Distributie ketting spanner vervangen

soes70

There is no substitute for cubic inches
13 jan 2016
448
1.364
Hallo luitjes.

Bij een 94 gsx-r 1100 de distributie ketting spanner vervangen. Waar moet je op Letten en hoe doe je dit op een makkelijke manier. Alvast bedankt

Karel.
 
Krukas op tijd zetten, nokkenassen op tijd (klepdeksel er dus af en het dopje/plug/deksel aan de zijkant waar de markeringen op de krukas staan), en dan kan je de spanner verwisselen. Na montage spanner draai je de krukas 720° rond en check je of alles nog op tijd staat. Alles terugmonteren in omgekeerde volgorde.
 
Niet alleen even de spanner eraf en erop, zal de eerste niet zijn die niet in de gaten heeft dat de nokkenasketting verspringt op de tand/kettingwielen.


Ja dit was mijn vraag.Kun je de bout loshalen veer er uit en nieuwe erin,of werkt het net even anders,zoals je schrijft,de kans dat de ketting verspringt is wel groot.Volgens mij kun je de spanner zelf laten zitten en is alleen die grote bout loshalen voldoende,maar verspringt de ketting dan ?.
 
Wat ik in zo'n geval al eens gedaan heb,is de ketting onder spanning houden met behulp van een trekveer of stevig elastiek. Wanneer je de spanner er uit haalt, blijven de schalmen rond de kettingwielen liggen. Bij het terugplaatsen van de spanner geeft de veer/ elastiek weer mee, en is alles op z'n plaats c.q. tijd gebleven.


Keiharde garantie kan ik je natuurlijk niet geven. Dus; ALTIJD CONTROLEREN OF ALLES GOED STAAT!!!



Zie ook de post van Master Tommy. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan