De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Youtube video:

2016111814386.jpg


Specs:

*All Weather Device: The device has a glove-friendly screen that responds instantly to touch. It is designed for any weather conditions, including bright direct sunlight
*Bluetooth 4.0 enable the device compatible with most of the market headset,ensure the rider get clear,turn- by-turn spoken directions.
*5 inch IPS screen with full angle and high brightness enable read clear direct sunlight
*WIFI/FM Transmiter/Media player/Ebook reader
*New metal and Rubber ball mount,Compatible with most of the motorcycles
*Rugged, waterproof to IPX7, resistant to fuel spills and UV rays and shock proof


Specifications:
CPU Processor: Allwinner A33 Quad Core Cortex A7@1.3GHZ
GPU: Mali-400MP2, support OpenGL ES1.1/2.0
Operating System: Google Android 4.4.2 Kitkat

Resolution: 854*480, support G-Sensor 5 Point Capacitive Touch Screen
RAM: 512MB 1 GB
Battery Pack: 3.7V 3000mAh Li-Polymer rechargeable battery, enjoy longer running time
Audio player: MP3, WMA, MP2, OGG, AAC, M4A, MA4, FLAC, APE, 3GP, WAV
Video Player: Support AVI(H.264, DIVX, DIVX, XVID, rm, rmvb, WMV, MOV, MP4(H.264, MPEG, DIVX, XVID), DAT(VCD), VOB(DVD), MPEG, MPG, FLV(H.263,H.264), ASF, TS, TP, 3GP, MPG etc
E-book: PDF/TXT/CHM/DOC/EXCEL/EPUB/RTF/FB2
Capacity: 8GB internal memory; Expandable by MicroSD to 32GB
USB:USB2.0, full speed, up to 12Mbps, support ActiveSync and Mass storage
Screen luminance:700cd/m2 (High Light Screen, can see under sun light)
Touch Panel:Resistive type touch panel, glove-friendly TP.
Speaker:Built–in loud speaker,8Ω 2W.

You can choose different colors MOQ is 500pcs .

Ik ben met ze in gesprek omtrent 2 belangrijke zaken:

1. Kunnen er ook apps op als TomTom, Osmand, Locus, etc.
2. Gaan zij Android updates aanbieden. Staat nu op 4.4.2, 6 december komt 7.1 uit .....

gr Marten

PS: Fabrikant: 5 inch Android motorcycle GPS_Shenzhen Prolech Electronics Limited

Updates:
- September 2017: De nieuwe MT5001 heeft 1 Gb RAM
- Deze link voor het MT5001 draadje op AdvRider.
 
Laatst bewerkt:
Linkje naar een ali-express verkoopkanaal:
5 inch waterdichte motorfiets GPS IPS scherm 854*480 Android A33 Quad Core Corte met bluetooth wifi 360 graden gedraaid mount in 5 inch waterdichte motorfiets GPS IPS scherm 854*480 Android A33 Quad Core Corte met bluetooth wifi 360 graden gedraaid mount van Motorfiets GPS op AliExpress.com | Alibaba Groep

Wat een lef om die unit zo in een bak met water onder te dompelen...
Ik vind het wel een groot dik device... kan vertekenen door de kleine handen van de filmer...

Valt me nog mee die prijs: EUR 118 + verzendkosten = EUR 131
 
Laatst bewerkt:
Groot, tja, De Garmin 590 is groot, Montana ook, nieuwe 276cx helemaal :)

Dit is een Android toestel LPZ.

Dat is het mooie. Onze andere toestellen zijn op Windows CE en eigenlijk is dat heel oud en niet meer van deze tijd.

We gaan het meemaken!

Marten
 
Laatst bewerkt:
Als het een beetje mee zit gaat de fabrikant morgen een test draaien of de tomtom app hier op kan draaien.

Overigens let wel op dat de nieuwste versies ipx65 zijn in plaats van ipx7 wat de meeste navigaties zijn. Dus even geduld hebben kan geen kwaad.
 
Android 4.X.X is wel erg verouderd. Kan betekenen dat de keus voor navigatie programma's mogelijk ook wat beperkt is. Mijn ervaring met Android is dat het erg gericht is op het gebruik met de telefoon. Mijn mediabox draaide ook op Android en ik merkte dat naar verloop van tijd het programma verouderd raakte en dat ik veel apps niet gebruikte. Ik heb zowel de Peaklife als de Rage in gebruik i.c.m. de motoreditie van Igo en ik ervaar windows CE niet als een onoverkomelijk struikelblok. Helemaal niet sinds het moment dat de Becker en Blaupunkt hun software hebben aangepast voor het gebruik met de motor.

Ik ben er al met al dus nog niet uit. Ik volg de ontwikkeling wel met interesse.
:)
 
Wat achrijf ik hier.....

......

Ik ben met ze in gesprek omtrent 2 belangrijke zaken:

1. Kunnen er ook apps op als TomTom, Osmand, Locus, etc.
2. Gaan zijn Android update aanbieden. Staat nu op 4.4.2, 6 december komt 7.1 uit .....

gr Marten
Ik vind trouwens de Becker vreselijk tegenvallen en dat zal ook de Blaupunkt zo zijn. En dan heb ik het over pre-fab routes rijden.
De motor-editie komt een heel eind, maar heeft net nog wat extra nodig. Helaas is de maker nooit meer on-line. Hoop dat ie ok is.

Windows CE is heel lastig te veranderen. Ik krijg bv met geen mogelijkheid de auto-shut-off eruit. Hier geprobeerd en op diverse andere fora in de US en Australie.
Dat zit waarschijnlijk in de schil die de GPS fabrikant erop legt, maar kijk maar naar dat andere draadje: het is geen sinicure om dat te veranderen.

Als andere apps op de deze Android draaien, dan ben ik klaar. Want dan neem ik bv Locus Pro om tracks te rijden.
Door de 3.7 V 18650 accu gaat deze waarschijnlijk makkelijk een dag mee. Zo niet twee.
Dus zet je hem ook zo op de fiets.

Ander ding is natuurlijk de betrouwbaarheid.
 
Android 4.X.X is wel erg verouderd. Kan betekenen dat de keus voor navigatie programma's mogelijk ook wat beperkt is. Mijn ervaring met Android is dat het erg gericht is op het gebruik met de telefoon. Mijn mediabox draaide ook op Android en ik merkte dat naar verloop van tijd het programma verouderd raakte en dat ik veel apps niet gebruikte. Ik heb zowel de Peaklife als de Rage in gebruik i.c.m. de motoreditie van Igo en ik ervaar windows CE niet als een onoverkomelijk struikelblok. Helemaal niet sinds het moment dat de Becker en Blaupunkt hun software hebben aangepast voor het gebruik met de motor.

Ik ben er al met al dus nog niet uit. Ik volg de ontwikkeling wel met interesse.
:)

Datzelfde geldt ook voor mij. Androix 4.X is inderdaad erg verouderd. Deze versie heeft echter een mooi voordeel; het beschikt over Wifi. En de mensen die met een Action Cam op de motor rijden (moi) krijgen daarmee de kans om hun Action Cam te bedienen vanaf de navigatie. Ik zie dus wel mogelijkheden.

Anderzijds, ik rijd nu enkele weken in de auto met de Blaupunkt MotoPilot. En ga deze WinCe-software steeds meer waarderen. Maar goed, als de TomTom erop draait dan heeft het potentie.
 
Ik heb zo'n android in de auto en diverse navigatiesystemen getest. WiFi en verzin het maar aan boord. Maar zou zoiets nooit op m'n motor willen, alle software die ik heb kunnen vinden is puur a --> b navigatie.
En het opstarten elke keer is ook een drama, standby maximaal 3 minuten of zo, ben je ff wezen tanken weer volledige boot :N Hou het ff op garmin op de brommer....
 
Zoals Willie aangaf zijn ze bezig in China:

1. Yes, most Android app can run on the device, but still not test the app you offer. Tomtom is OnRoad navigation then need wifi connect mobile phone hot spot to use, but i think it's not conveniently to use. Or maybe Tomtom map only suitable for their GPS?

2. OS Android Upgrade, as i told you before we can updating, but it need our engineer to do , maybe he can remote with you in the future. Or you need to ship back the gps for us to upgrade, hope understand.

Over TomTom moet ze zelf weten, ik heb aangegeven dat ik graag een test zie met Locus.
Communicatie is lastig natuurlijk, ik begin nog maar even niet over pre-fab routes, gpx, etc.
 
Zoals Willie aangaf zijn ze bezig in China:Over TomTom moet ze zelf weten, ik heb aangegeven dat ik graag een test zie met Locus.
Communicatie is lastig natuurlijk, ik begin nog maar even niet over pre-fab routes, gpx, etc.

TomTom draait bij mij op een tablet met Kitkat 4.4. Dat zou dus geen probleem moeten zijn.
 
Dat denk ik ook. Het is meer een test of men in China geen zaken blokkeert.
Bijvoorbeeld: kan ik via BT verkeersinfo krijgen met de TT app? Dan wordt het in 1 x weer interessant.
 
Dat denk ik ook. Het is meer een test of men in China geen zaken blokkeert.
Bijvoorbeeld: kan ik via BT verkeersinfo krijgen met de TT app? Dan wordt het in 1 x weer interessant.

Ik denk dat je een klein denkfoutje maakt. De Bluetooth connectie gebruik je voor je headset. En je mobiele telefoon ga je instellen als Hotspot (Android-optie: Tethering & draagbare hotspot). Vervolgens maakt je navi via Wifi verbinding met je telefoon en is daarmee online.

Bovenstaande wordt door TomTom geaccepteerd.
 
Tomtom draait er inderdaad wel op draaien en zou ik leuk vinden. Maar ik zit te vissen naar een hele andere bijkomstigheid! Myroute app de soort van opvolger van tyre krijgt in februari een navigatie optie er bij... Dus dan is het routes maken op je pc op stappen en hem exact rijden en zo nog veel andere voorbeelden!

Als dit draait koop ik dit toestel. Echter wat veel van jullie aangeven is de oudere android versie een toekomstig probleem. Met een beetje pech kun je over een paar maanden niet meer de nieuwste versie van tomtom of een andere app meer draaien. Daarom zit ik met het dilemma of gewoon een tomtom rider 410 kopen en die met mijn "myroute app" laten synchroniseren dat kan namelijk al. En bij tomtom weet ik zeker dat ik voorlopig ondersteuning heb en minder bugs etc....
 
@Pegaso: je hebt helemaal gelijk!

Wat zij zegt Willie is dat je Android wel kan upgraden, alleen mbv de engineer daro. Dat laatste moet er natuurlijk uit ;)

Ik zit hier een beetje anders in, omdat ik ook AllRoad wil rijden.
 
Tomtom draait er inderdaad wel op draaien en zou ik leuk vinden. Maar ik zit te vissen naar een hele andere bijkomstigheid! Myroute app de soort van opvolger van tyre krijgt in februari een navigatie optie er bij... Dus dan is het routes maken op je pc op stappen en hem exact rijden en zo nog veel andere voorbeelden!

Als dit draait koop ik dit toestel. Echter wat veel van jullie aangeven is de oudere android versie een toekomstig probleem. Met een beetje pech kun je over een paar maanden niet meer de nieuwste versie van tomtom of een andere app meer draaien. Daarom zit ik met het dilemma of gewoon een tomtom rider 410 kopen en die met mijn "myroute app" laten synchroniseren dat kan namelijk al. En bij tomtom weet ik zeker dat ik voorlopig ondersteuning heb en minder bugs etc....

Nou ja, zo'n groot probleem zal Android 4.4.X ook weer niet zijn. Je bent niet online met deze navi en minimaal aan het multi-tasken. Vergelijk Android 4 met Windows 7 dan begrijp je wat de situatie is.

Ze hebben waarschijnlijk bewust gekozen voor Android 4.4 omdat het stabiel is en door de meeste software app-leveranciers ondersteund wordt.
 
Laatst bewerkt:
Zij?


Kan dat niet gewoon met elke navigatie? Ben daar niet echt thuis in om eerlijk te zijn!
Ik kreeg antwoord van ene Shirley (Sales)

AllRoad kan lang niet met alle nav's. De tracks gaan over paden en veldwegen en die staan niet op de kaart. LocusMap is zo'n app waar dat wel mee gaat. Ook voor wandelen, fietsen, etc. Vaak gebruik je dan topo-kaarten (veel meer detail).

gr M

PS: Ik heb haar de locusmap apk gestuurd en zij heeft beloofd dat te testen.
Ik laat het weten.
 
Ik kreeg antwoord van ene Shirley (Sales)

Dan hebben we met dezelfde persoon contact. Ze gebruiken een soort van makkelijke naam zodat wij westerse mensen het kunnen uitspreken. Haar echte naam is Shou Ying!

Maar hopen dat ze het snel getest heeft net zoals de tomtom app.
 
Nou ja, zo'n groot probleem zal Android 4.4.X ook weer niet zijn. Je bent niet online met deze navi en minimaal aan het multi-tasken. Vergelijk Android 4 met Windows 7 dan begrijp je wat de situatie is.

Ze hebben waarschijnlijk bewust gekozen voor Android 4.4 omdat het stabiel is en door de meeste software app-leveranciers ondersteund wordt.

Oké ik zie het meer als Windows xp.... Het word al vaak de minimale versie die je nodig hebt dus het zal niet lang meer duren tot de minimum hoger zal liggen en je dus of het toestel zal moeten updaten of niet meer de nieuwste apps zal kunnen draaien. Ik ben een beetje huiverig zeg maar....

Ik hoor steeds meer mensen om me heen die een cat telefoon op hun motor monteren.. Deze hebben gelijk wat meer werkgeheugen en verder nog wat andere specs die best goed zijn. Iemand hier daar bekend mee?
 
Oké ik zie het meer als Windows xp.... Het word al vaak de minimale versie die je nodig hebt dus het zal niet lang meer duren tot de minimum hoger zal liggen en je dus of het toestel zal moeten updaten of niet meer de nieuwste apps zal kunnen draaien. Ik ben een beetje huiverig zeg maar....

Ik heb een tablet met 4.2.X. Tot dusverre ben ik nog geen enkele app tegengekomen die weigerde. Zware apps als Netflix, AirBnB, en navigatie-apps werken zonder problemen.

Ik hoor steeds meer mensen om me heen die een cat telefoon op hun motor monteren.. Deze hebben gelijk wat meer werkgeheugen en verder nog wat andere specs die best goed zijn. Iemand hier daar bekend mee?

Heb ik ook al wel overwogen maar je blijft klooien met het opladen en bevestigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan