Ervaring Forté motor flush produkten (olie)

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
31 okt 2003
2.295
312
Budel
Heeft iemand toevallig ervaring met de Forté produkten (voor de winter} Motor Flush, Top End treatment, Motor Power 1 en 2 :?
Niet "van horen zeggen", maar echte eigen ervaring en wat de resultaten zijn :Y
 
Het is absoluut niet de bedoeling de motor te belasten met de flush erin, dus niet gaan rijden.
Je hebt duidelijk niet de instructies gelezen.

Als je je motor serieus wilt reinigen kun je beter wat ATF aan de motorolie toevoegen dat trucje werd vroeger al gedaan, vooral bij motoren met hydrolische klepstoters.
Je hebt duidelijk de reactie van MBM niet goed gelezen (of begrepen).
 
Voorgaande reacties gingen bijna allemaal over het benzine-toevoeg-spul :}
Ook ik heb nooit van het spul gebruikt in mijn carburateur-motoren. :N Zonder problemen. :}
Voorjaar accu erin, een paar keer flink schudden met de motor om de benzine te mengen, en probleemloos het seizoen door. *O*

Ik heb nu sinds 2 seizoenen een Tiger 1050 met, uiteraard, injectie. :Y
Hij verbruikt wat olie, geen zuipen, maar ik heb in het seizoen ( de laatste paar jaar ca. 8000km i.v.m. het niet al te goed weer) toch anderhalve liter nodig om bij te vullen, wat veel is t.o.v de Kawa's waar max. een paar honderd cc bij hoefde op 10k.
In de Kawa's en het eerste jaar van de Tiger heb ik 10W40 gebruikt, en afgelopen seizoen 10W60 welke uiteraard dikker vloeibaar is, en dus minder gemakkelijk ergens langs af "kruip". Hij verbruikte met de 60-er minder als met de 40.

Het zou kunnen dat dit met verglazing en koolafzetting te maken heeft op o.a. de zuigerveren te maken heeft. Er staat nu 43.000km op de teller. :)
Het Forté Motor Flush zou daarbij een "oplossing" kunnen zijn als het doet wat beschreven word :/ , en Top Treatment na te gebruiken.

Heeft iemand daar ervaring mee :?
Dat olieverbruik hoort bij het 1050 blok, hoewel ze het niet allemaal schijnen te hebben. De mijne verbruikte een liter olie op 5000 km vanaf nieuw. Het is dus geen slijtage of kool of verglazing. Dus ook geen gevaarlijke wondermiddeltjes in gooien.
 
Dat olieverbruik hoort bij het 1050 blok, hoewel ze het niet allemaal schijnen te hebben. De mijne verbruikte een liter olie op 5000 km vanaf nieuw. Het is dus geen slijtage of kool of verglazing. Dus ook geen gevaarlijke wondermiddeltjes in gooien.

Nee, gaat wss ook niet gebeuren :N , alleen wat spul in de tank. :Y
Als het nu was geweest dat de meesten er positieve ervaringen mee hebben of hadden, dan was het te overwegen geweest. :Y
Kan ook best dat het verbruiken minder word door de jaren/km's en manier van gebruik.
En voor de prijs van het spul kan ik 4 liter olie bijvullen per jaar *O*

Niet dat ik het wil, maar als het ware........ :+
 
Volvo 2.4t.
Forte flush erin voor het wisselen. Pikzwart eruit, veel zwarter dan voor de flush erin ging.
Nieuwe olie erin. 10 km gereden, olie bleef brandschoon.
Nog een keer flush erin, dus na 10km rijden en met schone olie, kwam er direct weer diepdonkerzwart uit.

Ik kan er geen andere reden voor bedenken waarom het er toch weer zo zwart uit kwam dan dat die Flush daar toch iets gedaan heeft...

En toen nog een keer of bleef het bij 2 keer flushen ?

GREETZ
 
Ooit een keer gebruikt voor een CB250N die lang stilstond, Forte 1+2 erin gegooid volgens voorschrift, liep nog niet lekker. Pas na carburateur ultrasoon schoonmaken liep ie goed. Heb er geen hoge pet van op.

Als ik een carburateur motor voor de winter wegzet rij ik de tank leeg, en gooi ik hem daarna vol met een tank Competition 102, daar zit (volgens de leverancier) gegarandeerd geen ethanol in, en heb je na de winter dus veel minder last van versuikering in je brandstof systeem. Is ff duurder als gewone peut maar nog altijd is het prijsverschil op een tank veel kleiner als een flesje van die Forte.

Motoren starten altijd probleemloos met die 102 erin na de winter :Y

fun fact: moet je eens een tank gewone euro95 en Competition102 naast elkaar zetten en aan allebei even ruiken (niet dagelijks doen :+)
De euro95 heeft een soort zoete geur achterin je neus, waar de 102 echt vies bitter en scherp ruikt. Daarna weer wankelend opkrabbelen, even zitten en daarna aftanken :+

Firezone hier in Alkmaar verkoopt het, en er zijn genoeg tanken in de buurt te vinden meestal, het worden er steeds meer. (nee ik heb geen aandelen :+ )
 
Laatst bewerkt:
En toen nog 6 x flushen maar dat leek me niet relevant op te posten. :? _O-





1 x 6 liter olie en fles Flush vond ik wel genoeg geïnvesteerd bovenop de aanvankelijke oliewissel + flush :+

Maar dan is nog de vraag wat is de oorzaak van die aanslag in het blok?
Dan is er ergens iets of wat , wat die aanslag veroorzaakt.
En in hoeverre kan het kwaad?

GREETZ
 
Maar dan is nog de vraag wat is de oorzaak van die aanslag in het blok?
Dan is er ergens iets of wat , wat die aanslag veroorzaakt.
En in hoeverre kan het kwaad?

GREETZ

Smeerolie op mineraalbasis laat altijd een laagje achter in het blok na genoeg kilometers. Is ook niets mis mee verder. Wil je dat niet, dan gebruik je een olie op esterbasis, maarja, dat kost nou eenmaal meer.
 
Laatst bewerkt:
Smeerolie op mineraalbasis laat altijd een laagje achter in het blok na genoeg kilometers. Is ook niets mis mee verder. Wil je dat niet, dan gebruik je een olie op esterbasis, maarja, dat kost nou eenmaal meer.


Onzin Master Tommy.

Het indampen van olie veroozaakt inwendige bevuiling en kleurtje in het motorblok.
Een olie die niet goed reinigd veroorzaakt dat, maar vooral olie met een lage NOAC is de oorzaak.
En een Ester heeft er ook weinig mee van doen, tegenwoordig is het pao en ester gecombineerd.
Castrol en Motorex zijn ester en pao en vooral Motorex heeft een hoge indampings temperatuur.
 
Onzin Master Tommy.

Het indampen van olie veroozaakt inwendige bevuiling en kleurtje in het motorblok.
Een olie die niet goed reinigd veroorzaakt dat, maar vooral olie met een lage NOAC is de oorzaak.
En een Ester heeft er ook weinig mee van doen, tegenwoordig is het pao en ester gecombineerd.
Castrol en Motorex zijn ester en pao en vooral Motorex heeft een hoge indampings temperatuur.

Duidelijk, ik ga me even inlezen. :X :P
 
Onzin Master Tommy.

Het indampen van olie veroozaakt inwendige bevuiling en kleurtje in het motorblok.
Een olie die niet goed reinigd veroorzaakt dat, maar vooral olie met een lage NOAC is de oorzaak.
En een Ester heeft er ook weinig mee van doen, tegenwoordig is het pao en ester gecombineerd.
Castrol en Motorex zijn ester en pao en vooral Motorex heeft een hoge indampings temperatuur.

Bedoel je met NOAC de Noack test? En wat is een lage waarde, een olie die veel massa verliest of juist weinig? Bedoel je met een lage waarde dat de olie weinig indampt? Want dat zou juist beteken dat zo'n olie de interne delen minder vervuilt.
 
De benzine aditieven van Forté heb ik geen goede ervaring mee.
Bij m'n vorige werkgever (motorzaak) gebruikten we dat, maar klachten met verstopte carbs bij motoren die veel stil staan, bleven komen, ook als ze forté in de tank hadden.

Motoren die slecht liepen, benzine/Forté in de voorgeschreven of veel hogere dosering rechtstreeks in de vlotterkamers gieten, en even laten staan of de motor ermee laten draaien, maakte ook geen verschil, moesten alsnog ultrasoon gereinigd worden..

Maar die werkgever bleef het zijn klanten desondanks wel (ongevraagd) aansmeren? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan