Elektrisch probleem KTM, geen spanning lopend blok

motoaddict88

MF'er
6 feb 2014
31
0
Hever
Betreft KTM EXC125 2Takt denk bouwjaar 2009 zonder accu

De lampen werken niet zowel voor als achter. Rechtstreeks op 12V werkt alles naar behoren maar op de enduro zelf als moto draait gloeit de voorlamp flauwtjes (Ik meet slechts 1V) wanneer schakelaar in grootlichtstand staat.

Dus klopt redenering dat stator geen spanning geeft of spanningsregelaar niet deugd? Ik heb geen elektrisch schema dus als iemand daar mee kan helpen zou ook leuk zijn.

Laat suggesties en raad maar komen.
 
zie ook de how to, staan bovenaan in deze subrubriek

'Elektirsch probleem' > 'Elektrisch probleem KTM, geen spanning lopend blok'
 
Alvast bedankt voor de hulp en schema.

Nu heb ik volgende probleem. Op schema komen uit generator 6 kabels. Ik heb er 5. Wit en geel zijn namelijk samen genomen.
Het probleem is volgende:
Ik ga ervan uit dat de wikkelingen gaan tussen Re-Bl / Re-Wh / Ye
Tss Re-Bl/Ye meet ik 30V
Tss Re-Wh/Ye meet ik 0V
Tss Re-Bl/Re-Wh meet ik 30V

Maar hoe kan de regelaar werken als de kabels Wh en Ye dezelfde zijn?? Ik zou afgaande op schema zeggen dat er 30V komt aan regelaar tss Ye en Wh en dat de regelaar 12V maakt tss Br en Ye-Re.
Weer bedenking dat ik eigenlijk aan schakelaar licht 12V zou moeten hebben op de Ye draad zodat die 12V kan doorschakelen en met massa van Br lamp kan doen branden...

Kan iemand mij vertellen hoe de vork echt in de steel zit?? :$
 
geel en wit zijn de ingangen (~) van je regulator, bruin (-) en geel/rood (+) de uitgangen.

als geel en wit dus zijn samengebonden, kan er geen stroom naar de regulator lopen en kan deze dus ook niets doen.
 
geel en wit zijn de ingangen (~) van je regulator, bruin (-) en geel/rood (+) de uitgangen.

als geel en wit dus zijn samengebonden, kan er geen stroom naar de regulator lopen en kan deze dus ook niets doen.

Dat lijkt mij dus ook zo. En zo was ik dus ook gestart aan moto. Maar ik stel dus vast dat geel en wit aan elkaar liggen...

Vroeger werkte de verlichting wel...

In verband met spoelen zou dat van 1 voor ontsteking en 1 voor boordnet een logische verklaring zijn. Echter als ik visueel wil controleren mag ik dan gewoon moer losschieten en met poelietrekker trekken om dan te kunnen kijken naar spoelen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan