Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Kijk nou, waar hebben we dit eerder gezien?
Ik moet wel zeggen dat ik die van Roel mooier vind.
Die ziet er iets minder 'druk' en overdreven bling-bling uit.

full


De kickstarter is trouwens ook geamputeerd . . .
 
Laatst bewerkt:
Aan alleen het malletje van Sanctuary heb je niks. Schokbrekerlengte en afstand onderste schokbrekeropname tot swingarmas zijn ook belangrijk. Ik had 32cm shocks op de xjr brug gemonteerd en voorover gekanteld. Volgens het rekenprogramma van BRS viel alles in het groene bereik maar de spindle van de shock werd over de hele lengte gebruikt en dat veert wel maar is niet goed voor de shock zelf. Ga je naar 34 cm of 36cm shocklengte verandert er weer het een en ander aan de karakteristiek. Dus zomaar kantelen .... kan goed aflopen, hoeft niet ;)

aha...heb jij dat rekenprogramma van brs??? of kan ik dat ergens vinden?? (google helpt nog niet ;( )
in mijn geval is de kanteling niet extreem maar kan jij er iets mee als ik je maten geef???
 
Je moet echt rekening houden met de verhoudingen van het origineel
Dus gewoon de originele lengte zó afmeten dat je op de normale hoogte blijft..........

mmmm de hoogte zal het punt niet zijn maar de hoek tov het scharnierpunt van de arm denk ik.
te schuin en hij zal proberen de schokker te knikken en wordt dan bovendien veel zachter dus stijvere veer nodig....denk ik :?

ik vind de hoek die de gemiddelde sanctuary fiets op de schokkers heeft vrij extreem....
zelfs al verplaats ik ze kom ik daar niet aan....
 
Laatst bewerkt:
'Knikken' zullen de schokdempers niet doen. Technisch gezien kan dat niet, hoe plat je de schokdempers ook monteert. Uiteraard dan wel met goed scharnierende bevestigingspunten. Dan kàn er geen zijdelingse kracht op de schokdemper komen te staan.
Hoe platter gemonteerd hoe slapper de veer en hoe slapper de demping (door minder slag bij dezelfde invering van de achteras). Meten is weten, maar als ik het zo mag inschatten lijkt me het verschil tussen het originele bovenste montagepunt en de plaats iets verder naar voren op het frame geen probleem, en met 1 klik van de demping en 1 tikkie meer veervoorspanning te compenseren (als er al een merkbaar verschil is). Opnieuw afstellen van de vering en demping moet je toch na zo'n verbouwing waarbij waarschijnlijk ook de voorvork en rijhoogte 'onder handen' worden genomen. Ik zou me er niet zo druk om maken, al heb ik gemakkelijk praten. Gewoon doen. Het kan nooit zo zijn dat je het niet meer goed kunt krijgen toch? Als het echt allemaal veel erger blijkt dan gedacht desnoods met hardere veren of andere schokdempers.
 
Laatst bewerkt:
Kijk nou, waar hebben we dit eerder gezien?
Ik moet wel zeggen dat ik die van Roel mooier vind.
Die ziet er iets minder 'druk' en overdreven bling-bling uit.

[afbeelding]

De kickstarter is trouwens ook geamputeerd . . .

De RCM-094 de kleuren combinatie en design heb ik van deze motor afgekeken maar dat stond ook in mijn verhaal over de Z1000.
De rest heb ik zelf bedacht ben al vanaf 1998 met mijn motor bezig en dan is het wel grappig dat veel dingen overeen komen met deze motor van Sanctuary.
 
De RCM-094 de kleuren combinatie en design heb ik van deze motor afgekeken maar dat stond ook in mijn verhaal over de Z1000.
Ja, dat schreef je al. Ik heb toen dat nummer gegoogled, maar was niets tegengekomen dat op jouw motor leek. En nu zag ik 'm zomaar staan. Smaken verschillen, maar ik vind dat jij het mooier bedacht (en gedaan) hebt dan de mannen van Sanctuary.
 
Da's geen bling-bling.
Da's gewoon een originele.
Gewoon netjes.
Maar. . . . . is dat niet iets te origineel voor jouw motor??? ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is geen originele maar een nieuwe aftermarket deksel.
Uiteraard kan dit gewoon op mijn motor zo'n deksel moet gewoon functioneel zijn, moet er wel mee kunnen rijden.
Natuurlijk was een gefreesde alu deksel zoals die van PMC veel mooier geweest maar ook voor mij veels te duur. (http://japan.webike.net/products/1523051.html)
 
Het 750 embleem had ik al gespot.
De Sanctuary site is al net zo fancy als de motoren die ze bouwen.
Gemiddeld vind ik ze erg mooi, maar deze RCM-094 vind ik net even wat minder dan de Z1 en de Z1R van eerder deze avond en heel veel andere fietsen die ze bij Sanctuary hebben omgetoverd.
Puur persoonlijke smaak. Ik heb het gevoel dat ze iets teveel chroomdelen hebben gebruikt ('t is toch geen chopper) of 'm iets te lang tegen de polijstschijf hebben aangehouden, denk ik..... :?

Nogmaals, die van jou vind ik echt mooier, dus heel goed gedaan :}
En die van jou is een 1000, dus díe mag in dit topic!! *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
aha...heb jij dat rekenprogramma van brs??? of kan ik dat ergens vinden?? (google helpt nog niet ;( )
in mijn geval is de kanteling niet extreem maar kan jij er iets mee als ik je maten geef???

Mijn buurman van Bitubo Race Suspension heeft dat en helpt me daarmee. Om daarmee te werken heb je alle maten nodig van de motor. Zo uit het hoofd: wielbasis, balhoofdhoek, naloop, bandenhoogtes, afstand voortandwiel tot de grond en tot swingarmas, afstand swingarmas tot onderste montageoog inclusief hoogte tot centerlijn, afstand swingarmas tot bovenste montage oog, afstand wielassen tot de grond. En een aantal die ik waarschijnlijk vergeten ben. Alles gemeten op de wielen met het eindgewicht benaderd en de swingarm op een hoek van 13 graden. Ben meer dan een volle dag aan het meten geweest en waarschijnlijk niet echt loepzuiver ondanks alle moeite. Inclusief de vertandingen en diameter van de tandwielen kun je dan tevens de beste overbrenging enz uit laten rekenen.
Ik heb het de hard way gedaan omdat ik een mengelmoes van onderdelen gebruikt heb die niet per definitie tot een goede uitkomst hoefden te leiden. Just to be sure en omdat het kon..
 
Laatst bewerkt:
god kolere....laat maar zitten... _O-
ik gebruik wel een dosis boeren verstand... _O- _O-
zaken als naloop klopt bij geen reet meer van tov origineel...(de offset van de zrx kroonplaten is ongeveer 2cm minder)
Ik vraag me zowiezo af of ik de originele geometrie wel moet willen.. :N ...
liever iets scherper sturen....mijn huidige naloop draagt daar aan bij...

wat de schokbreker hoek aangaat heb ik ff gezocht en blijkt idd hoe schuiner hoe minder efficient en hoe zwaarder de veer die je nodig hebt...
veel meer als 45 graden moet je niet willen en daar kom ik lang niet aan zelfs als ik hem verzet naar voren....
zal dan ergens tussen 30 en 40 graden uitkomen.....mij goed genoeg.. :+
 
Hier een paar foto's van de Duitse Bremer KawaBoys die elka jaar naar Assen kwamen met hun bijzondere creaties *D

full
 
:} :}

In Bremerhaven heb je al jaren lang een race evenement waar veel AMA Superbike style fietsen/rijders op af komen violgens mij.........

naam en datum???

nog maar een plaatje dan van een z900/zrx conversie....
is gebouwd door een FB kennisje..
Hij heeft de schokbreker punten ook verplaatst... ;)




zelfs dan staan ze niet overdreven schuin....
 
nog maar een plaatje dan van een z900/zrx conversie....
Kijk, deze is ook weer mooi.
Gewoon mooi en niet té opgedirkt.
En bekeuringen krijg je er ook niet mee!
Alleen als je staande wordt gehouden . . .
 
Laatst bewerkt:
naam en datum???

nog maar een plaatje dan van een z900/zrx conversie....
is gebouwd door een FB kennisje..
Hij heeft de schokbreker punten ook verplaatst... ;)

[~[url="http://i1312.photobucket.com/albums/t522/dolorfin/FB_IMG_1457875231452_zpsfyqq3neh.jpg"]afbeelding~][/URL]

zelfs dan staan ze niet overdreven schuin....

Mooie fiets. Niet om negatief te zijn maar bij zulke ombouwen is het moeilijk de koplamp / tellers/ kroonplaat in de goed locatie / afstandverhouding te plaatsen. Ik kijk daar nu ook tegenaan, moet een kroonplaat voor de nieuwe voorvork maken maar weet niet waar de tellermontagepunten moeten komen te zitten. Bij de meeste Sanctuaries zit het echter wel ok..
 
Niet om negatief te zijn maar bij zulke ombouwen is het moeilijk de koplamp / tellers/ kroonplaat in de goed locatie / afstandverhouding te plaatsen. Ik kijk daar nu ook tegenaan, moet een kroonplaat voor de nieuwe voorvork maken maar weet niet waar de tellermontagepunten moeten komen te zitten. Bij de meeste Sanctuaries zit het echter wel ok..
Bij deze 'z900' (voor het gemak) zit het toch goed? Ik vind het er goed en absoluut niet vreemd uitzien.
Volgens mij heb ik hetzelfde lage buisstuur..... Inderdaad een leuk ding.

Er zitten trouwens ook (nog) geen knipperlichten op de Z.
Ookniet om negatief te zijn, want het is een goed geslaagde ombouw in mijn ogen, maar ik zou nog een duogreepje monteren. Geeft icm knipperlichten net iets meer body aan de achterkant, maar 't is ook zo al een supermooie. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets. Niet om negatief te zijn maar bij zulke ombouwen is het moeilijk de koplamp / tellers/ kroonplaat in de goed locatie / afstandverhouding te plaatsen. Ik kijk daar nu ook tegenaan, moet een kroonplaat voor de nieuwe voorvork maken maar weet niet waar de tellermontagepunten moeten komen te zitten. Bij de meeste Sanctuaries zit het echter wel ok..

Mijns inziens zit de koplamp te hoog en te ver naar voren....

verder vind ik hem geslaagd...ik moet nog maar zien of ik het zo voor elkaar krijg

overigens was ie hier niet af ...maar hij heeft hem verkocht en nu spijt
heeft nadien nog een mk2 gebouwd..ik zal eens zoien voor een foto
 
Terug
Bovenaan Onderaan