De Yamaha T-Max 500 !!

Hoi tmaxdijkie,

Bedankt voor de reactie, dan laten we het zoals het is :)

Wat is de beste upgrade om de tmax sneller te laten optrekken(ook op hogere snelheden)?
 
Een andere vario zal hier zeker een oplossing kunnen zijn...snellere acceleratie en de hernemingen zullen sneller zijn dan de standaard vario .
 
Mijn TMAX (2007) moet binnen voor een nieuwe riem (40.000 km) ik twijfel nog om andere rollen te plaatsen (dr. Pully) of de standaard rollen. In de winkel (motosmaes.be) zeggen ze mij dat niet standaard rollen de scooter sneller doen verslijten.

Waarschijnlijk ga ik voor de standaard rollen en koop ik binnen enkele maanden een nieuwe TMAX DX.
 
Waarom zou er meer slijtage optreden bij het plaatsen van andere rollen dan de originele?
Ik heb zelf Dr Pulley gemonteerd en bij het vervangen van de riem (breuk op rijksweg)alles nog open gehad, kan geen enkele slijtage vinden.
 
de dr pully rollen gaan 2 tot 4x langer mee dan de standaart rollen.
een jocosta maakt op crouse snelheid minder toeren dan de orginele rollen.
hij maakt alleen meer toeren bij het sportief rijden dus snel optrekken.
dan met 100 of 120 of 140 op de snelweg maakt hij minder toeren bij crousesnelheid
 
Ik ben geen voorstander van de dr pully voor de Tmax.

Waarom uit eigen ervaring:

-tussen de sliding gewichten zat tot 0.5gram verschil
-de V slidings pasten niet (vario kon niet genoeg dicht om schroef vast te zetten)

Ik ben zelf voor de Franse/Italiaanse manier gegaan. (110euro totaal)
-Counter Pully van Malossi
-gewichten orgineel van Yamaha Majesty 2008 is 14.9gram (perfecte kwaliteit)
Rijdt perfect 6000t/min tot 100km/h daarna hoger.
140km/h 6000t/min constante snelheid.
(je kan hier ook nog de Torque veer veranderen voor 20euro; +7% druk, dit zou ik niet doen,dan slijt je riem sneller)
Je zal verschieten van het resultaat.
En je toerental zakt ook een beetje tov orgineel, niet zoveel als bv j-Costa met 16.5gram.

Wil je meer kost het meer dan vario: j-Costa, Malossi, Polini , stage 6, MHR,enz

Denk aan je verbruik zoals door Web-engine eens is vermeld, dit stijgt echt wel hoor.
Zelfs al kan je met lager toerental rijden... De verleiding om harde op te trekken is te groot...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Forummers,

Laatst te enthousiast met de hogedrukspuit in de weer geweest en is er waarschijnlijk water bij de spanningsregelaar gekomen en is deze nu stuk!

Nieuwe is inmiddels al binnen alleen weet ik niet exact waar de regelaar zit, kan iemand mij dit misschien vertellen en hoe ik hier het beste bijkom?

Groetjes,
Ap
 
Weet iemand waar ik de afdekplaatjes voor de spiegels kan halen voor de tmax 2001/2007 modellen? Graag wil ik spiegels op het stuur monteren..
 
Laatst bewerkt:
Hoe vervang ik de voorste gloeilampen bij mijn XP500 het instructieboekje is hier niet erg duidelijk in en ik vind er ook direct niets over op You Tube ?

Muddiggerrrr,
Volgens mij gewoon via de onderkant moet je er bij kunnen, je kunt eventueel de kappen onder de knipperlichten aan de zijkant weghalen om er beter bij te kunnen.
Succes.
Groeten Theemaks
 
"Realistic Paper Crafts TMAX" even googlen en je kan een tmax 500 bj 2002 downl

Van de yamaha site.

It's the first super-scooter to be made into the Realistic Paper Craft!
The TMAX has captivated the world since its debut. The elegance of the automatic sport model is faithfully reproduced onto paper. Now you can even create your original TMAX!
 
Terug
Bovenaan Onderaan