Motorcross is ook motorsport

Niet vergelijken deze twee topsporters omdat het geen gelijkwaardig vergelijk kan zijn.
Nee, maar schaatssport die vooral in en door Nederlanders wordt beoefend wel...
Zapte dit weekend langs wereldbeker schaatsen oid in Astana en daar zat echt geen hond op de tribune _O-
overzicht-uitslagen-en-programma-world-cup-in-astana.jpg

Pim-Schipper-in-actie-tijdens-wereldbeker-schaatsen-in-Astana.jpg


Hard kunnen schaatsen kost veel bloed, zweet en tranen, maar hard kunnen crossen ook hoor.
 
Laatst bewerkt:
Motocross is dus zo populair in Nederland dat de datum van de MXGP in Assen is verplaatst naar het tweede weekend van september. In eerste instantie was dat het laatste weekend van augustus, maar omdat er in België een race is voor vierwielers wordt het dus verzet.
 
Motocross is dus zo populair in Nederland dat de datum van de MXGP in Assen is verplaatst naar het tweede weekend van september. In eerste instantie was dat het laatste weekend van augustus, maar omdat er in België een race is voor vierwielers wordt het dus verzet.

Motocross is dus zo populair dat er in Nederland 2 GP's zijn;

23 April EUROPE Valkenswaard ,

10 September THE NETHERLANDS Assen.

Lekker he zo'n half leeg glas, de mijne is altijd half vol, gaat veel langer mee :]
 
Inderdaad, als het verzetten helpt om meer toeschouwers te krijgen, en het past in de agenda, waarom niet?
En al met al denk ik dat de motocross in Nederland behoorlijk leeft vergeleken met andere landen. Cross is in geen 1 land een sport waar enorm veel aandacht aan wordt besteed.
In Nederland wordt vaak gedacht dat Belgie bv. het crossland is, maar persoonlijk denk ik dat Nederland qua; talenten, banen, en organisaties Belgie allang voorbij is.
En ik woon btw in Belgie.
 
Inderdaad, als het verzetten helpt om meer toeschouwers te krijgen, en het past in de agenda, waarom niet?
En al met al denk ik dat de motocross in Nederland behoorlijk leeft vergeleken met andere landen. Cross is in geen 1 land een sport waar enorm veel aandacht aan wordt besteed.
In Nederland wordt vaak gedacht dat Belgie bv. het crossland is, maar persoonlijk denk ik dat Nederland qua; talenten, banen, en organisaties Belgie allang voorbij is.
En ik woon btw in Belgie.
Hier in Belgie sluiten ze de banen door het groene beleid. Vroeger was er in elk dorp ( bij wijze van spreken) een plaats waar je kon crossen maar nu
 
Hier in Belgie sluiten ze de banen door het groene beleid. Vroeger was er in elk dorp ( bij wijze van spreken) een plaats waar je kon crossen maar nu

Ik zie gebieden waar ook banen dicht moesten (1995) om dat er gebouwd moest worden ......er staat nog niks!!!! :(
Vorige week nog gelopen over mijn favoriete baan waar ik 5 jaar achtereenvolgens binnen de top 5 finishte...nml Best een behoorlijke zandbak maar voelde me daar als een tijger zo sterk :t
 
Motocross is dus zo populair in Nederland dat de datum van de MXGP in Assen is verplaatst naar het tweede weekend van september. In eerste instantie was dat het laatste weekend van augustus, maar omdat er in België een race is voor vierwielers wordt het dus verzet.
Zelf lokale evenementen hebben last van het 'Verstappen-effect' op zondag.

Het schijnt zelfs dat er al schoonmoeders klagen dat huns schoonzoon niet meer langs komt op zondagen dat Max moet rijden...

http://www.racefront.nl/formule-1/fox-sports-lijdt-zware-verliezen-om-max-verstappen-effect/
 
Hier in Belgie sluiten ze de banen door het groene beleid. Vroeger was er in elk dorp ( bij wijze van spreken) een plaats waar je kon crossen maar nu

Hier in Nederland nemen de banen ook in rap tempo af. Elk jaar wel een paar. -O-
Het enige wat het tij kan keren in de komst van de elektro motor. Of je het nou leuk vindt of niet, het is de redding van de sport.
 
Wat denk je hier van.
Een enorme berg ellende destijds omdat er een hoge geluidswal moest komen.
En nu!
Stichting Nieuw Zevenbergen ( Cross en kartbaan) moet op eigen kosten de geluidswal op het Berghemse circuit laten verwijderen of afvoeren. Dat heeft de gemeente deze week laten weten

Uit onderzoek is al eerder gebleken dat de wal niet meer nodig is om het geluid tegen te houden. Twee woningen die binnen de geluidscirkel stonden, zijn inmiddels niet meer bewoond. De gemeente wil graag af van de wal omdat het circuit dan vanaf de weg beter zichtbaar wordt.

http://www.d-tv.nl/index.php/nieuws/27460-geluidswal-circuit-moet-wegvideo.html
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je hier van.
Een enorme berg ellende destijds omdat er een hoge geluidswal moest komen.
En nu!

Tja, dat was de afspraak destijds dus moet je je aan houden. Wel een erg vreemde afspraak. Mooi de grond gebruiken om een circuit met hoogteverschil te maken zou ik zeggen. :]
 
Zondag 05 februari 2017 om 11.15 uur op Motors TV LIVE met commentaar van Frank Weeink en Leon van Gestel: Le Touquet Enduropale.

Ik weet niet of de Quaduropale ergens wordt uitgezonden?
 
Doei oma!

Weet iemand misschien of de MXGP ergens wordt uitgezonen? Kan er niets over vinden.
Toch wel leuk om te zien hoe Herlings het er vanaf brengt :)
 
Doei oma!

Weet iemand misschien of de MXGP ergens wordt uitgezonen? Kan er niets over vinden.
Toch wel leuk om te zien hoe Herlings het er vanaf brengt :)


Nos zendt een live stream uit morgen vanaf 16:00
motorstv zendt mx2 en mxgp uit live

eurosport 2 zendt geloof ik 2 manche live uit
 
Ja, knap van hem! Dit had hij vorig jaar niet durven dromen.
Hopelijk hersteld JH snel en kan hij voorin meedoen. Zal wel leuk zijn voor ons en het kampioenschap. Aanstaand weekend alweer race 2....

Cairoli en Dessalle genezen van allerlei ongemakken en gelijk te vinden in de kop van de manches ,...2e manche Herlings knap 11e met die blessure .
 
Formule 1-coureur Kimi Raikkonen hoopt op bezoek aan Assen

Formule 1-coureur Kimi Raikkonen hoopt op bezoek aan Assen

Het MXGP-team van Formule 1-coureur Kimi Raikkonen komt naar het TT-Circuit in Assen. De Finse autocoureur van Ferrari hoopt op 9 en 10 september, als de Motocross Grand Prix van Nederland plaatsvindt, zelf ook een bezoek brengen aan de Asser kathedraal van snelheid.

Raikkonen is eigenaar van het MXGP-team met de motorcrossers Max Nagl uit Duitsland en Fransman Gautier Paulin. Laatstgenoemde schreef zondag de MXGP van Valkenswaard op zijn naam. Nederlander Jeffrey Herlings eindigde in beide manches op de derde plek.

Raikkonen meldde aan de Asser organisatoren Lee van Dam en Theo Verdegem op 9 en 10 september graag aanwezig te willen zijn als de MXGP naar de Drentse hoofdstad komt.

B88590611Z.1_20170426163901_000+GQ8HUU2G.1-0.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan