naafbesturing EZS

als je het zo verteld klinkt het te doen. het is dus een schuifbus met externe veer met demper.ik dacht dat het een demper was EN een externe schokdempers. Ik zie mogelijkheden.. :+
maar eerst even andere dingen 8-)
 
Als ik zo iets zou willen bouwen zou ik een standaard vork pakken en die leeg als basis gebruiken. Heb je alleen een setje extra schokkers nodig.
 
Tja duur ?
Ik betaal bij EZS 4250 euro voor 2 wielen + schommelvork ..... voor naafbesturing komt er nog 1485 euro bij :-(


Waarom kiest toch bijna iedereen voor andere wielen?
Het koppel en vermogen van de tegenwoordige motorfietsen is toch ruim voldoende, vroeger deed men het voor giering, maar dat is nu niet meer nodig.
 
Als ik zo iets zou willen bouwen zou ik een standaard vork pakken en die leeg als basis gebruiken. Heb je alleen een setje extra schokkers nodig.
Ik betwijfel of gewone poten lang genoeg zijn. Daarnaast zijn gewone telescoop poten flinterdun, dat zou mij niet voldoende vertrouwen geven.

Waarom kiest toch bijna iedereen voor andere wielen?
Het koppel en vermogen van de tegenwoordige motorfietsen is toch ruim voldoende, vroeger deed men het voor giering, maar dat is nu niet meer nodig.
Laag zwaartepunt, goedkope banden, korte versnellingen. Het topvermogen is wel voldoende maar het is wel lekker als je weg kunt rijden zonder je koppeling uit te roken.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja ieder zijn keuze natuurlijk, maar ik heb een aantal 1300 met zijspan gezien en voorkant gaat nog maar dat gat onder de buddyseat vind ik er echt niet uitzien, laag zwaartepunt is wel een goede ja, goedkope banden ook, maar scheelt dat werkelijk zoveel op jaarbasis als je de extra kosten voor de wielen en aanpassingen km teller meeneemt?
Gelukkig is mijn koppel en vermogen ruim genoeg voor het bakje wat eraan hangt :-)
Kijk dit bedoel ik, is toch gewoon lelijk

159506049_1_big.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb autobanden alleen om minder slijtage te hebben. Of minder vaak banden te hoeven wisselen.
Ik vind 1x per jaar nieuwe banden net wat teveel
Daarnaast wil ik graag rondom dezelfde wielen, handig bij een lekke band.
 
Waarom kiest toch bijna iedereen voor andere wielen?
................

Heeft ook te maken met de zijdelingse belasting op de wielen. Zeker de wat oudere motorwielen zijn niet geschikt voor zijdelingse belasting. De meeste zullen het wel aan kunnen, maar toch...
Alhoewel er de laatste tijd steeds vaker autobanden om motorvelgen gezet worden. Nu zijn de huidige motorvelgen ook breder als vroeger. Op een moderne motor kan ik b.v. zonder problemen een 195/45-17 autoband op een achtervelg zetten. En het staat nog goed ook! De band is namelijk ongeveer net zo groot als de originele motorband.

Tja duur ?
Ik betaal bij EZS 4250 euro voor 2 wielen + schommelvork .....

De wielen kosten alleen al een vermogen......
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik , schandalig duur een wiel ..... als je weet dat 4 wielen voor een auto met banden 500 euro kost , voor de motor heb je een half wiel voor die prijs _O-

Begrijp die hoge prijzen niet. Mag dan dom wezen te zijn maar wat moet die velgen nu duur maken ten opzichte van auto velgen. Met een beetje fantasie kun je in een paar uur enorm veel produceren en voor een conventionele draai- en freesbank betaal je toch niet meer dan is een keer € 75,00 per uur. :Z
 
Begrijp die hoge prijzen niet. Mag dan dom wezen te zijn maar wat moet die velgen nu duur maken ten opzichte van auto velgen. Met een beetje fantasie kun je in een paar uur enorm veel produceren en voor een conventionele draai- en freesbank betaal je toch niet meer dan is een keer € 75,00 per uur. :Z

Nou, dan moet je in dat gat in de markt springen, en aluminium velghelften, in verschillende breedtes, gaan produceren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan