleid van de HD... maar ik ben letterlijk gevallen voor de Trudy en dan de VS in het bijzonder. Heb er vaak genoeg het budget voor gehad maar het zegt me echt niets. Althans niet meer/minder dan de voornoemde bike's.



Zo` jij laat je makkelijk kietelen.. _O-

(voortaan de kleine lettertjes lezen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ergens rond de 750 euro vrij realistisch is, zeker gezien de leeftijd en de conditie van de motor.
Er zijn heel veel mooie motoren te koop tegenwoordig voor weinig geld, enige kennis is wel belangrijk uiteraard.
Wens je veel suc6 met de verkoop....

Mvg Roland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan