S1000RR Deel 7

versnellingsbak viel wel mee toen, samen met nak/pakkingen/nokstokken uitklokken/klepspeling checken, koppeling vervangen en bak uitshimmen was ik E1200,- kwijt
dus zo'n giga smak was het niet, al wat nodig is om je motor fatsoenlijk te houden...
 
versnellingsbak viel wel mee toen, samen met nak/pakkingen/nokstokken uitklokken/klepspeling checken, koppeling vervangen en bak uitshimmen was ik E1200,- kwijt
dus zo'n giga smak was het niet, al wat nodig is om je motor fatsoenlijk te houden...

Wat was er dan precies stuk bij jouw fiets? Uitshimmen klinkt minder catastrofaal dan versnellingsbak issues normaliter klinken ;)
 
Wow dat ziet er niet best uit, dan valt 1200 icm grote beurt best mee, zoiets was mijn laatste grote beurt ook, incl nieuwe voorremblokjes, voorvorkolie en het beunwerk van vorige eigenaar ongedaan maken.
 
Dan ben ik toch benieuwd wat je er dan in hebt gemonteerd, want een distributiekettingset van herr bmw is bijna €400 incl pakkingen en andere shit die je moet vervangen, en de koppeling compleet is €2000, of €1000 voor alleen de buitenkorf met transmissiedempers en €450 voor het platenpakket excl drukgroep/veren. En dat zijn alleen de onderdelen.
 
bel ahnendorp ff, die heeft het gedaan
ps: met koppeling bedoelde ik de koppelingsplaten
versnellingsbak was op de 5e versnelling kapot, tanden helemaal rond, sprong uit de versnellingsbak als je hem er niet instampte

de tandwielen zijn vervangen en bak uitgeshimt, nak, koppelingsplaten, alles wat hierboven staat.

Je hoeft het niet te geloven hoor, een belletje is genoeg
 
Mannen, ik wil graag mijn velgen laten spuiten van mijn s1000rr..en dan de kleur goud echter ben ik opzoek naar een soort van kleurencode..weet iemand waar ik die kan vinden ?google geeft alleen maar vage sites..

p1040655.jpg
 
Mannen, ik wil graag mijn velgen laten spuiten van mijn s1000rr..en dan de kleur goud echter ben ik opzoek naar een soort van kleurencode..weet iemand waar ik die kan vinden ?google geeft alleen maar vage sites..

[afbeelding]

Dat zijn geen originele velgen. Zo te zien Marchesini OZ Piega.
 
Laatst bewerkt:
bel ahnendorp ff, die heeft het gedaan
ps: met koppeling bedoelde ik de koppelingsplaten
versnellingsbak was op de 5e versnelling kapot, tanden helemaal rond, sprong uit de versnellingsbak als je hem er niet instampte

de tandwielen zijn vervangen en bak uitgeshimt, nak, koppelingsplaten, alles wat hierboven staat.

Je hoeft het niet te geloven hoor, een belletje is genoeg

Ik zei niet dat ik je niet geloof hoor. Maar scherpe prijs. :Y
 
kan een PCV voor de S1000RR overnemen,

Mijn vraag: volstaat deze PCV om de S1000 goed afgesteld te krijgen of moet ik ook een Secondary Fuel module erbij kopen,

dit omdat de s1000 dubbele injectoren heeft en dus alleen goed afgesteld kan worden met deze Secondary fuel module erbij,

Klopt dit of is het een lul verhaal
 
Laatst bewerkt:
raw (hier van MF) heeft een pcv en secondary module te koop dacht ik
is dat niet beter dan

de secondary module heb je idd nodig ja, is met alle fietsen met dubbele injectorrij nodig
 
Je kan de pcv waarschijnlijk voor een mooie prijs overnemen maar, waarom niet gewoon je ecu laten doen? Hoef je helemaal geen extra kastjes en kabels te monteren aan je motor.
 
Je kan de pcv waarschijnlijk voor een mooie prijs overnemen maar, waarom niet gewoon je ecu laten doen? Hoef je helemaal geen extra kastjes en kabels te monteren aan je motor.

Daarom ook mijn vraag, alleen een pcv had ik geen probleem gevonden maar nog meer kabels zie ik niet zitten,gaat dus voor het nieuwe seizoen de ecu flash worden, zijn er buiten Ahnendorp nog andere goede adressen voor zo'n ecu flash,Ahnendorp is nogal een aardig stukkies uit de buurt
 
MADracing in Noord-Scharwoude heeft heel wat s1000rr's gedaan waaronder de mijne en ben er tevreden mee.

Zit nu op 201,xx pk met 123,xx nm aan koppel op het achterwiel (op de motor ergens tussen de 220/225 pk). Afgesteld met 50% V-power 95 en 50% BP ultimate 98 en een volledig titanium Akrapovic shorty systeem, K&N luchtfilter en dus de tune van MADracing. Zat zonder tune op 189,xx pk met iets van 117/118 nm aan koppel.
Ik ga aankomend voorjaar weer met een fris Sprintfilter en een volle tank 102 competition om te zien wat de score dan is. Loopt een stuk harder namelijk met 102 en komt zelfs omhoog verlaagd en gestrapt zo nu en dan.
 
Laatst bewerkt:
MADracing in Noord-Scharwoude heeft heel wat s1000rr's gedaan waaronder de mijne en ben er tevreden mee.

Zit nu op 201,xx pk met 123,xx nm aan koppel op het achterwiel (op de motor ergens tussen de 220/225 pk). Afgesteld met 50% V-power 95 en 50% BP ultimate 98 en een volledig titanium Akrapovic shorty systeem, K&N luchtfilter en dus de tune van MADracing. Zat zonder tune op 189,xx pk met iets van 117/118 nm aan koppel.
Ik ga aankomend voorjaar weer met een fris Sprintfilter en een volle tank 102 competition om te zien wat de score dan is. Loopt een stuk harder namelijk met 102 en komt zelfs omhoog verlaagd en gestrapt zo nu en dan.

201 op achterwiel is wel indrukwekkend. Welk model (jaar) heb je? Mijn 2010 staat op 197pk icm k&n en akra systeem, maar ik vermoed niet dat dat op krukas gecorrigeerd is.
 
Ruud frederiks in Goes

Daarom ook mijn vraag, alleen een pcv had ik geen probleem gevonden maar nog meer kabels zie ik niet zitten,gaat dus voor het nieuwe seizoen de ecu flash worden, zijn er buiten Ahnendorp nog andere goede adressen voor zo'n ecu flash,Ahnendorp is nogal een aardig stukkies uit de buurt
 
als je met verschillende vermogensbanken werkt op verschillende dagen( dus temperaturen en luchtdrukken),verschillende bandensoort op de rol, staat vd ketting etc is het toch lastig om het echt met elkaar te kunnen vergelijken ?

10 pk is maar 5 % afwijking he, bij dit type ;)
bij mijn blackbird deden andere (nieuwere) bougies al 8 pk extra opleveren.
(ja sindsdien vervang ik ze net iets vaker/sneller ;) )
 
Tussen de 4000 en 8000 toeren trekt hij ook wel goed moet ik zeggen, kom geen kracht te kort rond die toerentallen. Het is maar net wat je gewend bent uiteraard maar, tegenover bijv een gen4 zx10r is de s1000 een stuk sterker onderin. Een hayabusa of zx14r is een ander verhaal natuurlijk.

Met de zomerdagen sprinten mijn vrienden en ik veel en ik rijd dan ook wel eens op andere 1000cc's supersports en kan daarom uit ervaring zeggen dat de s1000 echt niet tam is onderin. cbr1000rr en gsxr1000 zijn motoren die wel even bij blijven met inlijn 4 motoren en met een 1199/1299 panigale of rsv4's is het wel opletten met starten vanaf lage toeren tijdens sprinten!
 
Tussen de 4000 en 8000 toeren trekt hij ook wel goed moet ik zeggen, kom geen kracht te kort rond die toerentallen. Het is maar net wat je gewend bent uiteraard maar, tegenover bijv een gen4 zx10r is de s1000 een stuk sterker onderin. Een hayabusa of zx14r is een ander verhaal natuurlijk.

Met de zomerdagen sprinten mijn vrienden en ik veel en ik rijd dan ook wel eens op andere 1000cc's supersports en kan daarom uit ervaring zeggen dat de s1000 echt niet tam is onderin. cbr1000rr en gsxr1000 zijn motoren die wel even bij blijven met inlijn 4 motoren en met een 1199/1299 panigale of rsv4's is het wel opletten met starten vanaf lage toeren tijdens sprinten!

Met sprinten gaat het jou denk om het maximale vermogen, ik rij er voornameijk straat km's mee, vind het dan belangrijk dat hij over het hele toerengebied smeuig loopt, die 2 of 3 extra pk's maakt mij niet zoveel uit, merk nu met het volle LeoVince systeem zonder ecu flash dat hij onderin niet lekker rond loopt, dat vind ik bij straatgebruik wel belangrijk dat dit na de flash verbeterd,
 
Ligt eraan welke flash je doet. De 350eu flash van ahnendorp is rommel evenals de flash die bv carmo aanbied. Beste is om laten flashen naar een racecalibratiekit of race ecu incl afstellen maar dat kost een heleboel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan