Pan European Topic! deel 2

Ok nou het was de kabel niet. Als ik de boor erop zet reageert de snelheidsmeter keurrig. Mijn boor gaat blijkbaar 40km/u, nuttige kennis.

Heb bij boonstra een nieuwe pickup voor op de vooras besteld voor €25, denk dat dat het wel oplost.
 
da's het enige deel on het geheel van snelheidsmeting waar het nog kan zitten, ja.

zelf vandaag de voorveren en keerringen (laten) vervangen. een wereld van verschil!
 
ok, ik heb de pick up vervangen, met de motor op de bok met een plankje eronder, en de voorvork bok van mijn circuitfiets was het een fluitje van een cent.

de krans van de oude pick up was gebroken, en stukjes ervan kwamen klem te zitten tussen de krans en de casing, waardoor ie niet meer kon draaien. de nieuwe doet het prima, voor 25 euro.

daarom hou ik van die oude motoren, alles lekker mechanisch, simpel uit te zoeken en makkelijk te repareren. geen electronische shit.
 
Zo, even wat leven in dit draadje blazen.

Erg rustig hier!

Afgelopen zaterdag ben ik geBluDashed in Almelo dankzij het Nederlandse Pan Forum.

Ben daar erg blij mee! *O*
 
Ben er zelf ook erg tevreden mee. Het display is nu een stuk beter afleesbaar.

Verder heb ik alle lampen nu in Led, dus geen gloeilampen meer.

Zit zelf ook vaak op het st 1100 1300 forum, kom hier ook niet zo vaak meer.
 
het wordt tijd om de voorkant van de pan eens onder handen te nemen. het gaat om een 1993.

wat zijn goede voorbanden? ik vindt de BT battlax niks, ik heb liever een pilot road ofzo, maar volgens mij kan die het gewicht niet goed aan, is het karakas te zacht. hebben jullie ideeen? ik wil uiteraard alles: lang meegaan, goede grip in regen en kou, geen cupping door gewicht, en het liefst gratis :+

tevens, weet iemand de minimale dikte voor de remschijven?
 
het wordt tijd om de voorkant van de pan eens onder handen te nemen. het gaat om een 1993.

wat zijn goede voorbanden? ik vindt de BT battlax niks, ik heb liever een pilot road ofzo, maar volgens mij kan die het gewicht niet goed aan, is het karakas te zacht. hebben jullie ideeen? ik wil uiteraard alles: lang meegaan, goede grip in regen en kou, geen cupping door gewicht, en het liefst gratis :+

tevens, weet iemand de minimale dikte voor de remschijven?

Waarom vind je de BT niets? Welke heb je?

Ik heb onder mijn ST1100 de Michelin Pilot Road 4GT gehad, prima bandje alleen een beetje zachte wang, waardoor gevoelig voor afwijkingen bandenspanning, en redelijk snel veel slijtage. En onder mijn ST1300 heb ik nu de BT T30 Evo, en die bevalt me echt super. Geeft goed vertrouwen ook in de regen, rijd heel constant en prettig. :}
 
het wordt tijd om de voorkant van de pan eens onder handen te nemen. het gaat om een 1993.

wat zijn goede voorbanden? ik vindt de BT battlax niks, ik heb liever een pilot road ofzo, maar volgens mij kan die het gewicht niet goed aan, is het karakas te zacht. hebben jullie ideeen? ik wil uiteraard alles: lang meegaan, goede grip in regen en kou, geen cupping door gewicht, en het liefst gratis :+

tevens, weet iemand de minimale dikte voor de remschijven?
Michelin heeft geen goede banden voor jouw motor (bandenmaat is een probleem).
Welke Battlax vondt jij niets? Bijna alle Bridgestones heten Battlax, het gaat om het nummer dat daar achteraan staat (bijvoorbeeld BT021, BT023 of T30).

Ik heb in mijn gesprekken met de bandenfabrikanten meermaals gevraagd waarom er bijna geen moderne banden meer geleverd worden voor de ST1100 en het blijkt dat deze wereldwijd bijna niet meer gebruikt/bereden worden. Nederland is echt een uitzonderingsland op dit gebied, wij rijden erg lang door met oude zware motoren. Hierdoor wil vrijwel geen enkele fabrikant nog de ontwikkelingskosten maken voor een zeer beperkte afname.

Wat je nog rest is de Bridgestone T30 EVO, de oudere Battlax BT023 (en daar heb je dus moeite mee begrijp ik), de hier minder bekende Avon Storm 3D-X, of een combinatie van de Dunlop Roadsmart II aan de voorkant en de Roadsmart III aan de achterkant.
 
Michelin heeft geen goede banden voor jouw motor (bandenmaat is een probleem).
Welke Battlax vondt jij niets? Bijna alle Bridgestones heten Battlax, het gaat om het nummer dat daar achteraan staat (bijvoorbeeld BT021, BT023 of T30).

Ik heb in mijn gesprekken met de bandenfabrikanten meermaals gevraagd waarom er bijna geen moderne banden meer geleverd worden voor de ST1100 en het blijkt dat deze wereldwijd bijna niet meer gebruikt/bereden worden. Nederland is echt een uitzonderingsland op dit gebied, wij rijden erg lang door met oude zware motoren. Hierdoor wil vrijwel geen enkele fabrikant nog de ontwikkelingskosten maken voor een zeer beperkte afname.

Wat je nog rest is de Bridgestone T30 EVO, de oudere Battlax BT023 (en daar heb je dus moeite mee begrijp ik), de hier minder bekende Avon Storm 3D-X, of een combinatie van de Dunlop Roadsmart II aan de voorkant en de Roadsmart III aan de achterkant.

ah ik hoopte al dat je zou antwoorden. ik heb inderdaad die 023F en die vind ik vooral bij nat en koud weer weinig feedback geven. ik heb de hele tijd het gevoel dat ie onderstuurd.

misschien moet ik de T30 EVO een kans geven dan. ik check je site wel even.
 
Bedankt!
Maar denk ook even aan de Dunlops. De Roadsmart III is echt veel beter dan de T30 EVO, en de Roadsmart II maar iets minder.
Met name de grip bij nat weer is een enorme stap vooruit.
 
Misschien verstandig om ook eens contact op te nemen met Ad.

Home

Hij kan je alles vertellen over motorbanden en je adviseren.

En nee, ik heb geen aandelen.
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het met de levensduur van de dunlop? en mijn achterband is nog prima, dus dan zou ik die dunlop moeten combineren met de bridgstone achter (ten minste tot die op is)

het gaat namelijk om snelweg km's naar mijn werk, dus ik hoef geen superscherp bochtenwerk te hebben, maar wel goed gevoel bij remmen op nat wegdek, en levensduur. ik rij ong 20k per jaar met deze motor.
 
hoe zit het met de levensduur van de dunlop? en mijn achterband is nog prima, dus dan zou ik die dunlop moeten combineren met de bridgstone achter (ten minste tot die op is)

het gaat namelijk om snelweg km's naar mijn werk, dus ik hoef geen superscherp bochtenwerk te hebben, maar wel goed gevoel bij remmen op nat wegdek, en levensduur. ik rij ong 20k per jaar met deze motor.
De combinatie Dunlop/Bridgestone is geen probleem.
De Roadsmart III is op levensduur getest door Das Motorrad (na de eerdere vergelijkingstest).
T.o.v. alle geteste concurrenten kwamen ze op 20% meer levensduur voor de achterband vergeleken met de op-een-na minst slijtende band, en aan de voorzijde was dat zelfs een ongelofelijke 80% langer.
Ik had hier toevallig vanmorgen een Blackbirdrijder met een stevige rijstijl en daarvan was na 8000km de achterband nog niet op de helft versleten, en de voorband nog veel beter.
 
Kijk eens aan, de MF oma is er weer in dit topic.. :W

Toch nog maar even afzwaaien bij mijn Pan-genoten.. Ik heb afgelopen weekeind mijn ST1300 ingeruild op een nieuwe CRF1000L (Africa Twin) met DCT 8-) Ik had een proefritje gemaakt en ik was vrijwel direct verkocht 8-)

Ik heb voor de ST1300 nog twee interessante items te koop:

- Top Sellerie zadel (zo goed als nieuw, vond hem te hoog dus heb alleen maar met originele zadel gereden.)
- Verheul motorhoes (exact op maat gemaakt voor ST1300 met standaard zij en topkoffer, de standaard voor ST1300 Verheul past er niet goed/correct op, deze wel)

Interesse? doe 'n PM.
 
hoe zit het met de levensduur van de dunlop? en mijn achterband is nog prima, dus dan zou ik die dunlop moeten combineren met de bridgstone achter (ten minste tot die op is)

het gaat namelijk om snelweg km's naar mijn werk, dus ik hoef geen superscherp bochtenwerk te hebben, maar wel goed gevoel bij remmen op nat wegdek, en levensduur. ik rij ong 20k per jaar met deze motor.

Ik zou AVON banden zeker niet uitsluiten. Niet zo bekend maar maken goede banden! Had ze vroeger op mijn CBX550F2. En zeker eens langsgaan bij Ad.

Home

Al was het voor een bakkie ;)
En nee, ik heb ook geen aandelen :W
 
Ik ga mijn st1100 wat liefde geven komende week. Olie, filters, cardan olie, bougies etc. Nou heb ik ook een revisie setjes gekocht, met nieuwe ringen en stofringen Enzo, maar daar zit een klein wit bakje bij met rode tandpasta achtig spul erin. Ik heb wel vaker de remmen gedaan bij een doe het zelf sleutel zaak, en toen zat dat er niet bij.

Wat is het? Moet ik de pakkingringen ermee in smeren? Dat doe ik normaal met wat oude remvloeistof. Is het voor de blokken of de glijpennen? Daar heb ik vet voor.

Iemand enig idee waar ik het over heb?
 
het zou koperpasta kunnen zijn en dat kan aan de achterkant van je blokken tegen piepen of aan de toppen van je blokken zodat ze lekker bewegen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan