Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Gisteren dus naar de Nighthawk geweest kijken. Alles zag er aardig goed en naar mijn verwachting uit. Er waren echter diverse kleine en een naar mijn inziens groter punt.
Punt 1. Bij de carburateurs komen 3 kabels uit. 1 van de shocke. 1 voor het gas open te trekken. En de 3e zat los. Ik heb het vermoeden dat deze normaal gezien het gas terug moet trekken? Of heb ik het nu mis.
Punt 2 is dat de motor voor niet bijzonder goed remt. Olie potje was het glaasje aardig van beslagen. Dus vermoed veel vocht in de olie. Dit word dus kwestie van olie wissel en eventueel klauwen reviseren. Ook de remslangen wil ik gaan vervangen.
Punt 3 is dat de tank echt zwaar verroest is van binnen. Nu lees ik dingen over tank cure. Iemand ervaringen? Blijft dit goed plakken? Is het roest goed uit de tank te verwijderen?

Mijn laatste vraag is niet technisch. De zithouding met betrekking tot de binnen benen tegen de tank. Is dit met langere afstanden goed vol te houden omdat de tank een beetje hoekig is.
Hopelijk hebben jullie passende antwoorden en kan ik volgende week de koop rondmaken.
M.v.g. Foexie
 
1. Er is inderdaad sprake van een duw- en trekkabel voor het gas. Kabels zijn niet meer nieuw leverbaar. 3e is van de coke.
2. Deed die van mij ook niet. Maar het oude spul remt sowieso niet zo goed als je nieuw gewend ben. Idd. Verversen en reviseren gezien de leeftijd. Slangen ook.
3. Ontroesten, tank sealen e.d. zijn genoeg topic voorhanden, dus ff lezen wat je het beste lijkt. Je kan ook een gebruikte op de kop tikken.

We zien de foto's snel verschijnen 😊
 
Ik heb dit altijd al een erg leuke motor gevonden. een vroegere collega had er eentje (blauw) en hij is er meerdere keren mee heen en terug naar en van Italie gereden. Ik heb hem nooit horen klagen over de zithouding. (hij is 190+m en 100+kg)
Wat betreft die been/tank situatie, er zit maar 1 ding op: zelf proefrijden.
 
Ik en de Nighthawk zijn weer een stapje verder. Na de carbs eraf te hebben gehaald en alles waar aan en in te blazen viel te hebben schoongeblazen liep ie goed genoeg om een rondje op hem te rijden. Nieuwe tankdop voor 'm gekocht zodat ie benzine kon krijgen. Maar: eenmaal warm blijft ie niet lopen zonder dat ik gas bijgeef.

Waar moet ik nu als eerste gaan zoeken?

Draaien aan die stationairschroef op de carbs lijkt niks uit te halen (?) en de carbs er weer af halen vind ik geen heel prettig vooruitzicht. Maar ja...

Any ideas?
 
Wat voor bougies zitten er in?
Tijd voor 4 nieuwe denk ik zo.

Verder zou het ook kunnen duiden op kapotte bobine's.
 
Madmarv, mocht ie voor mij bedoeld zijn, de bougies zijn zo goed als nieuw. Bobines nog niet geprobeerd, maar ik zie niet zozeer hoe de vonk het probleem kan zijn, aangezien de motor wel gewoon blijft lopen als ik toeren maak. Dus - was ie voor mij?
 
Hij was voor jou ja :)

Ik heb ook ooit eens gehad dat een motor op volle toeren prima liep, maar wél constant afsloeg en onderin relatief weinig power had. Bleken de bougies te zijn.

Ik zou toch eens alle bougies stuk voor stuk even los halen.
En dan hopen dat er 1 of 2 nat zijn van de benzine.
Dan weet je of je een slechte bougie hebt óf een slechte bobine (dan zijn er 2 nat).

Zijn ze allemaal droog, dan vonken ze goed óf je krijgt geen brandstof.
 
Kort vraagje, is het toegestaan in dit forum je eigen Nighthawk te koop aan te bieden? Met een beetje geluk komt hij dan iig bij liefhebbers terecht. Mag dit niet (want dit wordt in lang niet alle forums toegestaan), dan zal ik deze opmerking weer verwijderen.
 
Hij rijdt prima hoor, maakt alleen 'wat' herrie nu :-)

Geweldige motor!
Ik heb je via je de link dat je geplaatst hebt een email gestuurd.
Ik heb het bericht moeten inkorten want de site bleef maar zeggen dat het bericht te lang was.
Misschien heb jij nogal een strenge spam-filter, vandaar dat ik via hier je ook nog een reminder stuur ;-)
Nu je mijn email adres hebt hoop ik dat we via daar kunnen communiceren..

Ik ben enorm geïnteresseerd in je motor! Wijlen mijn vader heeft 20 jaar op zo één rondgereden, al was het een 750.. Man, ik krijg rillingen als ik terugdenk aan mijn tijd achterop de moto.. Een 4 in 1 van Sebring had hij erop staan.
Zo'n heerlijke sound!

Dit is de eerste keer dat ik mij inschrijf voor een forum, vond maar weinig info en deze thread heeft me naar hier gelokt!
Bedankt aan de oprichter en de fijne foto's die ik hier heb teruggevonden!
Groetjes
Sean
 
Ik ben momenteel druk in de weer met het verbouwen van een 1984er CB700SC Nighthawk en ben naarstig op zoek naar een betaalbaar koppelingvloeistof reservoir. Bij de mijne is het glaasje gescheurd. Ook ben ik zoekende naar een kleine onderspoiler (kinspoiler/bugspoiler). verder heb ik een doos vol overtollig geworden onderdelen die voor een zacht prijsje van eigenaar Mogen wisselen.

Frontkuipje met koplamp (schermpje is flink verweerd en op de kuip zit een flinke kras)
Zijpanelen (blauw/zwart rood biesje en kunstig aangebrachte pinstriping)
Orginele spiegels
Luchtfilterbox (helemaal compleet)
Carterontluchtingbox
Middenbok incluis veer
Kleinspul wat er verder nog allemaal rondzwerft en overbodig is geworden.

Greetz, Rubberklusser.
full
 
Oud onderwerp of niet......Oma.....Ik pep het even weer op.. ;)

Ben sinds twee maand ook in het bezit van deze motor.
De motor is geheel gereviseerd (remmen, lagers, koppeling, kettingen e.d.). *D

Het is een zwart/blauwe, en ik begin een beetje aan het karakter te wennen van deze motor.
Heel anders dan mijn Honda Deauville NT 650 V, maar goed eigenlijk ook geen vergelijk tussen deze twee...
Ik zoek nog wel wat originele dingen om het weer compleet te maken.
o.a. de twee zijreflectoren die op de voorvork horen te zitten, en de tankmeter reageert erg vreemd. De tank is vol, of helemaal leeg....
Ik heb ook al een andere vlotter uit een andere tank gehaald, en die is wel iets beter, maar werkt ook niet echt goed.
Is hier een vervanger voor te krijgen ?
Ik weet dat Honda erg veel onderdelen ook op andere modellen gebruikt.

Wie heeft hier tips over, of kan mijn verder helpen.....
 
Laatst bewerkt:
Hallo bikers,

Ik ben nieuw hier en moet nog even uitpluizen hoe alles werkt.
Im de hoop dat ik dit bericht juist plaatst!

Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een leuke motor. Ik heb er eentje gezien
Waar ik wel verliefd op ben. Maar nu komt het ik heb totaal geen verstand van motors. Mn oog is gevallen op een Honda CB700 sc . De verkoper heb ik aan de lijn gehad maar km stand kon hij me niet zeggen omdat deze stuk is. De remblokjes moeten vervangen worden. En de knipperlichtschakelaar moet zelf ingebouwd worden (deze is dus niet aanwezig). Mijn vraag is ten eerst is dit een beginnersmotor ? Zo ja wat kost het ongeveer dit te laten repareren? Hij kan me niet vertellen of de motor van 85 of 86 is. Ik heb echt hulp hierbij nodig. Of zeggen jullie hou je handjes er maar vanaf? Graag verneem ik iets van iemand die mij graag wilt verder helpen. Alvast bedankt!

Groetjes Serina
 
Hallo Serina,
Welkom op dit forum.

Ik heb sinds april een Nighthawk, naast mijn Honda Deauville, maar ik kan niet echt zeggen of het een beginners motor is. Ik rij er af en toe op omdat het een sportieve motor is, en best wel lekker vlot, maar ik hou meer van het rustige type motor, zoals mijn tweecilinder Honda Deauville. Ik zit er zelf over te denken om hem volgend voorjaar te gaan verkopen. Mijn Nighthawk is helemaar gereviseerd, mocht het met deze niet wat worden..... Vooral als je de motor in de toeren rijdt, komt hij echt los.... Het bouwjaar van de motor staat op het balhoofd. dwz als het niet overgespoten is. Er zijn enkele zaken waar de motor problemen mee kan hebben. Ik heb een lijstje voor je die kan ik je wel via PB toemailen.
Als de kilometerstand Mijlen) niet te checken is, is het een moeilijk verhaal.
Het is ook afhankelijk wat de vraagprijs van de motor is. En of de verkoper de historie van de motor weet.
 
Hoi Serina,

een Nighthawk is een prima motor om mee te beginnen. Maar niet als het een kneusje is met een hoop werk. Je wilt denk ik vooral ermee rijden!
 
Hi mannen!!

Hartelijk dank voor jullie reactie!! Ik heb afstand genomen van deze motor. Dit omdat er een aantal dingetjes niet klopten wat meneer vertelde... ik heb overal advies gevraagd en via Mn fb heeft een lieve meneer me heel goed geadviseerd. Ik hou mijn handjes er vanaf. Plus t feit dat meneer me niet kon vertellen wat de kmstand was en er een aantal dingen incompleet waren of ja eigenlijk zijn. Hij vroeg zich 1000 euro voor t dingetje maar niks was meer origineel. Het model vind ik persoonlijk heel leuk!! Ik ben maar een kleine opdonder haha en een lichtgewicht ik wil niet heel zwaar gaan rijden. Ik moet ervaring op doen en wil erg graag veilig de weg op. Natuurlijk zijn tips en advies enorm welkom.

Nogmaals hartelijk dank!! ✌🏻
 
Hi Guys,
Heeft iemand van jullie toevallig een knipperlichthouder voor aan de voorkant over?
Mijne is helaas doorgescheurd.

Groeten,
De topicstarter :+
 
Hallo mede-forummers,

Na de verkoop van mijn CBF600 ben ik weer op zoek naar wat anders. Gezien het feit dat ik alleen af en toe even een stukkie rij wil ik niet een te dure motor hebben. Ook wil ik graag een wat compacte motor hebben (steeg en schuttingdeurverhaal). Nu heb ik al wat motoren op de hotlist staan (suzuki RF, Honda VFR), maar enige tijd geleden kwam ik op internet een CB700SC van medio jaren 80 tegen. Eigenlijk gelijk een beetje gevallen voor het model.

Nu loop ik eigenlijk alleen een beetje tegen het volgende aan: ik heb de motor alleen nog maar digitaal bewonderd, dus nog niet in het echt. Al enige tijd een beetje de motorzaken in de gaten gehouden, maar het is niet echt een motor die daar overvloedig aangeboden wordt.

Ik heb dus een vraag aan jullie. Is er iemand die in de omgeving kop van Overijssel, die een Nighthawk SC heeft staan, die ik eens een keer mag komen bewonderen? Het mag best een beetje afstand zijn, zeg maar Zwolle en daar een straal van 75 kilometer omheen.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Groeten,
Sander
 
Terug
Bovenaan Onderaan