Quickshifter hm pc

artalstra

Die hard MF'er
16 sep 2013
350
3
Hallo,


Ik heb een cbr1000rr uit 2005.
Nu heb ik via dit forum een hm quickshifter pc gekocht met ignition module welke standalone werkt op mijn motor.
Nu heb ik gelezen dat er ook een mogelijkheid os deze aan te sluiten op een powercommander.

Kan hij ook aangesloten worden op een pc3? En heb ik dan de ignitionmodule van hm nodig?
Ik heb gelezen dat de ignition module van hm snel stuk gaat.
Ik heb begrepen dat wanneer ik hem aan zou sluiten op een powercommander ik de instellingen via de powercommander zou moeten aanpassen, kan ik dan ook per versnelling de killtime aanpassen?
En onderbreekt de pc3 dan ook de brandstof toevoer? Volgens mij doet de qs dat standalone niet?

Groeten Arnold.
 
Hallo,


Ik heb een cbr1000rr uit 2005.
Nu heb ik via dit forum een hm quickshifter pc gekocht met ignition module welke standalone werkt op mijn motor.
Nu heb ik gelezen dat er ook een mogelijkheid os deze aan te sluiten op een powercommander.

Kan hij ook aangesloten worden op een pc3? En heb ik dan de ignitionmodule van hm nodig?
Ik heb gelezen dat de ignition module van hm snel stuk gaat.
Ik heb begrepen dat wanneer ik hem aan zou sluiten op een powercommander ik de instellingen via de powercommander zou moeten aanpassen, kan ik dan ook per versnelling de killtime aanpassen?
En onderbreekt de pc3 dan ook de brandstof toevoer? Volgens mij doet de qs dat standalone niet?

Groeten Arnold.

Hoi Arnold,

Op een PCIII is een quickshifter aan te sluiten, op mijn fireblade heb ik zelfs gewoon rechtstreeks een microswitch aangesloten op de PCIII welke als quickshifter funtioneert.

In mijn geval gaat het om een wat oudere fireblade welke maar 4 injectoren heeft, de nieuwere modellen hebben er als ik me niet vergis 8 en dat zou betekenen dat je dan bij de PCIII een extra module nodig hebt. Of jouw fireblade ook al voorzien is van 8 injectoren durf ik zo niet te zeggen.

In mijn geval zorgt de PCIII ervoor dat de brandstoftoevoer even onderbroken word en met de ontsteking word niks gedaan. volgens mij is hier ook niet per versnelling de killtime in te stellen, dat is alweer even geleden dat ik naar de instellingen gekeken heb.
 
Jij hebt nu een stand alone module die los van de pc3 werkt.

Had je het op de pc3 willen aansluiten dan had je van Dynojet de ignition module moeten kopen en een sensor die op de pc3 past.

Jij hebt deze nu van HM gekocht en die werkt zelfstandig.

Veel beter joh, HM.

Tenzij het alleen een sensor is die je hebt.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt nu een stand alone module die los van de pc3 werkt.

Had je het op de pc3 willen aansluiten dan had je van Dynojet de ignition module moeten kopen en een sensor die op de pc3 past.

Jij hebt deze nu van HM gekocht en die werkt zelfstandig.

Veel beter joh, HM.

Tenzij het alleen een sensor is die je hebt.

Dit klopt volgens mij niet. De HM pc is aan te sluiten op powercommander. Maar weet niet of de ignitonmodule van hm dan ook gebruikt moet worden.

@joep,
Ik zal even uitzoeken hoeveel injectoren ik heb,maar de hm wordt bij mijnweten aangesloten op de bobines


Groeten Arnold
 
Laatst bewerkt:
Dit klopt volgens mij niet. De HM pc is aan te sluiten op powercommander. Maar weet niet of de ignitonmodule van hm dan ook gebruikt moet worden.

@joep,
Ik zal even uitzoeken hoeveel injectoren ik heb,maar de hm wordt bij mijnweten aangesloten op de bobines


Groeten Arnold

Dat kan best kloppen hoor, de meeste standalone quickshifters onderbreken de ontsteking.

De powercommander die ik heb (IIIusb) doet dit (zonder extra modules) en onderbreekt dan alleen even de brandstoftoevoer.
 
Dit klopt volgens mij niet. De HM pc is aan te sluiten op powercommander. Maar weet niet of de ignitonmodule van hm dan ook gebruikt moet worden.

@joep,
Ik zal even uitzoeken hoeveel injectoren ik heb,maar de hm wordt bij mijnweten aangesloten op de bobines


Groeten Arnold

Volgens deze site is de HM Quickshifter PC aan te sluiten op de Power Commander en werkt deze niet stand alone.
HM PC quickshifter voor Power Commander-HRC-Rapid Bike uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter

Deze is wel stand alone te gebruiken, maar dan heb je er een losse "ignition module" nbij nodig van HM.
HM CDI controller voor PC quickshifter pedaalsensor uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter
Dit is niet de juiste module, maar zo'n ding.

Wil je met een CBR de Power Commander gebruiker als quickshifter dan heb je de ignition module van Dynojet nodig. Ik heb een 600RR en onze motoren hebben 8 injectoren. Een Power Commander wordt enkel op de onderste 4 injectoren aangesloten waardoor de bovenste niet onderbroken worden. Vandaar dat het via de ontsteking (bobines) moet.

Als die van jou nu stand alone werkt heb je er schijnbaar een ignition module van HM bij. Ik zou niet weten waarom je het via de Power Commander zou willen doen.

HM is van een veel betere kwaliteit dan Dynojet.

Handleiding:
http://hmquickshifter.com/wp-content/uploads/2015/09/HM-Plus_PC-User-Guide.pdf
 
Laatst bewerkt:
Volgens deze site is de HM Quickshifter PC aan te sluiten op de Power Commander en werkt deze niet stand alone.
HM PC quickshifter voor Power Commander-HRC-Rapid Bike uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter

Deze is wel stand alone te gebruiken, maar dan heb je er een losse "ignition module" nbij nodig van HM.
HM CDI controller voor PC quickshifter pedaalsensor uit voorraad leverbaar bij AIM, datalogger, laptimer, Dynoteg, vermogenstestbank, Capit, bandenwarmers, Wildkart, kartonderdelen, HM, quickshifter
Dit is niet de juiste module, maar zo'n ding.

Wil je met een CBR de Power Commander gebruiker als quickshifter dan heb je de ignition module van Dynojet nodig. Ik heb een 600RR en onze motoren hebben 8 injectoren. Een Power Commander wordt enkel op de onderste 4 injectoren aangesloten waardoor de bovenste niet onderbroken worden. Vandaar dat het via de ontsteking (bobines) moet.

Als die van jou nu stand alone werkt heb je er schijnbaar een ignition module van HM bij. Ik zou niet weten waarom je het via de Power Commander zou willen doen.

HM is van een veel betere kwaliteit dan Dynojet.

Handleiding:
http://hmquickshifter.com/wp-content/uploads/2015/09/HM-Plus_PC-User-Guide.pdf

Klopt! Ik heb er idd de ignition module bij.
De reden waarom ik dacht dat het misschien wel handig was om hem via de powercommander te laten lopen is dat ik op meerdere sites gelezen heb dat de ignition module van hm vaak stuk gaat.
Ook las ik idd dat via de pc de brandstof toevoer afgesloten werd, mijn gedachte was dat dit beter zou zijn.
Ik heb inmiddels in de gaten dat dit niet zo is.
Ook dacht ik dan misschien verschillende killtime instellingen voor de verschillende versnellingen te kunnen instellen.

Ik zal hem eerst wel eens installeren. Mocht hij kapot gaan kan ik altijd nog een oplossing zoeken.

Bedankt voor de reacties!

Groeten Arnold
 
Terug
Bovenaan Onderaan