FIM en Dorna introduceren nieuwe Supersport 300 klasse

Scott Deroue met MtM racing naar de Supersport 300. Ik vind dit nou niet echt een sprong vooruit voor hem. Het mag dan een WK klasse zijn maar echte racers vind ik deze stofzuigers nou bepaald niet. Vrees dat het BSB supersport verhaal financieel niet mogelijk was, laat staan EK- Moto 2 waar hij weleens over gesproken heeft.
 
Wanneer er niet teveel aan de motoren mag veranderen en de klasse dus relatief betaalbaar wordt voor meerdere mensen, zie ik niet in waarom het geen leuke klasse is.

Ik zie liever een klasse waar de motoren enigzins gelijkwaardig zijn.
Zijn meestal een stuk spannender om naar te kijken...


Komend jaar bestaat de WSBK nog maar uit 19 motoren, waarvan wss hooguit de helft maar kans maakt om een paar keer op het podium te komen.
Als we geluk hebben...
 
Wanneer er niet teveel aan de motoren mag veranderen en de klasse dus relatief betaalbaar wordt voor meerdere mensen, zie ik niet in waarom het geen leuke klasse is.

Ik zie liever een klasse waar de motoren enigzins gelijkwaardig zijn.
Zijn meestal een stuk spannender om naar te kijken...


Komend jaar bestaat de WSBK nog maar uit 19 motoren, waarvan wss hooguit de helft maar kans maakt om een paar keer op het podium te komen.
Als we geluk hebben...

Nadeel van het niet tunen is een te groot verschil in vermogen zolang de fabrikanten niet in springen in het ontwikkelen van hun straatmotoren in dit segment. Hopelijk zijn de machines in het eerste jaar een beetje competatief
 
Schotman, ook in de 300, hoewel ik sceptisch ben over de klasse toch maar mooi 3 goede hollandsche rijders in de klasse present.
We gaan het beleven, deze motoren zijn vooral populair in Azie en zien er nog niet eens heel lelijk uit verder. Ik was ook sceptisch, maar de KTM RC 390 cup kwam eerlijk gezegd nog best spectaculair uit de verf, close racing, dus wie weet:

2016-Yamaha-YZF-R320-EU-Race-Blu-Studio-002.jpg


BKKAWA_14EX300B_verde.png


c4.png
 
Vind het nog steeds gek dat honda deel neemt met een 500cc... welliswaar beperkt. Laat hun ook maar een 300cc ontwikkelen. En hoop ook dat ze de machines meer op race gaan richten zoals standaard een USD vork en meer grondspeling
 
Hoe zit het eigenlijk met de European Junior Club (EJC) in 2017? Blijft die wel bestaan?
 
Vind het nog steeds gek dat honda deel neemt met een 500cc... welliswaar beperkt. Laat hun ook maar een 300cc ontwikkelen. En hoop ook dat ze de machines meer op race gaan richten zoals standaard een USD vork en meer grondspeling

Dat is ook de reden dat KTM zich terug getrokken heeft uit het WK supersport 300.
Toch jammer want er zijn ook vanuit de KTM-cup rijders die graag richting WK willen gaan.
Een wildcard is als KTM rijder niet mogelijk wat toch jammer is.
 
Dag oma.....

Was mooie race om te zien. En Nederlands succes *O*
 
Mag ik even zeggen dat ik de SSP300 race op Assen echt gaaf vondt? *O* *O* *O*

Je ziet dat het nog zoeken is naar de grenzen van de motoren voor de diverse coureurs, maar dat maakt het alleen maar gaaf imo. Het niveau is misschien nog niet top, maar dat geeft iig wel spektakel.
Ik was redelijk kritisch vooraf, maar ik heb op Assen echt genoten! :Y

deroue-gara.jpeg
 
Was de spannendste wedstrijd van de Zondag !

Lekker veel actie en veel duw en trek werk.

en natuurlijk een podium met 2 nederlanders
 
Mag ik even zeggen dat ik de SSP300 race op Assen echt gaaf vondt? *O* *O* *O*

Je ziet dat het nog zoeken is naar de grenzen van de motoren voor de diverse coureurs, maar dat maakt het alleen maar gaaf imo. Het niveau is misschien nog niet top, maar dat geeft iig wel spektakel.
Ik was redelijk kritisch vooraf, maar ik heb op Assen echt genoten! :Y

[afbeelding]

Me too, was ook wat sceptisch maar heb er ook van genoten.
Dat het niet zo snel gaat wordt goed gemaakt door het close racing.

Ik was nogal kritisch over het zondag programma maar de ss300 en moto 3 races waren
zeker het aanzien waard en maakten er een mooie racedag van.
 
Sorry,vond het nog altijd een mager geheel helaas,kan niet in de schaduw staan van een jaar of 10 terug en al helemaal niet in die van de BSB.
Er was niet voor niets geen Brit te bekennen behalve op het asfalt.
 
Ik vond het ook een geweldige race. Ook leuk dat Ana Carrasco nog 2 rondjes aan de leiding reed. Die arme Schotman, 2 keer zeer goed gereden maar 0 punten. Knap van Deroue, bouwde de race mooi op.
 
Sorry,vond het nog altijd een mager geheel helaas,kan niet in de schaduw staan van een jaar of 10 terug en al helemaal niet in die van de BSB.
Er was niet voor niets geen Brit te bekennen behalve op het asfalt.


Waren zeker hollanders die in op de GT tribune zaten met een vlag voor Rea ?!
 
De eerste zondaar is betrapt, tijdens een routine controle op Donington bleek de motor van winnaar Alfonso Coppola best sterk, bij nadere inspectie bleek de cilinderkop en nokkenas niet standaard (meer..).
De punten van zijn zege op Donington zijn hem ontnomen..
Wat mij betreft mogen ze zo'n rijder/team ook gewoon voor een paar wedstrijden schorsen, het regelement is immers heel duidelijk dat bepaalde onderdelen gewoon standaard moeten zijn en niet vervangen of gemodificeerd mogen worden..??

Die SSP-300 hat ihren ersten Skandal – Motor illegal/Supersport-WM 300 SPEEDWEEK
 
Laatst bewerkt:
Om de klasse netjes en schoon te houden moet je zo n team meteen buitenspel zetten !
Ook vind ik dat je als organisatie nu dus elke wedstrijd de boel moet gaan controleren , bijvoorbeeld door verzegeling oid
 
Om de klasse netjes en schoon te houden moet je zo n team meteen buitenspel zetten !
Ook vind ik dat je als organisatie nu dus elke wedstrijd de boel moet gaan controleren , bijvoorbeeld door verzegeling oid


Ben ik niet met je eens. Flinke tik op de vingers en het team onder een loep leggen. Verder heeft het niet veel zin om een team buitenspel te zetten.

Reken maar dat ze al verzegeld zijn. Maar dit kan je ook zo goed als onzichtbaar manipuleren als je je best doet.
 
Dat hoeft natuurlijk ook niet , ieder mag zn eigen mening hebben ;)
Wat is volgens jou een tik over de vingers ?? Ik vind namelijk dat je nu meteen een voorbeeld kan stellen ; Houdt je je niet aan de regels , weet je ook dat het grote gevolgen heeft !
 
Met de TT rijdt ook een nationale 300 klasse. Ben benieuwd of dat wat wordt. Kijk sowieso wel uit naar de terugkeer van Joey Litjens op het circuit. Niets dan respect! :}
 
Met de TT rijdt ook een nationale 300 klasse. Ben benieuwd of dat wat wordt. Kijk sowieso wel uit naar de terugkeer van Joey Litjens op het circuit. Niets dan respect! :}
Laatst een interview met Joey hierover gelezen, hij ging er vol tegenaan om van deze klasse wat te maken. Prima gozer volgens mij :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan