Vtec kleppen worden ruimer of krapper

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
De kleppen van mijn vfr worden gesteld nu staan de vtec kleppen net binnen de tollerantie maar wel ruim, worden ze tijdens gebruik ruimer of krapper of is daar niks over te zeggen. Er is mij verteld dat de stotters in geheel zou moeten worden vervangen en die kosten 30 euro per stuk, het gaat om een vfr vtec uit 2006.
 
Heb er veel gecontroleerd, maar eigenlijk nog nooit een V-tec klep hoeven te stellen..

Kleppen kunnen ruimer of krapper komen te staan, ligt eraan wat er aan het slijten of inslaan is..
Complete stoter hoeft niet vervangen te worden, er zit een losse shim in de stoterkom..
 
Vtec stoterkommeb hebben geen losse shim: moet idd geheel vervangen worden (prijs kloot ook). Kleppen worden in principe krapper, maar heb je de Vtec wel geblokkeerd voor het meten? Zonder blokkeren krijg je er nml alles tussen.
 
Vtec stoterkommeb hebben geen losse shim: moet idd geheel vervangen worden (prijs kloot ook). Kleppen worden in principe krapper, maar heb je de Vtec wel geblokkeerd voor het meten? Zonder blokkeren krijg je er nml alles tussen.

:^

Daarnaast wordt klepspeling 'in principe' niet 'strakker'. Dat ligt helemaal aan het systeem wat de klep bedient en de gebruikte materialen. Iets zinnigers dan 'als ze buiten de tolerantie zijn moet je ze afstellen' valt er niet over te zeggen.
 
:^

Daarnaast wordt klepspeling 'in principe' niet 'strakker'. Dat ligt helemaal aan het systeem wat de klep bedient en de gebruikte materialen. Iets zinnigers dan 'als ze buiten de tolerantie zijn moet je ze afstellen' valt er niet over te zeggen.


Ik zal mijn gedachte gang even toelichten, als de klep in de klepzitting slijt wordt de spelling krapper slijt de klepstotter of de nok van de nokkenas dan wordt de spelling ruimer vandaar het ruimer of krapper worden. De vtec kleppen doen minder mee dus dan denk ik dat de klepzitting minder zal slijten. Maar ja het een en ander zal rijstijl afhankelijk zijn en misschien ook wel per motorblok verschillen. Ik was, ben wel nieuwschierig naar de ervaringen.
Voorals nog, alles zit binnen de specificatie dus de boel gaat eerst maar weer zo in elkaar, heb ik in iedergeval gegevens voor de volgende keer kleppen stellen om te vergelijkken.
In iedergeval iedereen tot zover :} :} :)
 
Ik zal mijn gedachte gang even toelichten ( al dan niet juist O-) ), als de klep in de klepzitting slijt wordt de spelling krapper slijt de klepstotter of de nok van de nokkenas dan wordt de spelling ruimer vandaar het ruimer of krapper worden. De vtec kleppen doen minder mee dus dan denk ik dat de klepzitting minder zal slijten. Maar ja het een en ander zal rijstijl afhankelijk zijn en misschien ook wel per motorblok verschillen. Ik was, ben wel nieuwschierig naar de ervaringen.
Voorals nog, alles zit binnen de specificatie dus de boel gaat eerst maar weer zo in elkaar, heb ik in iedergeval gegevens voor de volgende keer kleppen stellen om te vergelijkken.
In iedergeval iedereen tot zover :} :} :)
 
De kleppen van mijn vfr worden gesteld nu staan de vtec kleppen net binnen de tollerantie maar wel ruim, worden ze tijdens gebruik ruimer of krapper of is daar niks over te zeggen. Er is mij verteld dat de stotters in geheel zou moeten worden vervangen en die kosten 30 euro per stuk, het gaat om een vfr vtec uit 2006.


Breng eens een bezoekje aan het VFROC forum, staat how to, waarin het controleren en stellen stap voor stap wordt uitgelegd. http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=9006
 
Terug
Bovenaan Onderaan