R1100RS-Dilligence Mk1

Technisch gesproken geen nieuwswaardigheden, dus mijn broer opgehaald en samen lekker een rondje gereden, tussen Rotterdam en Alphen ad Rijn, in de daar aanwezige veenpolders.
En daarna weer huiswaarts naar het vertrouwde Goeree Overflakkee! 200 Ka-emMetjes rijker.
 
Het terrein rijden heeft wel wat weg wat wij jaarlijks bij het UDCN doen.
Zandpaden treffen op een natuur vriendelijke manier met een span of 10 15 de rij kwaliteiten verbeteren.
Onder leiding van benno. Hier ook wel bekend.
 
Tip van Flip:
Investeer in een setje losse Midlock voelermaatjes. Twee voor de inlaat en twee voor de uitlaat. Door de speling op de tuimelaar as kan je niet zuiver stellen als je klep voor klep doet. Als je van die losse voelermaatjes hebt kan je twee kleppen tegelijk doen.
Die schroefdraad is inderdaad een drama. Ik weet niet wat voor peperkoek tegenwoordig in plaats van aluminium gebruikt wordt, maar hoe voorzichtig je ook werkt, elke klepstelbeurt heb je wel een Heli coil te plaatsen

Flip, bedankt voor de reuzetip! :)
Vanmorgen heb ik ze ontvangen, samen met een bougiekabel en een koppelingkabel. :)

full
 
Laatst bewerkt:
Het was weer mooi knutselweer, vandaag, dus heb ik weer mooi geknutseld, vandaag. :t

De accu kabels die ik in de kofferbak van het span, aan de accu heb gemonteerd, heb ik voorzien van wartels, zodat ze niet kapot schuren op het polyester van de bak-bodem. :P

Daarna heb moest er op de rol-beugel vh span een schuimrubber slang aangebracht, om het vervelende stoten tegen de helmen van de passagiers tegen te gaan. :(

En toen heb ik nog een radio aangebracht, die ik morgen ga aansluiten.
Er moeten ook nog boxen gemonteerd.

En dan hoop ik nog een lekker ritje te maken als beloning voor de noeste arbeid! :]
 
Vandaag heb ik de radio en twee speakers gemonteerd en aangesloten.
Het was vrij snel voor elkaar. *D
Jammer genoeg zit er wel een vervelende zoemtoon in de radio.

Heb ik er nog niet uitgekregen..... :(

Volgende week verder met dit ongemak.
 
Ik heb mijn accu in het span staan, daarvandaan lopen de plus en min kabels naar een centraal punt op de motor.
Ook heb ik nog een extra massa-punt in het span, dus dit zijn mogelijke veroorzakers. :(

Ik heb na overleg met een collega besloten, om alles van de accu los te maken en daarna er enkel de radio er op aan te sluiten.
Dan zou de zoemtoon moeten verdwijnen, tenzij de radio niet deugt.
 
Bedankt voor de tip, maar als ik de antenne losmaak van de radio, blijft de zoemtoon.
Je hoort dan dus enkel de zoemtoon.
 
Vandaag ben ik met mijn dochters een ritje wezen maken, om wat boodschapjes te doen en ze vonden het geweldig!
Het was al weer een tijd geleden, dat ze voor het laatst mee gingen en toen waren ze niet zo enthousiast...
Maar daar was nu dus niets meer van te merken.
 
Hallo Forumgenoten, morgen ben ik met mijn span te zien op TV.
Het programma heet "Beestieboys" en het belooft een leuke uitzending te zijn!

De opnames waren erg leuk om te doen, het doel was een wens van een deelnemer aan het programma te vervullen.

Het wordt vier keer uitgezonden, op NPO3 (Nederland 3) de komende drie dagen, zie het schema hieronder:

24 dec 13.05 uur
Herhalingen
24 dec 16.50 uur
25 dec 17.20 uur
26 dec 10.25 uur

Iedereen hele fijne feestdagen gewenst en een zijspanrijk 2017! :]
 
Laatst bewerkt:
Het is wel erg leuk, ja.
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het er morgen uit zal zien, want ik heb ook enkel de teaser gezien.

Sowieso was het een hele mooie belevenis, er waren allerlei mensen met dieren en wensen, veel bijzondere lui met hun bijzondere dieren.
Echt de moeite van het bekijken waard.

We waren er de gehele dag bij (ik was samen met mijn echtgenote), eerder dan de andere deelnemers, omdat er moest worden getest wat de mogelijkheden met het span waren.
We hadden hierdoor ook veel contact met de TV-ploeg en hebben samen met ze geluncht en de kerstman pakken aangetrokken, wat hilarisch was!

Al met al een super dag, waarbij we ook van de heen en terug reis genoten, ondanks de kou.
De heenreis reed ik, de terugreis reed Edith, in de bak was het niet koud, ondanks het ontbreken van verwarming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan