1100 gixxer projectje

Hier ook maar effe😁
full
 
Hier ook maar ff spammen :D
Prachtig nieuw kontje van Gerard.
14463162_342914359385437_849471443160083192_n.jpg


Ja ik weet dat niet iedereen de kentekenplaatsing mooi vind en ja de koplamp wordt nog verplaatst nu de voorpoten anders staan ivm de overstap naar clipons :)
Kentekenplaat wordt misschien in de toekomst verplaatst, maar nu eerst een setje achterlichten ontwerpen en maken.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de fiets weer thuis en alles electra netjes weggewerkt in het kontje.

Maten voor achterlichten zijn opgenomen dus binnenkort maar wat testjes printen.

In de tussentijd nog een oplossing bedenken voor het expansievat wat nu nergens meer kwijt kan, dus daar moet iets anders voor in de plaats komen.

14524544_1163239483746296_2650679168924062931_o.jpg

14566457_1163239640412947_4488008608851758744_o.jpg
 
De ruimte daar om te sleutelen is wat beperkt,dat dan weer wel. :+
Word een dikke fighter met een uniek kontje! *O*
 
Haha ja is wel wat krapjes :+
Maar volgende week komt de nieuwe brug binnen en de 3e project auto komt terug, dan wordt het helaas daadwerkelijk wat krapper....luxe problemen enzo O-)
 
Schakelaar van benzinekraantje was helaas gesneuveld, dus maar een nieuwe in transparant rood laten printen :D

14666231_1180740568649975_3277788100873501766_n.jpg


Ook al wat getest voor de achterlichten en we hebben een methode bedacht om ze mooi in vorm te schuren, nu alleen nog een houdertje printen om ze allemaal hetzelfde af te schuren in de goede vorm en de houder voor de uiteindelijke achterlichten printen en dan hebben we dat ook gehad!

Qua spuiten moet k nog even bedenken wat en waar ik dat ga (laten) doen omdat ik voor het einde van t jaar ook nog 2 auto's moet afmaken die al een paar jaar stil staan. Ik had gezegd dat ze voor mn 30e af zouden komen dus daar zit ook enige tijdsdruk achter nu _O-
 
Laatst bewerkt:
zitje is inmiddels ook af.
Wederom een prachtwerkje door Nopper.
Hopelijk begin volgende week binnen en dan bedenken hoe k em ga monteren!

zadel_zps7jpo1zxy.jpeg
 
Aparte man die bart. Doet het voor weinig en levert topkwaliteit. Mijn vriendin haar zadel is al 2 jaar (10.000km) oud en nog steeds super. Mijn zadel is 1 jaar (5.000km) oud en ook nog steeds als nieuw. Heb je een gelzadel? Hij is niet heel dik maar door het gel heb je helemaal geen rare drukpunten. Echt geweldig👍.
 
Heb em net opgehaald bij de post.
Kontje ligt bij spuiter om strak gemaakt te worden dus nog heel even wachten!
Hopelijk ligt op zaterdag klaar als k em weer zie.

Maar et zadel ziet er wel errug strak uit!
 
Yay...nog meer onderdelen!

Nieuwe ontluchtings tankje is ook binnen gekomen, dus morgen kijken waar/hoe we die gaan monteren.
IMG_20161028_145757_zpsildihdhl.jpg
 
Ik wist niet dat die bestonden, die ontluchtingstankjes.

Ik neem aan dat dit voor je carter ontluchting welke je niet meer aansluit op de luchtfilterbox.

Maar waarom zit er een kijkglas op?

Wel een mooi vaatje, het zadel ziet er echt super uit, mooie combi van stoer, oldschool maar hij lijkt toch comfortabel
 
Ontluchtingstankje is eigenlijk voor een auto. Die gebuik je normaliter bij turbo auto's om olie uit de kleppendeksel op te vangen zodat het niet in de turbo terecht komt. Kijkglaasje is om te zien wanneer je em moet legen als ie vol raakt.
Ik gebruik em als expansievat voor de koelvloeistof.
In dit geval kan ik zien of de koelvloeistof leeg raakt :)
 
Laatst bewerkt:
duidelijk,

Voor koelvloeistof vind ik het een stoer vaatje, ik gebruik zo'n doorzichtig vaatje voor computer koelers (uit China voor weinig) maar dit ziet er meer "Technisch" uit
 
zo ff oma weer terug sturen naar het verzorgingstehuis...

Inmiddels eindelijk het kontje weer terug gekregen van het strakmaken door de spuiter.
Hij was mn nummer kwijt geraakt dus daar miste wat communicatie -O-

Meteen even snel testfit gedaan met het zadeltje:

20pajc5.jpg

Nieuwe tank ligt nu even in een electrolyse badje om alle vliegenroest te verwijderen voordat er tank cure in komt.
Morgen laatste afmetingen controleren en dan het 3d model voor de achterlicht houders in CAD omzetten en printen.
Zit alleen nog even te worstelen met het expansievaatje. Hij is toch iets te groot voor mijn smaak dus ik dat ik op zoek ga naar wat anders wat ik ook makkelijkers kan monteren.
 
Laatst bewerkt:
weer een stapje verder, eerste testprint voor het remlicht is af!
Voor zover ik kan vinden op de interwebs heeft er nog niemand een geprint achterlicht, remlicht en knipperlichten, dus dit zou best wel eens een world first kunnen worden *O*
27xjj7l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, ff oma weer teruggebracht naar het euthena....eh...verzorgingstehuis

Ben net ff maandje tussenuit geweest (combinatie werk/vakantie) maar het ontwerp van 't achterlicht is nu vrij definitief en voor de elektra ben een samenwerking aangegaan met de hogeschool van Amsterdam dus daar wordt alle electra nu ontwikkeld als 3e jaar schoolproject obv mijn ontwerp :)
16144252_1320220721381504_1309692390_n_zpsdliqpp4f.jpg


Tank is inmiddels ook helemaal weer gesealed met epoxy dus komende week de uiteindelijke vorm uit 't kontje slijpen voor 't achterlicht en dan gaat alles naar de spuiter.

Zit te denken om meteen 't frame met plastidip zwart te maken en iemand vinden die kan helpen met de kleppen stellen voor alles weer in elkaar gaat.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ff oma weer teruggebracht naar het euthena....eh...verzorgingstehuis

Ben net ff maandje tussenuit geweest (combinatie werk/vakantie) maar het ontwerp van 't achterlicht is nu vrij definitief en voor de elektra ben een samenwerking aangegaan met de hogeschool van Amsterdam dus daar wordt alle electra nu ontwikkeld als 3e jaar schoolproject obv mijn ontwerp :)
[afbeelding]

Tank is inmiddels ook helemaal weer gesealed met epoxy dus komende week de uiteindelijke vorm uit 't kontje slijpen voor 't achterlicht en dan gaat alles naar de spuiter.

Zit te denken om meteen 't frame met plastidip zwart te maken en iemand vinden die kan helpen met de kleppen stellen voor alles weer in elkaar gaat.
COOL :Y
 
Inmiddels weer wat vrije tijd gevonden om verder te gaan, want hij moet toch weer gaan rijden het komende seizoen.
FF snel het frame in de plastidip gezet, het subframe gespoten en een mooi plekje voor het nieuwe expansievaatje gevonden.

catchcan_zpszsxbqdfl.jpg


Kontje, tank en spatbord liggen inmiddels bij de spuiter dus het is nu alleen nog wachten op het achterlicht en dan zijn weer klaar om te gaan!
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan met dat expansievaatje. Heb jij daar misschien meer foto's van.

Zoek namelijk nog een mooi plekje en misschien kopieer ik jou manier wel even. (als ik zo vrij mag zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan