Hoe begin je met het plannen voor het bijwonen van de Dakar

Seroczynski

Die hard MF'er
1 okt 2010
523
2
Jongens, ik heb een korte vraag maar Google wil mij niet helpen. Ik heb de officiële Dakar website en een aantal losstaande daarvan bekeken, maar kan geen antwoorden op mijn vragen vinden.

Ik wil mij oriënteren op de kosten voor het bijwonen van de Dakar (~2018?). Ik ben totaal niet bekend met het hoe en wat, maar kan me voorstellen dat je een reis, overnachting en tickets voor één van de locaties waar de Dakar langskomt dient te hebben.

Dit zoek ik niet uit voor mijzelf, maar wil dit misschien als cadeau doen voor een familielid.

Tips, ook naar algemene websites waar ik wat meer over dit soort zaken kan lezen, worden gewaardeerd.
 
Volgens mij kan je gewoon langs de route kijken (is niet afgezet langs de hele route).

Dus wanneer je het schema weet, kan je je vlucht/hotels boeken.

Een aantal jaar geleden waren wij toevallig op een roadtrip in Chillie en kwamen we erg dicht bij de caravan van de Dakar. Uiteindelijk was het wat tever uit de route :(
 
Jona aka theHunter heeft op zijn Tenere de route en rijders deels gevolgd.

Je kan er gewoon op de bonnefooi naar toe, maar hou er wel rekening mee dat alles x3 is in die periode.
 
Misschien even mailen met wat oud deelnemers.
En Arjan Brouwer heeft een motorzaak, die kan je zelfs zo bellen. ;)
 
Misschien even mailen met wat oud deelnemers.
En Arjan Brouwer heeft een motorzaak, die kan je zelfs zo bellen. ;)
Ja, goed plan, mensen met een motorzaak zitten vaak toch de hele dag bij de telefoon te wachten tot er iemand belt die toeristische informatie nodig heeft.
;)
 
Ja, goed plan, mensen met een motorzaak zitten vaak toch de hele dag bij de telefoon te wachten tot er iemand belt die toeristische informatie nodig heeft.
;)
Die man lult je de oren van de kop inderdaad, ik denk.. moet hij niet wat gaan doen. :? ;) (Ware passie voor Dakar :} )


Anders eerst even over een motor op de website informeren. :$ :+ :+

"Motorrijden is
een van de laatste avonturen.
Laat je dat gevoel niet afpakken."


-- Arjan Brouwer "The Desert Fox" --
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties. Dus gewoon een vliegreis ernaartoe en een hotelletje in de buurt is alles wat je nodig hebt. M.b.t. de reactie over de taal, ik neem aan dat -helemaal tijdens de Dakar- je met Engels een heel eind komt in dat gebied, toch? :)
 
Welke keuze wil je, alleen op pad of met meerdere.
Wil je hele route zien of delen, hoe intensief wil je het beleven.

Net zoals deze jongens
http://www.we4dakar.com/

De route is nu ongeveer bekend voor dit jaar.

De stages SS zijn niet altijd bekend.
en de werkelijke start en finish punten en andere toeschouwers punten worden vermeld als de spectators zones bekend wordt gemaakt enkele dagen voor de start van betreffende SS.
Staand dan op de dakar.com website.

Tijdens de reis de beschikking over internet?

Lokaal, overheden pers geven wel details, de locals moeten toch op de hoogte zijn waar men langs kan of niet.

Soms worden er kaartjes bij de lokale pers gepubliceerd, meestal van de ss die vooral alleen over provinciale wegen gaan, HP horse piste is alleen bekend als roadbook.
Je moet dus je eigen mapman zijn van je eigen team.

Je hebt hetzelfde probleem, als de grote groep journalisten (foto, exclusief de dakar journalisten (helicopter, die worden naar de situaties en gebeurtenissen gebracht) en pas op laatste moment het roadbook voor de volgende dag krijgen en een plaats langs de piste moeten vinden voor hun shots. En soms afsteek routes moeten vinden om weg te komen.
 
Motoplus:

De Dakar Gids 2017 ligt nu in de winkel (enkel in Nederland), de prijs bedraagt € 5,95.
Daarnaast is hij te bestellen, ook voor Belgische lezers, via www.dakargids.com.
 
Terug
Bovenaan Onderaan