Ducati Multistrada 1200 Topic

En ook lid geworden van de Multistrada club!

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Bruut ding! Heb er op testgereden. Was mij een maatje te groot, gevoelsmatig. De koffers bouwen errug breed (lastig in woon-werk-file-verkeer) en je zit diep achter een hoge brede tank. Komt bij dat, als de folder zegt dat je er onverhard mee kunt, dan doe ik dat ook terwijl je beter niet kunt doen met een motor van €25.000,- ... Ik heb weliswaar een KTM 690 in de schuur voor dat soort dingen, maar tussen mijn werk en woonstek liggen genoeg zandpaden om je aan het eind van de dag uit te leven... Zo ben ik met een XT660Z Tenere wel eens 'wat later' thuis gekomen ... moest eerst de motor door een boer met tractor uit de sloot laten vissen ... :o :$

Wel met afstand de mooiste grote all-road die er is (de normale Multi is eigenlijk geen all-road m.i.)
 
Laatst bewerkt:
Thx! Ik vind het in vergelijking met de Diavel lekker hoog, de seat to peg afstand is een stuk groter dus minder kramp in mijn ouwe knietjes na een lange rit!

Gefeliciteerd! Bruut ding! Heb er op testgereden. Was mij een maatje te groot, gevoelsmatig. De koffers bouwen errug breed (lastig in woon-werk-file-verkeer) en je zit diep achter een hoge brede tank. Komt bij dat, als de folder zegt dat je er onverhard mee kunt, dan doe ik dat ook terwijl je beter niet kunt doen met een motor van €25.000,- ... Ik heb weliswaar een KTM 690 in de schuur voor dat soort dingen, maar tussen mijn werk en woonstek liggen genoeg zandpaden om je aan het eind van de dag uit te leven... Zo ben ik met een XT660Z Tenere wel eens 'wat later' thuis gekomen ... moest eerst de motor door een boer met tractor uit de sloot laten vissen ... :o :$

Wel met afstand de mooiste grote all-road die er is (de normale Multi is eigenlijk geen all-road m.i.)
 
Ja, onze behoefte na aanschaf van de Diavel is langzaam maar zeker verschoven van met mooi weer een dagje cruisen zonder bagage (in mijn eentje) naar meerdaagse buitenlandse tochten (met zijn tweeen en volop bagage). Ik heb nog geprobeerd om de Diavel als zodanig te gebruiken, maar hoe veelzijdig de Diavel ook is, hij gaat nooit het comfort bieden wat een meer voor lange reizen afgestemde motor standaard wel kan. Dus toch maar de knoop doorgehakt.

Toch maar de diavel de deur uit gedaan?
 
Hehe, precies hetzelfde wat mij was overkomen. Had je toch nog wat gehad aan die kriega tas?
Trouwens wel een mooie multi hoor, geniet er van!
 
Heeft iemand misschien al eens geprobeerd het grootlicht te vervangen voor een led of een andere wat wittere halogeen variant?

Vind namelijk dat de huidige wel erg geel is ten opzichte van de witte dimlicht leds.
En nu het toch winter is, mooi tijd om wat te prutsen met dit soort dingen :)

Daarnaast vind ik de led lampen op mijn 2013 prima, alleen is het lichtbeeld wel erg strak, waardoor je in donkere bochten eigenlijk geen bal ziet. Zouden die DP mistlampen hierbij helpen, heeft iemand ze? Wellicht met foto als ze aan en uit staan?
 
Thx! Ik kan niet wachten tot de Multistrada geleverd wordt! De Kriega heb ik helaas nooit gebruikt en wordt waarschijnlijk een dezer dagen geshipped naar de USA! Ik had 2 kollosale SHAD koffers aan mijn Diavel hangen en dat bleek voorlopig voldoende! Jij nog steeds tevreden over jouw Multistrada?

Het is mij trouwens onduidelijk of de Diavel en de Multistrada Enduro hetzelfde blok hebben? Als ik ze vergelijk op de Ducatisite zijn er veel overeenkomsten behalve dat de Multistrada iets meer koppel heeft,...weet jij dat toevallig?
Hehe, precies hetzelfde wat mij was overkomen. Had je toch nog wat gehad aan die kriega tas?
Trouwens wel een mooie multi hoor, geniet er van!
 
Ik heb de luxe van een 2016 S-versie: bakken met licht dankzij de LED-koplampen + bochtverlichting. Alleen op m'n XT660Z Tenere met dubbel Xenon had ik zoveel licht. Super in deze donkere dagen. Je kan ook gewoon genadeloos doordenderen op een boerenweggetje in het pikkedonker: je brandt gewoon een gat in de nacht!

Ik ga steeds asocialer rijden met dat ding :] ...da's wel een nadeel ... })
 
Laatst bewerkt:
Heb de dp mistlampen besteld, maar eens kijken wat die doen, minstens een leuk sleutelklusje rijker ;)
 
Thx! Ik kan niet wachten tot de Multistrada geleverd wordt! De Kriega heb ik helaas nooit gebruikt en wordt waarschijnlijk een dezer dagen geshipped naar de USA! Ik had 2 kollosale SHAD koffers aan mijn Diavel hangen en dat bleek voorlopig voldoende! Jij nog steeds tevreden over jouw Multistrada?

Het is mij trouwens onduidelijk of de Diavel en de Multistrada Enduro hetzelfde blok hebben? Als ik ze vergelijk op de Ducatisite zijn er veel overeenkomsten behalve dat de Multistrada iets meer koppel heeft,...weet jij dat toevallig?

Ja super machine, wel wat kleine probleempjes gehad, zoals de benzinemeter en vocht in het achterlicht. Maar dat is allemaal netjes verholpen.

De diavel heeft volgens mij het dual spark blok van de Multistrada my 2013>, de enduro heeft het dvt blok wat o.a. de xdiavel heeft.
 
De oude en de nieuwe liefde zusterlijk naast elkaar,....

IMG_2197_zpsl89jhywh.jpg
 
Thx!
Ja super machine, wel wat kleine probleempjes gehad, zoals de benzinemeter en vocht in het achterlicht. Maar dat is allemaal netjes verholpen.

De diavel heeft volgens mij het dual spark blok van de Multistrada my 2013>, de enduro heeft het dvt blok wat o.a. de xdiavel heeft.
 
Toch blijft de diavel een gave machine, en stiekem leuker om op te rijden. Maar een multi is zoveel praktischer en comfortabeler...
 
Volledig mee eens! Maar ja, volgend jaar staat een rondje Schotland op het programma,...het zou natuurlijk kunnen met een Diavel maar het is niet ideaal,....
Toch blijft de diavel een gave machine, en stiekem leuker om op te rijden. Maar een multi is zoveel praktischer en comfortabeler...
 
Toch blijft de diavel een gave machine, en stiekem leuker om op te rijden. Maar een multi is zoveel praktischer en comfortabeler...


Dat had ik met mijn hypermotard 821,zeker meer lol maar absoluut niet praktisch en comfortabel😁
Dus maar een multi 1200 gekocht👍
 
Ja qua comfort is dat ding helemaal top, en het stuurt ook helemaal top. Is alleen wat jammer van de belevenis, de airbox zou wat meer lawaai mogen maken ;)
 
Heb de katdemperbak open gemaakt en aangepast,nu supersoundje met het mooie korte termignonipotje👌
En er is een lederen custommade zadel in progress,ding zit prima maar is zo saaai van kleur :r
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat maakt voldoende lawaai, maar ik vind dat een groot stuk van de belevenis bij de diavel en de nieuwe multistrada komt doordat er meer lawaai van het luchtinlaat traject komt.

Is dat wel praktisch met het oog op een regenbui, volgens mij krijg je dan een spons zadel..
 
Je moet een Duc toch horen,is toch helemaal ruk met die standaard demper en de volgepropte kat.(en daar zit wat zooi in wat het spul enorm smoort weet ik nu :Y )Geloof me dat je daar al veel meer belevenis uithaalt om daar wat aan te doen en pakt ook beter op met de juiste software erbij uiteraard.
Maar goed,ieder zijn ding. :+
 
Tja, ik had een hele tijd geleden een chopper, daar had ik ook de uitlaat vervangen. Klonk super dik maar ochtends als je door de buurt rijdt, is er niet iedereen blij mee...

Daarna een diavel, ook die maakte erg veel lawaai, zelfs met de standaard uitlaat. Als je dat ding wel eens hoorde rijden door de bergen, was ook daar wat plaatsvervangende schaamte.. Ok blijkbaar mag het allemaal, en is het goedgekeurd door de overheid. (wat me echt een raadsel is bij Ducati in vergelijk met bv een honda)

Tegenwoordig woon ik in de buurt van een populaire motorroute. Motorgeluiden vind ik helemaal geen probleem, dan moet je ook niet in zon omgeving gaan wonen he. Maar ik hoor regelmatig van die gasten al van een kilometer afstand aankomen rijden zonder db-killers. Ik vind dat echt niet meer kunnen. Van mij mogen die persoonlijk allemaal staande gehouden worden met een forse boete, net zoals in duitsland.
 
Zit gewoon verschil tussen associaal en sportief geluid,het eerste hou ik ook echt niet van maar het tweede wel😁
Toen ik de multi voor het eerst hoorde dacht ik direct al dat moet anders,veelst te stil en nu heeft gewoon een lekkere sportiefe sound👍
Maak regelmatig een uitlaatsysteem en dan moet je zo'n ding wel horen en er niet alleen goed uit zien.
 
En ook lid geworden van de Multistrada club!

[afbeelding]
Dikke motor die Enduro.Heb je er inmiddels al wat kms meegemaakt of staat ie in de winter stalling ?Of heb je hem nog niet ?

Als alles goed gaat komt a.s Vrijdag de Enduro hieronder op mijn naam te staan.
Lang gewikt en gewogen nadat mijn vrouw en ik de Enduro afgelopen Maart vlgs mij op de motorbeurs in Dortmund zaqen staan.Groot en mooi mede door de spaakvelgen maar ook om te zien vonden we.
Heel 2016 een beetje blijven loeren naar de Enduro en uiteindelijk toch besloten het gewoon te doen zonder proefrit te maken.
Dat zegt me meestal toch weinig dus we gaan het vanzelf ervaren of het bevalt qua rijden en of ie niet te groot is voor me.Off road doen we wslijk minimaal maar ik denk dat het een perfecte reismotor is voor ons tweetjes.

Gaat vlgde week na aflevering wel de winterstop in dus vanaf 1 Maart pas rijden.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan