Kwastert aan de TRX 850!

Maar zonder gekheid, de achterzijde heb ik omhoog gebracht met de derde krik, welke ik normaal voor het bakwiel gebruik.
 
Het is al weer een poosje geleden dat er hier gepost is, maar ik zit zeker niet stil. 8< Een Trx heeft namelijk een vijf bak met een hele lange eerste versnelling. Tot 55-60kmh in de eerste ofzo. Een TDM heeft hetzelfde blok , maar dan met een zes bak. En dan zijn er ook nog TDM's 900.....
Ik denk nog wel wat meer dan 60 km/u in z'n 1. :)
Een TDM850 heeft geen 6 versnellingen hoor! Ook 5 maar wel een kortere 1ste versnelling. Die blokken zijn vrijwel uitwisselbaar.
Een TDM900 heeft 6 versnellingen en het olieverbruik is verholpen. Dat blok past echter niet 1 op 1 in een TRX. Het is wel gedaan, er zijn enkele aanpassingen voor nodig. O.a. Pieter van HPS kan je daar zeker meer over vertellen.
 
Maar ja, die reflector.


full
 
Zo, dooie boel hier. Tijd voor actie.
Er zijn een paar nadelen aan een zwarte TRX met een zwart frame. Ik vind een zwarte Trx met een zwart frame namelijk zichzelf te kort doen, dus aan die zwarte kleur gaan we wat veranderen.


Ik heb me vandaar even bezig gehouden met wat sleutel werk en de TRX staat er nu zo bij. Makkelijke bouwwijze met zon trellis frame. En doordacht. Ik moest alleen bij het balhoofd stekkers losnemen. Voor de rest kunnen alle draden blijven zitten, alleen de bevestigingsklemmetjes aan het frame losnemen.


full
 
Het is veel makkelijker om dat nu te doen voordat de TRX van een zijspan is voorzien, nu is het minder sleutelwerk. Ik ga het frame niet poederen, het wordt natlak. Een poeder doet niks aan actieve roestwering, deze wel. En ik lak 'm af met een hoogglans blanke lak (denk ik). Dat kan allenmaal nat-in-nat gebeuren. Spuiten, 10 minuten wachten, volgende laag spuiten.

Dit wordt 'm : http://www.biccs.nl/downloads/nl/tds/biccs_tds_nl_9253b.pdf

Het frame wordt rood, de tank en kuip worden wit. Voor degenen die zich verheugen op weer een bonte bedoening: helaas. Geen fratsen aan de TRX. Een mooi ontworpen motorfiets heeft geen bont kleuren schema nodig. Zo'n bont kleurenschema werkt alleen op motoren die niet mooi ontworpen zijn.
full
 
8<
Het frame wordt rood, de tank en kuip worden wit. Voor degenen die zich verheugen op weer een bonte bedoening: helaas. Geen fratsen aan de TRX. Een mooi ontworpen motorfiets heeft geen bont kleuren schema nodig. Zo'n bont kleurenschema werkt alleen op motoren die niet mooi ontworpen zijn.[afbeelding]
Mooi. Zo is 'ie in Japan af-fabriek geleverd geweest. :)
trx850_199503.jpg
 
Even een plaatje van de voortgang:

( Ik merk nu dat het ook wel heel makkelijk is om berichten op FB te plaatsen. Maar omdat niet iedereen FB heeft, en de archiefwaarde van FB nul is blijf ik ook hier gewoon plaatsen)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan