YZF750 Racer projectje

2RLIKfL.jpg


1wdOWaG.jpg


2.9KG uit het blok bespaard door de dynamo en startmotor te verwijderen. En dan heb ik de startmotor (Toch maar een startkarretje maken :) ) en dynamo zelf niet meegeteld. Moet wel het e.a. aanpassen om toch nog genoeg oliedruk te krijgen.
 
Heb via via een adres gekregen die drijfstangen op maat kan maken in H profiel. En die achteraf worden behandeld d.m.v. shot peening. Voor een heel nette prijs.
En dan heb ik direct de juiste diameter voor de zuigerpen i.p.v. Carrillo's te verkleinen met een bus.
 
Ik ben ook Carrillio-dealer maar kan navragen wat ik wil maar niet meer gemaakt is niet meer gemaakt.
Ben ook wel benieuwd naar jouw adres misschien interresant voor een volgende keer.

Startkarretje heb ik een hele mooi voorbeeld van staan als je inspiratie zoekt.
 
Eigenlijk moet je zoiets proberen te maken van een gechrashte scooter.
Kan je de voorkant er afhalen en de handvaten met alle bedieningen op een vaste "stuur" maken.
 
Zou ook kunnen inderdaad :Y
Maar ik wil hem op 220V gaan maken, zodat ik de motor er gewoon oprij -> voetknop -> en gaan.
Dan kan ik hem ook in mijn eentje starten.
 
Zou ook kunnen inderdaad :Y
Maar ik wil hem op 220V gaan maken, zodat ik de motor er gewoon oprij -> voetknop -> en gaan.
Dan kan ik hem ook in mijn eentje starten.
Als je 'm er op kan rijden, hoef je al niet meer te starten. Je bedoelt er op duwen/klooien/hannesen. :P
 
Laatst bewerkt:
Zeker een leuk setje, en dat is wat ik ook eigenlijk wilde gaan gebruiken.
Maar de achtervelg is 6" i.p.v. 5,5". Nu is dat ook geen probleem, maar ik wil niet met een 190 band gaan rijden. En een 180 op 6" vind ik te plat.
Daarnaast was de RSV velg toch nog aardig zwaar qua gewicht (scheelde zo goed als niets). Met het huidige R6 achterwiel bespaar ik iets van 1,6kg.

Ik heb wel een RVS1000 voorwiel gekocht. Die passen namelijk ook in de 999 vork.
 
Laatst bewerkt:
Niet veel spannends te melden, druk bezig met andere dingen.
Ik verwacht de fiets ook niet in 2017 af te hebben _O- Maar rustig opbouwen is ook niet verkeerd :t
Zojuist werd de radiateur afgeleverd. Dubbel zo dik als origineel voor meer koeloppervlak. De originele is wel een gebogen radiateur waardoor hij iets breder is. Maar door de dikte van de nieuwe maakt dat helemaal in orde. Het monteren van een puntradiateur is ook niet meer nodig denk ik :9

WkY9heB.jpg


lpDMl09.jpg


brL7Mjq.jpg
 
Onderkant van de kroonplaat gefreesd uit 7075 Alu :)
Morgen even afmaken.

SgW9nQrl.jpg


USWKtDkl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even kijken hoe het eruit ziet :)
Ik weet niet of ik hem ga gebruiken of een nieuwe frees.
Offset is vergroot naar 28mm. Achteraf had ik hem liever verstelbaar gemaakt zoals ik in eerste instantie van plan was _O- maarja mogen niet klagen he


XorcPok.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet afgestapt
Had deze tekening af en was toch wel erg benieuwd hoe het eruit ging zien. En of ik het mooi vond.
Plus wat verveling en toen maar wat toolpaths gaan maken, en uiteindelijk een blok alu opgespannen en op de groene knop gedrukt.
En voila... :)
Gewoon voor de lol gemaakt dus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan