naafbesturing EZS

Vandaag is de black beauty vertrokken naar EZS , moet nu nog 4 maand wachten op het vervolg ;-)

1jqkv9.jpg
 
He, die zag ik staan bij EZS. Was daar vanmiddag om me eens wat meer te verdiepen in het zijspanwereldje. Heb misschien wel plannen... Eerst Rob Teffer maar eens contacten :)
 
Ik was er rond 15.00. Erg mooie fiets, hij vertelde nog welk span eraan kwam, maar dat weet ik niet meer... zoveel gesproken en gezien....
 
momenteel nog niet te koop ... :)

ik kan er nooit meer uithalen wat ik erin steek , dat weet ik nu al , en zoals in het verleden gezegd , ik kijk niet op een duizendje of 2 als ik iets verkoop maar hier ga ik moeten naar de helft gaan als ik dat wil verkopen :(
Ik was nogthans de eerste om aan iedereen die het wilde horen te zeggen dat een "gemaakt" zijspan kopen veel goedkoper is dan een zijspan laten maken , maar ja :-) lol

doe niet wat ik doe maar doe wat ik je zeg lol
 
ja ja , weer al een tijd geleden ..

Zaterdag maar eens bij EZS langs geweest , cbr 1100 staat op de lift ( stond er al enkele weken denk ik , zo onder het stof ) en half december wordt er gestart om ergens eind januari klaar te zijn , ik kijk er al naar uit *O*
 
Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg onder de indruk ben van de leading link van EML.
Deze voorvork zit op de trike van mijn wederhelft en stuurd perfect. het is dat ik geen tijd heb maar anders zou ik hem zo nabouwen en onder mijn eigen GL span bouwen.
Komt misschien ook omdat ik een beetje EML fan geworden ben
 
Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg onder de indruk ben van de leading link van EML.

Ik heb destijds bij EML geinformeerd voor zo'n voorvork voor mijn Fazerspan. Maar dat vond ik nogal erg duur worden.
Dus heb ik destijds maar een nog veel duurder compleet span gekocht :+
 
Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg onder de indruk ben van de leading link van EML.
Deze voorvork zit op de trike van mijn wederhelft en stuurd perfect. het is dat ik geen tijd heb maar anders zou ik hem zo nabouwen en onder mijn eigen GL span bouwen.
Komt misschien ook omdat ik een beetje EML fan geworden ben
In de trike zit toch geen leading link maar een soort van telescoop?
 
zijn dat hele duren vorken? vindt er zeer mooi uit zien

"Ik heb het wel geweten, maar ik ben het weer vergeten" zou mijn jongste dochter zingen.

Oftewel, ik heb wel eens een offerte er voor gekregen, maar weet eigenlijk niet meer hoe veel het was.... :$
 
Yep deze bedoel ik dus. Ene leuk om te weten hoe hij nu echt heet.
Wat ie kost weet ik niet maar ik heb me laten vertellen dat de vork met inbouw iets van
€ 2.500,00 moest kosten.

Zou best eens een eind kunnen kloppen.
 
Als je de juiste spullen hebt is het natuurlijk zelf te doen.
De vork is wel van Allu gemaakt.
Wat wel een strak vereiste is is dat de 2 glijpoten zuiver tenopzichte van elkaar uitgelijnd staan anders gaan de poten in de kunststof glijpoten vreten.
 
Ik heb ook wel eens naar zelf maken gekeken. Ik heb de spullen niet, maar het lijkt me niet moeilijk. Twee verchroomde poten. Precisiebuis pakken, alleen het deel dat door de kroonplaten gaat hoeft op maat, onder kan je de millimetermaat houden. Verchromen kan elke industriechromer. Als je de poten niet laat doorsteken zou ik er wel een eindstop op maken. De glijders maak je natuurlijk zelf niet van gietaluminium maar las je van een stuk buis. Boven en onder de buizen kamertjes met PTFE of bronzen bussen en een paar keerringen. Ik zou PTFE nemen, dan hoef je niet te smeren.
Op de buizen moet een as opname met gaatje voor de schokdemper komen en aan de achterkant een schetsplaat voor de remklauw.
Aan de bovenkant zitten de schokdempers gewoon met klemmen om de buizen.
Met een beetje draaibank en ervaring is het volgens mij goed te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan