draadeind uitlaat flens afgebroken

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.117
9.282
Deventer
Ik heb onlangs een nieuwe uitlaat (demper) gekocht en gemonteerd.
Uitlaatbocht is origineel,vanaf het verbindings stuk thv de standaard is hij nieuw(rvs)

Na een week of 2 maakte hij wat meer lawaai,leek op een lekke uitlaat.

Nu ben ik wat laks geweest met kijken (prio auto van mijn vrouw repareren,herstellen ongeluk, herstel van de trap geflikkerd)

Nu moest ik olie wisselen, dus ook de uitlaat er even af en bekijken.
1 van de draadeinden waar de flens mee vast zit,is afgebroken, vlak langs de kop, dus vast pakken is er niet bij. Heb geen brug en is een x-city, je komt er niet heel makkelijk bij.

Het lijkt me spanning in materiaal, maar hoe zou dit kunnen? e.e.a. zat netjes vast zoals het hoort.

Iemand die tijd/zin heeft me te helpen met uitboren? Zie dit niet zitten zelf te doen.
Hoeft niet gratis, natura of flappen (natura is Thais eten)

Anders toch maar naar de garage.

Ben wel benieuwd hoe dit zomaar kan
 
duidelijk verhaal.

je zoekt dus eigenlijk iemand in de omgeving van Deventer die dat bij jou ter plaatse komt verhelpen.
misschien wel een idee om er even een foto van te maken en hier te plaatsen zodat men van tevoren weet wat er misschien voor nodig is/kan zijn qua gereedschap.

maar ik begrijp goed dat de bout voor de bevestiging van uitlaat aan cilinders is afgebroken, dat gebeurt toch wel vaker, zijn gewoon rotdingen.

succes :)
 
Het is inderdaad een vervelend klusje. (lees uitdagend)

Er zijn een paar manieren om het te doen.
Soms lukt het met de "hitte methode". (moer oplassen enzovoort, zie voorbeelden en instructies in de diverse fora over dit onderwerp) Maar in het ergste geval moet je uitboren.

Voor het uitboren heb ik een aantal "pas mallen" die het mogelijk maken om zeer nauwkeurig in het center van de afgebroken bout te boren.
In geval het tapeindje van RVS is (komt veel voor) dan heb je een aantal, in maat oplopende, cobalt boren nodig.

Vaak moet je óók nog de lange versie boren hebben omdat frame buizen in de weg kunnen zitten. (en een standaard "korte" boor niet voldoet)
Dat geldt ook voor de tapkruk. Met een standaard tapkruk kom je er niet bij en is eveneens een verlengde versie nodig. En vergeet de tube boorpasta niet die het boren in RVS vergemakkelijkt.

Kortom je zult moet investeren in de benodigde gereedschappen en daarnaast beheerst en nauwkeurig moet kunnen werken. Heb het regelmatig gedaan en natuurlijk komt het altijd goed. (maar er zijn leukere klussen) :Y

(en Deventer is te ver bij mij vandaan)
 
Zelf doen zit er niet in, niet het juiste gereedschap versus ervaring.

Ik kan ook wel ergens naar toe rijden hoor, gebruik hem nog dagelijks.
Foto moet ik even proberen.
 
FF Oma weg.
Ruzie met photobucket en "de tijd"
Eerst de boel los gehad en weer in elkaar, bijna dicht, dus ff door gereden. Hij begint nu wel weer erg te lekken.
Net ff gebeld met onze vaste adres voor bezorgscooters, wordt maandag gefixt.

Proberen klein boutje op te lassen, anders uitboren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan