onderhandelen over de Yamaha FZ6N na lang stil staan

Kamie

Rookie
15 dec 2015
1
0
Oegstgeest
Hallo Allemaal,

Ik Heb net mijn motorrijbewijs en ben ook aan het onderhandelen over de Yamaha FZ6N.
bouwjaar= 2005
kmstand = 3600

Deze motor is van een collega van mij zijn vrouw. Motor toen der tijd gekocht (nieuw)daarna kindje gekregen en daarna niet meer mee gereden.

Ik kan hem kopen voor 3900 euro.
Nu is mijn vraag, is dit verstandig? Het is super dat er zo weinig km mee gereden is maar is het lang stil staan van deze wel zo goed?
Hij zegt er wel eens mee te rijden of te starten. Maar ja dat is niet meetbaar

hoop wat van jullie te horen, ben "nog" een leek in motoren techniek

Groetjes
 
weinig kilometers staat heel leuk in de advertentie maar zo weinig kilometers zou voor mij eerder een nadeel zijn als een voordeel. zwakke punten die er normaal uitkomen in de garantieperiode kunnen er nog best in gaan zitten en mag je nu voor eigen rekening gaan oplossen. ook blijft er van alles verouderen zoals keerringen, remleidingen, remvloeistof, banden, membranen en ga zo maar door. dus ook daar kan je in de korte toekomst kosten gaan verwachten. en bij zulke lage kilometer standen kan je er wel van uit gaan dat er de laatste jaren geen onderhoud is gepleegd.
over de prijs laat ik mij niet uit dat is maar net wat jij het waard vind. ik heb het ding niet gezien en kan dus ook de staat niet beoordelen.
 
Natuurljk heeft rubber niet het eeuwige leven. Smijt er en uitgebreide beurt tegenaan waar je alle vloeistoffen vervangt en alle draaipunten goed smeert.
Banden zul je echt moeten vervangen. Ze zullen vast niet klappen, maar door veroudering weinig grip hebben.

De meeste slijtage ontstaat toch door rijden en opwarmcyclussen. Blootstaan aan weer en wind. Daar heeft dit exemplaar nauwelijks last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem vrij duur, je hebt er nog circa 500 euro kosten aan. Voor dik 1000 euro minder heb je ze met +-25000km, bij een motorzaak. Dan was ik daarvoor gegaan.
 
Ik vind hem vrij duur, je hebt er nog circa 500 euro kosten aan. Voor dik 1000 euro minder heb je ze met +-25000km, bij een motorzaak. Dan was ik daarvoor gegaan.

€500? Set banden, accu, paar liter olie, filter, vorkolie (met keerringen), koelvloeistof, kettingset wellicht als ie met pekel eropnis weggezet en evt carburateurs reinigen...
 
Laatst bewerkt:
Die collega van je wil er te veel geld voor hebben, niet doen.
Ik zou er niet meer dan 3k voor neertellen.
Als je het onderhoud allemaal zou laten doen ben je totaal al gauw tegen de 1k kwijt.
 
Laatst bewerkt:
zitten rare carburateurs op

full
 
Het nadeel van de aankoop van een oude motor met zeer lage kilometerstand tegen een hoge prijs merk je wanneer je er mee gereden hebt en de kilometerstand niet zo laag meer is. Een zeer forse "waardedaling" in zeer korte tijd.
 
Doen !
Ik heb ooit een nieuwe motor gekocht.
Er waren nog weinig accessoires voor te krijgen.
Met veel plezier op gereden.
Na een jaar zag ik er al veel 2e hands met lage km standen.
Dus mij voorgenomen, als ik nog eens een andere motor zou kopen, dan de miskoop van een ander.
Mijn huidige motor, was toen ik hem kocht amper een jaar oud.
Gekocht, door de 1e eigenaar, in februari en ingeruild in december.
Ik heb hem in februari daarop gekocht met 2700 km op de teller !

En als je zelf het eea eraan kan doen of laten doen, vloeistoffen en banden laten vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan