Kawasaki ER-5

Sinds kort heb ik ook een ER-5 uit '97. Het is m'n eerste motor (maandje geleden na een maand lessen mijn A2 rijbewijs gehaald).

Momenteel heeft die nog wat mankementen, zo werkt volgens mij maar één van de cilinders goed onder de 4k toeren. Daarna pakt de tweede bij en schiet hij opeens vooruit. Dit weekend de carbs maar even goed schoonmaken, hopelijk helpt het.

En er zit momenteel nog een 25kw kit in, net een 35kw kit besteld \o/
 
Sinds kort heb ik ook een ER-5 uit '97. Het is m'n eerste motor (maandje geleden na een maand lessen mijn A2 rijbewijs gehaald).

Momenteel heeft die nog wat mankementen, zo werkt volgens mij maar één van de cilinders goed onder de 4k toeren. Daarna pakt de tweede bij en schiet hij opeens vooruit. Dit weekend de carbs maar even goed schoonmaken, hopelijk helpt het.

En er zit momenteel nog een 25kw kit in, net een 35kw kit besteld \o/

Veel plezier met het beestje,
Ik gebruik de mijne nu ruim een jaar voor woon-werk verkeer en de enige keer dat hij me liet staan was omdat de accu op zijn eind was. Bovendien is het een machine die zich lekker voelt t/m 120 km/uur en ten opzichte van mijn vorige motor, een Hornett, scheelt dat een berg fanmail uit Leeuwarden.
 
Had ff een vraag, (kon het niet vinden op het forum) Hoe haal ik het contactslot los?
Zitten van die rare boutjes in...

Bij voorbaat dank

Mvg,
 
Had ff een vraag, (kon het niet vinden op het forum) Hoe haal ik het contactslot los?
Zitten van die rare boutjes in...

Bij voorbaat dank

Mvg,

Als ik het me goed herinner zit het contactslot vast met 2 boutjes met een gladde kop(waarschijnlijk tegen diefstal).
Om deze los te krijgen moet je deze uitboren met een staalboortje. Gewoon rustig een gaatje boren totdat je door de bovenkant(kop van de bout) bent en dan kan je de rest met je hand eruit draaien.
Je moet dan wel even twee boutjes kopen, om je contactslot weer te bevestigen.
 
Mijn er 5 start prima maar gaat niet uit met de sleutel. Als ik de sleutel op of draai loop t 'ie gewoon door. Moet het uit doen met de rode stopknop.
Zit dit probleem in het contactslot of is er een relai die dit probleem geeft.
Ga de Kawa ook in de winter gebruiken maar hoe kan ik deze het best beschermen tegen pekel.
Sjoerd.
 
Ik maak de Kawasaki sinds de herfst niet meer schoon. Zit een goed beschermend laagje vuil op. Heb de aluminium sier stukken eraf gehaald. Je kan hem nog insmeren met een soort vet. Zijn diverse middeltjes voor.

Over de sleutel. Dat klinkt als het contactslot. ik heb het ook wel eens gehad. De contactsloten zijn een zwak punt van de er5.
 
Nu twee maanden in bezit van mijn er5. Dolblij mee en gebruik hem voor woon-school verkeer. Rijd heerlijk, maar wil wel veel aanpassen. Heb een leuke uitlaat van het merk dominator op het oog (121 pond op ebay). Ook een nieuwe leren zadelhoes met er-5 geborduurd is niet al te duur via ebay. Zelf de led knippers al vervangen. Wat zijn jullie (toekomstige) mods?
 
Ik heb een tomtomsteun, valbeugels, olietempratuurmeter, handmatig fan bediening, keyless go en een mascotte op mijn er-5 en dan vind ik eigenlijk meer dan genoeg. Ze zijn helaas niet veel meer waard en elke accessoire kost toch weer wat geld. Moet wel zeggen dat mijn Kawasaki financieel niet veel meer waard is met een ton op de teller
 
Leuk joh die mods.
Ik zelf heb hem standaard, alleen spiegeltjes zijn niet origineel meer.
Ja de economische waarde is wel laag, maar dat moet de pret niet drukken toch?
:P
 
Daar koekt inderdaad wel rommel aan. elke keer als ik het achterwiel los heb maak ik dat ook even schoon. Ik vind het wel vreemd dat hij daardoor vast zou blijven staan, maar keep me updated als je wil =)

Nou dit klusje heeft lang op zich laten wachten, maar mijn achterrem remt weer soepel.
Omdat mijn achterrem bleef hangen als ik de rem intrapte, heb ik het wiel losgehaald en zo ook de trommelrem. Wat bleek is dat het asje van de trommelrem muurvast zat. Waarschijnlijk doordat de motor de hele winter heeft buitengestaan, dat het is vastgekoekt.
Met veel moeite, tangen en een hamer, er toch beweging in weten te kregen, waardoor ik hem los kon krijgen. Na goed schoonmaken en ligt opschuren heb ik de as goed ingevet en alles weer in elkaar gezet. Tip: Zorg wel dat je de remschoenen goed terug plaatst, ik had ze namelijk verkeerd om gemonteerd, waardoor ze niet remden. Ik heb ze vervolgens opnieuw moeten monteren.
Hierbij een paar fotootjes:
rurwp2.jpg

ngvx1y.jpg

Ik heb een pijltje bij de as gezet die vast zat.
2m7uayw.jpg

Met wat kogellager vet, remt de motor weer soepel. Let er wel op dat je niet teveel vet gebruikt, want het mag absoluut niet bij de remvoering komen.
 
Goed werk! vorige maand mijn motors achterste opengehaald. De rubberen achter ketting wiel lager zat veel speling in dus binnenkort vervangen. Welke spiegels heb je er nu op zitten? ik kijk zelf ook naar wat sportievere
 
Goed werk! vorige maand mijn motors achterste opengehaald. De rubberen achter ketting wiel lager zat veel speling in dus binnenkort vervangen. Welke spiegels heb je er nu op zitten? ik kijk zelf ook naar wat sportievere

Bedoel je dat rubberen ding in het achterwiel? Ik heb daar destijds stukjes binnenband van een fiets omheen gedaan om de speling te verkleinen. 40.000 km verder en werkt nog super. Effectief en goedkoop.
 
Nou dit klusje heeft lang op zich laten wachten, maar mijn achterrem remt weer soepel.
Omdat mijn achterrem bleef hangen als ik de rem intrapte, heb ik het wiel losgehaald en zo ook de trommelrem. Wat bleek is dat het asje van de trommelrem muurvast zat. Waarschijnlijk doordat de motor de hele winter heeft buitengestaan, dat het is vastgekoekt.
Met veel moeite, tangen en een hamer, er toch beweging in weten te kregen, waardoor ik hem los kon krijgen. Na goed schoonmaken en ligt opschuren heb ik de as goed ingevet en alles weer in elkaar gezet. Tip: Zorg wel dat je de remschoenen goed terug plaatst, ik had ze namelijk verkeerd om gemonteerd, waardoor ze niet remden. Ik heb ze vervolgens opnieuw moeten monteren.
Hierbij een paar fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een pijltje bij de as gezet die vast zat.
[afbeelding]
Met wat kogellager vet, remt de motor weer soepel. Let er wel op dat je niet teveel vet gebruikt, want het mag absoluut niet bij de remvoering komen.

Netjes! Ziet er goed uit!
 
Leuk joh die mods.
Ik zelf heb hem standaard, alleen spiegeltjes zijn niet origineel meer.
Ja de economische waarde is wel laag, maar dat moet de pret niet drukken toch?
:P

Eigenlijk heb je gelijk, maar stiekem heb ik nog een motor die ik iets meer verwen met accessoires. De er-5 is mijn praktische werkpaardje :)
 
Nadat ik mijn ER 5 verkocht heb heb ik nog een complete klepdeksel pakking liggen .
Bestaande uit de grote pakking voor het klepdeksel ,rubbers voor de boutgaten en de kleine O ringetjes .alles nog in de originele verpakking
Setje koste me 75 euro .voor een goed bod gaat het setje weg .
 
Goed werk! vorige maand mijn motors achterste opengehaald. De rubberen achter ketting wiel lager zat veel speling in dus binnenkort vervangen. Welke spiegels heb je er nu op zitten? ik kijk zelf ook naar wat sportievere

Ik heb goedkope simpele ronde spiegeltjes, die het meest leken op de originele. Alleen ben er niet blij mee, deze goedkope spiegels zijn lastig te verstellen en blijven niet op hun plaats, als je snelweg rijdt. haha goedkoop was duurkoop.
 
Ik heb goedkope simpele ronde spiegeltjes, die het meest leken op de originele. Alleen ben er niet blij mee, deze goedkope spiegels zijn lastig te verstellen en blijven niet op hun plaats, als je snelweg rijdt. haha goedkoop was duurkoop.

had met de barend spiegels nergens last van,bleven mooi zitten en uitstekend beeld naar achteren

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Die stuureind spiegels zien er goed uit ninja1964. En goed zicht via de spiegels, ja?
Ik was ook aan het kijken voor dat soort spiegeltjes, want ben niet zo blij met mijn huidige, maar de verkoper zei dat je daar niets door kan zien...
 
Die stuureind spiegels zien er goed uit ninja1964. En goed zicht via de spiegels, ja?
Ik was ook aan het kijken voor dat soort spiegeltjes, want ben niet zo blij met mijn huidige, maar de verkoper zei dat je daar niets door kan zien...

Zicht was zeer goed ,meer dan ik verwacht had .had ze via aliexpress besteld ,super kwaliteit
 
Hallo allemaal! Ik heb ook een mooie Kawasaki er-5 uit 2004. Het rechter spiegeltje van de motor is helemaal lam en kan niet meer worden vastgedraaid. Nu vroeg ik me af of jullie misschien weten waar ik een rechthoekige chrome spiegel kan kopen? Dus niet de standaard ronde spiegels. Ik kan ze helaas nergens op internet vinden, maar zou wel graag deze spiegels willen houden.

Alvast bedankt! :Y
 
Als je erop googled kan je al heel veel vinden. Of als je een model weet die die spiegels heeft die jij mooi vind, dan kan je op motorsloops en verkoopsites kijken of hij daar te koop is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan