Motor Heftafel, welke ?

Gixxer$

Die hard MF'er
3 apr 2006
391
94
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de ombouw van een GSXr1100W naar naked/streetfighter.
Het lijkt mij handig ( misschien ook wel noodzakelijk ) om een motorheftafel aan te schaffen.
Aangezien ik dit voor de hobby doe en niet professioneel wil ik geen kapitalen hier aan uit geven ( dat geld steek ik liever in de motor )
Ik zou graag van de ervaringsdeskundigen onder jullie willen weten welk type heftafel van bv KippersRijssen en/of HBM machines het meest geschikt is.
Alvast bedankt voor jullie input en advies
 
sleuf slijpen geeft een enorme teringzooi :(
ik heb dit in mijn vorige woning anders opgelost, rondom gaten boren van ca. 10mm op 30-40 mm afstand van elkaar, zijn er dus nogal wat, maar je kan er lekker op een krukje bij zitten.
en dan beginnen met de vloer weg breken. de vloer zal niet voorbij de "gaten lijn" gaan, net als bij een postzegel.
meer werk, maar veel minder stof (en dat wil je niet in je huis/schuur)
 
Ik zou toch liever mooie snijsnedes hebben dan een rommelige gatenkaas......

Grotere vraag is alleen wat eronder zit voor je vrolijk gaat hakken....
 
Laatst bewerkt:
vergeten jullie niet de beton dikte ivm druk? heb je bewapend beton of onbewapend etc.... moet toch wel wat cm/s overhouden.

Heb recent een schaarbrug voor auto's in mijn garage gebouwd, kan tot 3 ton op daarvoor had ik minimaal 10cm bewapend beton nodig voor de druk verdeling.
 
Ik zou toch liever mooie snijsnedes hebben dan een rommelige gatenkaas......

Grotere vraag is alleen wat eronder zit voor je vrolijk gaat hakken....

die rommelige gatenkaas heb ik afgewerkt door,
nieuw betonvloer onder in de put gestort (10 cm. met bewapening)
wanden op gemetseld tot onderkant gatenkaas, waarbij gatenkaas op midden steen uit kwam
plank tegen muurtje gemaakt met schroeven erin richting gatenkaas (fungeert als ankers)
ruimte vol gesmeerd met cement
zo verkrijg je een mooie rand afwerking van hout wat niet afbrokkeld, wat beton/cement wel kan doen.
 
Ik zou toch liever mooie snijsnedes hebben dan een rommelige gatenkaas......

Grotere vraag is alleen wat eronder zit voor je vrolijk gaat hakken....

die rommelige gatenkaas heb ik afgewerkt door,
nieuw betonvloer onder in de put gestort (10 cm. met bewapening)
muurtjes op gemetseld tot onderkant gatenkaas, waarbij gatenkaas op midden steen uit kwam
plank tegen muurtje gemaakt met schroeven erin richting gatenkaas (fungeert als ankers)
ruimte vol gesmeerd met cement
zo verkrijg je een mooie rand afwerking van hout wat niet afbrokkeld, wat beton/cement wel kan doen.

je slijpt trouwens niet zomaar door ca. 15 cm beton/cement met bewapening (ruwe vloer + afwerkvloer)
daar moet je speciaal spul voor huren, of laten doen natuurlijk, kost allebij serieus geld, terwijl mijn methode "gratis" is. :)

niet dat ik perse wil dat mijn manier word toegepast, maar meer dat ik wil zeggen hoe het ook kan.
doe er je voordeel mee ;)
 
Laatst bewerkt:
die rommelige gatenkaas heb ik afgewerkt door,
nieuw betonvloer onder in de put gestort (10 cm. met bewapening)
muurtjes op gemetseld tot onderkant gatenkaas, waarbij gatenkaas op midden steen uit kwam
plank tegen muurtje gemaakt met schroeven erin richting gatenkaas (fungeert als ankers)
ruimte vol gesmeerd met cement
zo verkrijg je een mooie rand afwerking van hout wat niet afbrokkeld, wat beton/cement wel kan doen.

je slijpt trouwens niet zomaar door ca. 15 cm beton/cement met bewapening (ruwe vloer + afwerkvloer)
daar moet je speciaal spul voor huren, of laten doen natuurlijk, kost allebij serieus geld, terwijl mijn methode "gratis" is. :)

niet dat ik perse wil dat mijn manier word toegepast, maar meer dat ik wil zeggen hoe het ook kan.
doe er je voordeel mee ;)
Dit is toch de beste manier bij gewapend beton.
Ik zelf heb ook 1999 gaten geboord, en beton weggehakt.
Daarna bestaande beton mat in het midden door geknipt, en deze weer in de zijkant/kopkant verwerkt in put, zodat de mat aansluiting heeft met de zijkant matten. :Y :W
 
:Y :Y _O- :W
full
 
Wat een mooie ruimtes \ spullen!

Zo zou ik ook wel lekker kunnen knutselen heel de winter! :Y

Ik zou zelfs dingen aan de fiets gaan verknutselen die helemaal niet verknutselt hoeven te worden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat een ophef haha. Maar wel scherpe reactie! Normaal leg je het inderdaad in een slakkenmotief maar dit is prima voor bijschuurtje, zal langs de brug op te vaak heen en weer moeten komen met de leidingen dat het dan haast één massief deel zal worden en de cementdekvloer ook moet kunnen hechten.
Isolatie blijft toch nog het belangrijkste van alles! Onder de vloer ligt 10cm harde persing isolatieplaten, hr++ /gelaagd (dacht 24mm)glas in de kozijnen, 12 cm dikke pir platen op het dak,4cm pir sandwichpanelen voor de wanden en het geheel is angrenzend aan het huis. De ruimte wordt nu enkel gebruikt als opslag, eerder sleutelde ik er ook maar dat doe ik in mijn nieuw gebouwde garage achter het huis. De temperatuur is goed te regelen dankzij de goede isolatie. Nu probeer ik het er een graad of 15 te houden dat scheeld ook kou op de gevel van de woning.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan