De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Komt misschien morgen, maar ja, ik heb pas vrijdag weer tijd helaas.
Moet Williej maar even de kastanjes uit het vuur halen :)

Oki doen we dat.

Ik heb uiteraard nog niet uitgebreid kunnen testen.... Maar even in mijn bevindingen tot op heden! Let wel op dit zijn sample toestellen dus eventuele bugs worden misschien nog wel opgelost.

Over de hardware:
het toestel is super stevig en de houders enorm mooi en gewoon de officiële (lees China namaak) ram mount worden meegeleverd dus je kunt hem zo op je huidige rammount zette . Het toestel is best rap voor de al eerder genoemde beperkte specificaties. Het scherm vraagt wel enige oefening aangezien het hier natuurlijk om een druk gevoelig scherm gaat en in android veel doormiddel van scrollen gaat. Maar na een half uur ben je er aan gewend.

Over de software van het toestel:
Het is een kale versie van Android, 2 voorgeïnstalleerde apps dus het loopt best vloeiend! Dat is ook het enige positieve over het software gedeelte.
Negatieve is dat vanuit de play store niets te instaleren valt aangezien het toestel geen info richting de play store verschaft. Na dit te hebben opgelost willen de app nog niet instaleren en loopt het systeem eindeloos door. De enige optie die rest is zelf even een apk file downloaden en installeren en dat werkt dan weer wel. De hamvraag of tomtom er op draait? Neen helaas.... Het apparaat is niet compatibel! De igo app die er op staat is gelijk aan de igo app op de Windows ce toestellen.



Mochten jullie nog vragen hoor ik het graag.
 
Negatieve is dat vanuit de play store niets te instaleren valt aangezien het toestel geen info richting de play store verschaft. Na dit te hebben opgelost willen de app nog niet instaleren en loopt het systeem eindeloos door. De enige optie die rest is zelf even een apk file downloaden en installeren en dat werkt dan weer wel. De hamvraag of tomtom er op draait? Neen helaas.... Het apparaat is niet compatibel! De igo app die er op staat is gelijk aan de igo app op de Windows ce toestellen.



Mochten jullie nog vragen hoor ik het graag.

Bedankt voor de snelle review!

Dat eindeloos doorgaan had zij dus ook met die andere App (Locus).
Daarna gaf de app foutmeldingen en kreeg ik als antwoord van Locus dat het toestel wel na installatie zaken verifieert met de Playstore.
Dit lijkt mij dus een bug, want er zit wel een knop Playstore en die doet het niet ok.
De WIFI werkt wel goed? Zij gat de schuld aan het Chinese systeem, lees blokkeren van pa, de Playstore in China.

Weet je waarom het apparaat niet compatibel is met TomTom? Foutmelding?

Ik neem aan dat jij haar de eerste feedback geeft?

gr Marten
 
Bedankt voor de snelle review!


De WIFI werkt wel goed? Zij gat de schuld aan het Chinese systeem, lees blokkeren van pa, de Playstore in China.

Weet je waarom het apparaat niet compatibel is met TomTom? Foutmelding?

Ik neem aan dat jij haar de eerste feedback geeft?

gr Marten

Ja wifi werkt prima.

Geen idee via de officiële weg geeft hij aan dat het toestel niet compatibel is. Met een eigen gezochte versie krijg ik de instalatie wel tot ik de app opstart dan zegt hij toestel heeft geen verbinding met tomtom dus mappen downloaden enz kan niet.

Ja ik poeier haar morgen wel even af hahaha })
 
Laatst bewerkt:
Precies, die connectie problemen had zij ook.
Dat gaat goedkomen, want zijn heeft mij bevestigd dat de nav zeker apps via Google Playstore kan downloaden.

Dank, Marten
 
Ja wifi werkt prima.

Geen idee via de officiële weg geeft hij aan dat het toestel niet compatibel is. Met een eigen gezochte versie krijg ik de instalatie wel tot ik de app opstart dan zegt hij toestel heeft geen verbinding met tomtom dus mappen downloaden enz kan niet.

Ja ik poeier haar morgen wel even af hahaha })

Je hebt een PM.
 
Overigens, ik heb je te verwachten reactie alvast vertaald.

你妈的我摩托车导航。 我想要我的钱。 否则,我会给你一个不好的审查全能摩托车论坛。
 
Door een tip heb ik nog een andere versie van tomtom buiten de app store om geprobeerd.


Deze versie werkt wel tot dusver.... Hij is nu kaarten aan het downloaden.

Enige nadeel heel europa kaarten worden vrij groot aangezien de app niet verplaatsen is naar sd kaart.
Maar daar ga ik morgen nog wel even mee aan de slag.

Owja mocht iemand hem nog willen bestellen in de toekomst naast de 130 euro aanschaf kwam er nog eens 48 euro belasting en administratie kosten overheen. wat het geheel dus richting de 180 euto brengt.
 
Hou ons op de hoogte wat betreft de TomTom app!
Geweldig dat je je bevindingen post.
Hoop dat je de app ook ff test met navigeren :)

Volgens mij bekijkt de TomTom app waar de meeste ruimte is en misschien dat je t in de instellingen moest aanvinken, maar weet dat niet meer zeker.
 
Laatst bewerkt:
Hou ons op de hoogte wat betreft de TomTom app!
Geweldig dat je je bevindingen post.
Hoop dat je de app ook ff test met navigeren :)

Volgens mij bekijkt de TomTom app waar de meeste ruimte is en misschien dat je t in de instellingen moest aanvinken, maar weet dat niet meer zeker.


Ik zal zo even de rit richting werk met de tomtom app doen.

Ik dacht eerst dat je ongelijk had maar ik had de geheugenkaart er iets eerder in moeten stoppen. Zie uitleg http://nl.support.tomtom.com/app/an...loaden-naar-een-geheugenkaart-(go-mobile-app)

Ga ik vandaag zeker even opnieuw proberen! Thanks voor de tip!


Ik neem aan dat jij haar de eerste feedback geeft?

gr Marten

Feedback is gisteren avond gegeven. Ze zijn er nu naar aan het kijken en proberen zo snel mogelijk een update hier voor te voorzien...
 
Laatst bewerkt:
Owja nog een leuk feitje/optie!

Als je in het hoofd menu bent en je drukt bijvoorbeeld lang op de knop "navigeren" vervolgens kun je selecteren welke app er geopend dient te worden als je in de toekomst de knop navigeren in drukt.
 
Even een update.

Het rijden met de Tomtom navigatie heb ik vanmorgen en vanmiddag gedaan. Vanochtend week hij enorm af in de bebouwde kom en dacht vaak dat ik een straat naast mijn huidige locatie reed. Eenmaal buiten de bebouwde kom na een kilometer of 2 begon hij vlekkeloos te werken.

Vanmiddag de terugweg tot aan de bebouwde kom werkte het toestel weer vlekkeloos. Echter in de bebouwde kom ging het van kwaad tot erger en week hij soms wel 2 straten af.

Eenmaal thuis gekomen op de bank gaan zitten en wilde nog wat met het toestel spelen. Het toestel starte op echter reageert het touchscreen nergens meer op. Inmiddels de accu eens leeg laten lopen en vervolgens paar keer opgestart (zo reset je je soms hardware van android toestellen). Ook de reset op de achterzijde bied helaas geen uitkomst. Een berichtje naar de verkopende partij gestuurd en nu dus maar even afwachten.

Mening tot op heden over het toestel: zonde van je geld....
 
Dat is n dikke tegenvaller zeg.

Zit er geen resetknop op? Ah dat heb je al gedaan lees ik.
En als dat werkt, hoeveel satellieten vindt hij?
Heb je m met de auto of op de motor getest?
 
Laatst bewerkt:
Dat is n dikke tegenvaller zeg.

Zit er geen resetknop op?
En als dat werkt, hoeveel satellieten vindt hij?
Heb je m met de auto of op de motor getest?

Ja maar reset knop helpt helaas niet.

Hij vond 5 satellieten dus daar lag het niet aan gok ik zo.

In de auto getest zitten geen warmte werende ramen ofzo in.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar reset knop helpt helaas niet.

Hij vond 5 satellieten dus daar lag het niet aan gok ik zo.

In de auto getest zitten geen warmte werende ramen ofzo in.

Navigatie uitzetten. Vervolgens met een pen de resettoets ingedrukt houden en de navigatie aanzetten (knop ingedrukt houden). Zodra er leven in komt dan kun je de toetsen loslaten. Als de Android versie compleet is dan krijg je een systeem opstartscherm. Je kunt dan een "koude" systeem reset uitvoeren. Alle geïnstalleerde software is dan wel verdwenen maar goed... je moet ergens beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Navigatie uitzetten. Vervolgens met een pen de resettoets ingedrukt houden en de navigatie aanzetten (knop ingedrukt houden). Zodra er leven in komt dan kun je de toetsen loslaten. Als de Android versie compleet is dan krijg je een systeem opstartscherm. Je kunt dan een "koude" systeem reset uitvoeren. Alle geïnstalleerde software is dan wel verdwenen maar goed... je moet ergens beginnen.


Zolang ik de reset knop inhoud gebeurd er niets. Voor mijn gevoel is dit een knop die rechtstreeks de stroom van de accu afsluit. Had de door jou voorgestelde handelingen al geprobeerd echter helpt dat niet helaas.
 
5 is weinighoor.

Ikzelf heb wel s issues in mn taxi maar dat komt door n computerkastje die enorm stoort.
Soms is de navigatie mn positie dan ook ff kwijt en denkt hij dat ik in n straat ernaast rijdt.
Mn vorige smartphone was zelfs onbruikbaar op die positie.

Het verschuiven naar links was dan de uitkomst.
Heb toen n app gedraaid die de satellieten aangaf en bij 1-5 had ik issues.
8 of meer was top.

Ik hoop n beetje dat dit hier ook t geval is en dat hij t op de motor wel goed doet, hoewel t wel raar is.
 
Zolang ik de reset knop inhoud gebeurd er niets. Voor mijn gevoel is dit een knop die rechtstreeks de stroom van de accu afsluit. Had de door jou voorgestelde handelingen al geprobeerd echter helpt dat niet helaas.

Nog een suggestie... Toestel uit; simkaart verwijderen en dan het toestel opnieuw aanzetten. De simkaart kan soms een storende factor zijn (het is en blijft Android).
 
Even een update.

Heb inmiddels een update tool en software ontvangen van prolech. Als iemand deze wil kan ik hem wel even door zenden.

Echter is het touchscreen niet beschikbaar dus kan ik geen usb connectie maken met het apparaat!de fabrikant gaat nu kijken of ze hiervoor een oplossing kunnen vinden.
 
De fabrikant kon er niet uit komen maar gaf aan dat er hoogstwaarschijnlijk een driver probleem met mijn toestel aan te hand is. Het update van deze drivers en andere rom ging niet via het door hun geleverde programma via usb kabel zoals eerder vermeld.

Ik heb net even wat zoek werk gedaan via google en kwam het programma PhonixCard tegen. Hierbij installeer je de rom op je sd kaart en deze druk je in het systeem en deze en als je het systeem boot installeert hij de nieuwe rom. Zo gezegd zo gedaan en het scherm werkt weer!

Volgens hun zou de playstore in deze update ook naar behoren moeten werken dit is echter niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe wel n gedoe hoor en daar houd ik niet van.
Dat ding moet t gewoon doen en de playstore ook.

Je bent wel ingelogd op je Gmail account?
Wat ik ook raar vind: ik weet uit ervaring dat wanneer t Device niet compatibel is voor TomTom Go Mobile, deze app niet eens te zien is in de Store.

Ik had dat namelijk met m'n Asus smartphone, omdat daar n Intel processor in zat. De TomTom Go Mobile app was onzichtbaar in de Store.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe wel n gedoe hoor en daar houd ik niet van.
Dat ding moet t gewoon doen en de playstore ook.

Je bent wel ingelogd op je Gmail account?
Wat ik ook raar vind: ik weet uit ervaring dat wanneer t Device niet compatibel is voor TomTom Go Mobile, deze app niet eens te zien is in de Store.

Ik had dat namelijk met m'n Asus smartphone, omdat daar n Intel processor in zat. De TomTom Go Mobile app was onzichtbaar in de Store.

Ik ben ingelogd in de play store en kan apps proberen te installeren echter resulteert dat alleen in een eeuwig durende download.

Zoals je zelf al aangeeft kan ik inderdaad niet tomtom go vinden in de play store.

Echter als je inlogt in de play store op de browser van je pc op het zelfde account. Dan kun je de app wel zien echter geeft deze dan netjes de melding dat mijn apparaat niet geschikt is voor de betreffende app. Zodoende dat ik deze conclusie had getrokken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan